Serieuze oplossing onzin probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb eens even lopen nadenken over de hele kwestie, en ik heb een voorstel voor een oplossing:

Het onzin forum gaat weer open, maar niet iedereen kan posten.

Als je wil posten in onzin, moet je een aanvraag indienen. Een aantal mensen beoordeeld dan die aanvraag, door alle al door die persoon geposte topics en reply's te bekijken, en zo te bapalen of die persoon al dan niet problemen gaat opleveren.

Je kan pas een aanvraag indienen bij minimaal 100 posts.

Zou dit iets zijn? ik hoop het :)

Verwijderd

Werkt niet. Wou je van 1000 mensen de aanvraag gaan bekijken? Daarnaast doe je op deze manier alsof newbies geen goede postings kunnen doen en dat is niet waar.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
Jah of gewoon onzin forum met een password afsluiten.... Net zoiets als eerst op moddereter forum zat! Dus alleen mensen met toestemming erin. Om toestemming te krijgen moet je die eerst verdienen. Als iemand te ver gaat een week bannen uit OF. Als het nog een keer gebeurt helemaal bannen Uit OF.

Advanced sheep-counting strategies

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:02 schreef Paz het volgende:
Werkt niet. Wou je van 1000 mensen de aanvraag gaan bekijken? Daarnaast doe je op deze manier alsof newbies geen goede postings kunnen doen en dat is niet waar.
Dat moeten ze eerst maar bewijzen in een ander forum dan...die aanvragen moeten behandeld wordenin de volgorde van de meeste al geplaatste berichten

Verwijderd

laten we samen wat ideeën neerzetten en straks komt er wel iets goeds uit (hmm soort brainstormen dus).

Ik dacht aan het volgende: mensen beoordelen op hun posts buiten het OF & Lieve Adjes en kijken of ze daar enige nuttige inbreng hebben. Dan krijgen we namelijk weer de situatie dat we dus echt alleen tweakers op dit forum hebben en niet dus gemengd met mensen die alleen maar op het OF rondhangen en hun computerkennis maar beperkt is tot internetten, icq-en en chatten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 03 december 2000 12:06 schreef RobtH het volgende:
laten we samen wat ideeën neerzetten en straks komt er wel iets goeds uit (hmm soort brainstormen dus).

Ik dacht aan het volgende: mensen beoordelen op hun posts buiten het OF & Lieve Adjes en kijken of ze daar enige nuttige inbreng hebben. Dan krijgen we namelijk weer de situatie dat we dus echt alleen tweakers op dit forum hebben en niet dus gemengd met mensen die alleen maar op het OF rondhangen en hun computerkennis maar beperkt is tot internetten, icq-en en chatten.
oftewel: spott, sweetie e.d. komen niet meer terug.

die weten niet eens het verschil tussen een ip-adres en een floppy ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Niet zozeer computerkennis, maar gewoon gezelligheid en verdraagzaamheid...je moet ook beoordeeld worden op je oude onzin-posts

Verwijderd

Hmz, klinkt goed GraasGast.
Maar inderdaad: niet alleen beoordeeld worden op je computerkennis.

Hoewel ik vind dat je wel meer met je compu moet doen cq willen doen dan alleen aanzetten, surfen en icq'en, want anders hoor je niet tot "de doelgroep" van Tweakers :)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:09 schreef GraasGast het volgende:
Niet zozeer computerkennis, maar gewoon gezelligheid en verdraagzaamheid...je moet ook beoordeeld worden op je oude onzin-posts
daar zit ook heel wat in. Maar buitensporig gedrag en dominante aanwezigheid stel ik persoonlijk NIET op prijs. Het moet leuk gehouden worden en geen irritaties wekken / je laten irriteren. Ik weet dat ik me daartoe eerst door heb laten "verleiden" maar daar was ik op een gegeven moment van afgestapt.

De oorzaak is gewoon bij ons te vinden. Sommigen hebben de neiging om meteen de adjes de schuld te geven, maar gezellig maak je het toch zelf???

Dat anderen de boel lopen te verstieren is natuurlijk klote. Hopelijk komt het OF terug en ik beschouw de (hopelijk) tijdelijke sluiting als een soort "afkoelperiode"

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:14 schreef RobtH het volgende:

[..]
daar zit ook heel wat in. Maar buitensporig gedrag en dominante aanwezigheid stel ik persoonlijk NIET op prijs. Het moet leuk gehouden worden en geen irritaties wekken / je laten irriteren. Ik weet dat ik me daartoe eerst door heb laten "verleiden" maar daar was ik op een gegeven moment van afgestapt.

De oorzaak is gewoon bij ons te vinden. Sommigen hebben de neiging om meteen de adjes de schuld te geven, maar gezellig maak je het toch zelf???

Dat anderen de boel lopen te verstieren is natuurlijk klote. Hopelijk komt het OF terug en ik beschouw de (hopelijk) tijdelijke sluiting als een soort "afkoelperiode"
Precies rob! zo is het gewoon
+25 Inzichtvol ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik vind het alleen best jammer dat jullie allemaal eevn beetje (veel) vertekende indruk van SP hebben...

voordat die sjit tussen mij en haar was begonnen, vond iedereen haar aardig.
Toen begon iedereen ons uit te kotsen...

Ut is nu opgehouden, en ik ben gewoon weer opgenomen, maar tegen SP is een soort wraak blijven hangen..

waarom? ze kan toch ook leuk zijn???

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 03 december 2000 12:16 schreef GraasGast het volgende:

[..]
Precies rob! zo is het gewoon
+25 Inzichtvol ;)
plz. hiermee kappen...

Disillusion heeft dit gewoon gedaan, om mij in aantal posts in te halen. en ik irriteer me d'r zwaar aan... :(

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:17 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
plz. hiermee kappen...

Disillusion heeft dit gewoon gedaan, om mij in aantal posts in te halen. en ik irriteer me d'r zwaar aan... :(
Ik weet het DJ...zal de laatste keer zijn...vandaar die knipoog ;)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:16 schreef Dirk-Jan het volgende:
Ik vind het alleen best jammer dat jullie allemaal eevn beetje (veel) vertekende indruk van SP hebben...

voordat die sjit tussen mij en haar was begonnen, vond iedereen haar aardig.
Toen begon iedereen ons uit te kotsen...

Ut is nu opgehouden, en ik ben gewoon weer opgenomen, maar tegen SP is een soort wraak blijven hangen..

waarom? ze kan toch ook leuk zijn???
er waren van tevoren al de nodige irritaties, zoals de F1-topics, de foto-topics, de "ik ga op vakantie en ik ga nu huilen omdat blablabla"-topics, de "ik stap nu onder de douche"-topics etc etc....

Maar eigenlijk is dat bijzaak. Ik denk dat het niet verstandig is om hier achteraf over te gaan zeiken. Zoiets is een gepasseerd station. Toch wil ik wel graag kwijt dat je moet weten wanneer je te ver gaat en wanneer je moet ophouden met bepaalde zaken. Er zijn immers grenzen, en als je na een hoop gezeik nog steeds niet doorhebt dat je iets teveel dominant aanwezig bent, dan ligt het niet aan een aantal... Maar dat is mijn mening en ik denk dat het ook niet verstandig is om constant naar een aantal te wijzen, want het gaat niet alleen om het verleden, maar ook om de (hopelijke) toekomst van het OF-> wie komen er wel, wie niet, hoe gaan we ermee om?

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Rob, dat hele fanclub gedoe is ook een beetje irritant weet je...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik wil graag even verzoeken aan de mensen
deze:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81257
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81277

topics helemaal door te lezen voordat er nieuwe topics geopend worden. Hier is al een hoop in besproken. Beter kan op de daar gesuggereerde opties ingegaan worden (eventueel aanvullen) dan om elk hersenspinsel een nieuw topic te openen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ennuh... waarom mag wel iedere geile rukbeer hier half-naakt foto's plaatsen, en zei geen foto's van craig?

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:26 schreef Obi het volgende:
Ik wil graag even verzoeken aan de mensen
deze:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81257
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81277

topics helemaal door te lezen voordat er nieuwe topics geopend worden. Hier is al een hoop in besproken. Beter kan op de daar gesuggereerde opties ingegaan worden (eventueel aanvullen) dan om elk hersenspinsel een nieuw topic te openen.
Ja maar dit is dus echt als serieus voorstel bedoeld, niet als "is ook een mogelijkheid"

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:33
Je kunt ook een Ban systeem maken.
Alle onzin posters user names pleur je in een database, mensen met meer als 100 posts en die al langer als X weken ingeschreven staan kunnen Ban-stemmen uitbrengen. Als meer dan 50% van de full member onzinposters een bepaalde persoon weg wil gaat het naar de adjes toe en kan deze persoon gebanned worden voor (on)bepaalde tijd.
Natuurlijk kan elke username maar 1 keer stemmen op 1 persoon.

Zo kan de groep zelf de rotte appels uit de mand werken.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:25 schreef GraasGast het volgende:
hmm nu je het zegt ja: die ondertitel is behoorlijk irritant zo ja...
Ik had toen per ongeluk met Dirkvis een rage ontketend. gelukkig zijn om die reden geen 4394898943 topics geopend.
ach ik wijzig het wel gewoon!

En Dirk-Jan: die foto-topics waren altijd al irritant. Ligt dus niet aan SP. ik kijk gewoon nooit in die foto-topics, omdat ik ze zelf best irritant vind namelijk.

• Warbringer
Op zondag 03 december 2000 12:25 schreef GraasGast het volgende:
Da's gewoon humor, en daar heeft niemand last van. Die paar topics die daarover geopend zijn, boeit niemand. dat aantal zal ook op 2 handen te tellen zijn...

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:30 schreef Warbringer het volgende:
Alle onzin posters user names pleur je in een database, mensen met meer als 100 posts en die al langer als X weken ingeschreven staan kunnen Ban-stemmen uitbrengen. Als meer dan 50% van de full member onzinposters een bepaalde persoon weg wil gaat het naar de adjes toe en kan deze persoon gebanned worden voor (on)bepaalde tijd.

Is ook een goed idee...mischien dat dit te combineren is met mijn voorstel ofzo...

Verwijderd

Is een IP ban geen oplossing?

• Warbringer
Op zondag 03 december 2000 12:33 schreef RobiNET Online het volgende:
Zo simpel ligt het niet..

Verwijderd

het idee is goed, maar ik ben bang dat er misbruik van gemaakt kan worden, bijv. acties dat er op 1 persoon constant gestemd wordt... kortom: het zal niet geheel waterdacht kunnen werken ben ik bang.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:33 schreef RobiNET Online het volgende:
Ik heb nog een modempje...dynamic ip...probeer het maar ;)

• Capo
  • Niet online
Dat is een erg fijn idee met kudde dieren.

Ik denk dat er niet veel te doen is. Wil misschien ook wel niet dat er iets aan te doen is. Zolang het er is is er alleen maar gezeik bij gekomen en mensen die zich alleen regristeren om te kunnen onzinnen.

Laat toch lekker gesloten.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:34 schreef RobtH het volgende:

[..]
het idee is goed, maar ik ben bang dat er misbruik van gemaakt kan worden, bijv. acties dat er op 1 persoon constant gestemd wordt... kortom: het zal niet geheel waterdacht kunnen werken ben ik bang.
Dat iedereen 1x per week kan stemmen ofzo...en dat degene die bovenaan id de lijst staat 1x per weer een waarschuwing krijgt dattie bovenaan staan...

• Warbringer

[..]
Als 50% van de stemmen behaald wordt, wordt deze persoon niet meteen gebanned, maar gaat het naar de adjes toe, ff discussie'tje (Als het zo'n irritant persoon is, zullen de adjes al wel op de hoogte zijn). Maar als er misbruik van gemaakt wordt komt dat aan eht licht zogauw bij de de possible-Ban bij de adjes aankomt.

Stel dat ineens HlpDsk voor Ban genomineerd wordt.. dan klopt er toch iets niet... Dat zien de adjes dan ook wel.

• Obi

Obi

Er staan een hele boel serieuze voorstellen in de andere topics. Ook varianten (betere IMHO) van jouw voorstel.

Ik heb het idee dat er nu wel genoeg voorstellen liggen voor de modjes en adjes om over na te denken, en vergeet niet dat zij ook niet achterlijk zijn. Zij hebben ook wel ideeën over wat te doen.

Ik denk dat het gewoon het beste is even af te wachten wat de crew gaat doen, en óf (en zo ja, in welke vorm) het OF terug komt.

Misschien is dit juist een goed moment voor een aantal Die-hard onzinners om de rest van het forum 's te bekijken. Natuurlijk niet om bull-shit te posten, maar wat te leren over computers. Ik weet dat er een hoop onzinners zijn die er namelijk niets van snappen.

Op dit moment, met al de topics met 'fantastische' oplossingen die geopend worden, wordt alleen het overzicht maar weggenomen. Zo wordt het een romeltje in LA, wat ook niet de bedoeling is.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Heb je gelijk in...ik denk alleen dat het wijs is als iemand even alle oplossingen uit alle topics haald, en die even allemaal onder elkaar in een nieuw tipic zet, zodat de adjes en de rest even rustig kunnen kijken en combineren...

• Obi

Obi

Alsjeblieft, niet NOG een topic.. De adjes waren er gisteren de hele avond bij in de andere topics, die weten heus wel wat de mogelijkheden zijn...

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
als je alles op een rijtje zet kan je beter vergeliken en combineren obi...en we moeten wel de beste oplossing zien te vinden natuurlijk :)

• Obi

Obi

Ik denk dat als je een topic leest als deze, heel veel duidelijk wordt. Ik denk dat dat een heel (zelfs in psycho-analytisch opzicht) interessante topic is die veel zegt over het onzin. Laat alsjeblieft alles maar aan de adjes over, die weten er heus wel wat op te verzinnen.

edit:

Wij moeten helemaal niet de beste oplossing zien te vinden. Dat is aan de adjes en modjes. Natuurlijk is feedback belangrijk, maar nu zitten we in een overkill situatie waarin elke member zijn 'perfecte' visie op het probleem kwijt wil.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 08:51

Halfkakkende

Vandring

Mijn idee: Mensen die het verziekt hebben bannen. Maarja dat is ook een klote werk :(

MUZIEK!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:14 schreef RobtH het volgende:

[..]

Wat dachten jullie van een soort moderatie systeem voor het forum dan ? Geen pluspunten uitdelen, maar alleen minpunten... Zo maak je het wel zelf regulerend. Iemand kan bijvoorbeeld niet meer als 2 minpunten krijgen. Maar 2 minpunten houden dan in dat je 2 uur niet kan posten... als je meer als 10 punten per dag haalt, krijg je een week verbod ofzo. Dit houd natuurlijk in dat je minbruik in de hand werkt. Minpunten uitdelen kan natuurlijk niet oneindig. Dus als je op een dag meer als 1 minpunt uitdeelt. Dan kost je dat zelf 2 uur niet posten. Als je 10 punten per dag uitdeelt, dan kan je zelf een week niet posten. Dat is dus dezelfde ban.

Nu zul je misschien roepen : WAT EEN ONZINNIG PLAN !
Misschien. Maar het betekent dat je "redelijk" snel een spreekverbod hebt, opgelegd door de tweakers zelf. Maar om iemand dat te geven heb je tenminste een redelijk aantal mensen nodig om dat te doen. En niet een paar die veel punten kunnen halen (zoals ik omdat ik er veel ben) en een ander het zwijgen opleggen. Dus teveel minpunten uitdelen, dat wordt vertaald als TE nadrukkelijk aanwezig.

Maar misschien teveel werk voor een forum. Maar inplaats van admins een hoop werk geven, zou ik iets zelf regulerends proberen

• Obi

Obi

Wolvie, lees dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81277 topic nou even helemaal door, daar staan minstens 5 varianten van jouw idee. Ook zijn deze allemaal onderuitgehaald met verschillende argumenten. Ik zal even iets noemen: Gaat helemaal fout, daar wordt misbruik van gemaakt. Een nieuw accountje is zo aangemaakt, daarmee kan dan gepost worden of erger nog gestemd. Met een beetje moeite het je in een uurtje 30 accounts aangemaakt, de hel is dan geboren. Dat houdt het nog geen week uit.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:48 schreef Obi het volgende:
Ik denk dat als je een topic leest als deze, heel veel duidelijk wordt. Ik denk dat dat een heel (zelfs in psycho-analytisch opzicht) interessante topic is die veel zegt over het onzin. Laat alsjeblieft alles maar aan de adjes over, die weten er heus wel wat op te verzinnen.

edit:

Wij moeten helemaal niet de beste oplossing zien te vinden. Dat is aan de adjes en modjes. Natuurlijk is feedback belangrijk, maar nu zitten we in een overkill situatie waarin elke member zijn 'perfecte' visie op het probleem kwijt wil.
Met we bedoel ik iedereen...de adjes, modjes, en wij met onze ideeen en voorstellen

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 12:57 schreef Obi het volgende:
Wolvie, lees dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81277 topic nou even helemaal door, daar staan minstens 5 varianten van jouw idee. Ook zijn deze allemaal onderuitgehaald met verschillende argumenten. Ik zal even iets noemen: Gaat helemaal fout, daar wordt misbruik van gemaakt. Een nieuw accountje is zo aangemaakt, daarmee kan dan gepost worden of erger nog gestemd. Met een beetje moeite het je in een uurtje 30 accounts aangemaakt, de hel is dan geboren. Dat houdt het nog geen week uit.
Als een bepaalde IP meer dan 2 aanvragen doen, dat meteen laten controleren ofzo?

• Obi

Obi

Het is allemaal veel te omslachtig. Als er gewoon een strenge richtlijn gemaakt wordt, een een paar serieuze modjes worden toegevoegd ben je klaar.

Gewoon heel veel slotjes. Dan krijg je vanzelf dat diegenen die hun topics niet meer kunnen openen met de grootste bull-shit weg gaan. Of bijdraaien.

Verwijderd

[..]
Oplossing hiervoor:
Je kan per dag 1 minpunt stemmen, doe je meer dan krijg je postverbod voor 2 uur.. als je 5 punten in de min gaat op een dag, dan kan je een week niet meer posten.
Degene die eraf gebant moet worden, krijgt MAXIMAAL 5 minpunten (dus 5 mensen hem eraf willen) Bij 5 punten, postverbod voor 2 uur. Je kan pas iemand pluspunten geven als hij in de min staat, GEEN plus punten als iemand op NUL staat en dus een moderatie systeem !!
Als iemand per dag 15 minpunten heeft, dan een ban van een week...
dat zou dus na 3 bans van 2 uur zijn..
zoiets misschien ?
zo heb je meerdere mensen nodig per dag.
Je kan meer als 1 minpunt per dag uitdelen, met het gevolg dat je dus voor 2 uur verboden bent om te posten... bij 5 minpunten uitdelen op 1 dag, krijg je ook een week aan je broek...

Ik denk dat mensen (de meeste) zich wel beter gaan gedragen... en iemand die een ander wil zieken, ligt er zelf ook voor een week af, DE GROETEN !!

Verwijderd

Obi, ook dat is weer jouw mening. (al ben ik het er deels wel mee eens)
Het is, zoals je zelf terecht stelt, aan de adjes om te beslissen hoe ze dit op gaan lossen. En goeie ideeën in overvloed, dacht ik zo.

Maar streng modden blijft volgens mij een ramp in een forum waarin je beperkt onzin toelaat...

(goed, deze post heeft weer niks constructiefs toegevoegd...)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:57 schreef Obi het volgende:
Een nieuwe accountje wel.. dat is zo aangemaakt, maar niet als je een maand moet wachten voor je echt iets kan doen. Dan is het veel moeite... overigens, half nederland heeft inmiddels vaste IP's dus daar kan je ze ook op bannen. Voorkomen doe je het niet, maar de drempel hoger leggen wel...

Trouwens, van mensen die iets onderuit halen, daar ben ik niet van onder de indruk, afzeiken kan ik ook wel alles, maar meedenken is moeilijker geloof ik...

Verwijderd

Ik heb ook twee ideeën voor het nieuwe OF.
- je mag maar een topic per dag aanmaken in OF
- je mag pas in OF posten als je minimaal 4 maanden (of minder/meer) ingeschreven staat bij tweakers.net

Verwijderd

Maak het een gesloten forum.

Verwijderd

Laten we GoT filteren van de forum abusers!
gewoon idd sweet~* en MW etc. wegsturen (niet Llewella, die is wel tweakerette), want die weten geen flikker van puters en posten alleen maar troep.

Maar ik denk dat iedereen nu wel voorzichtig zal zijn wanneer het weer opengaat.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Antwoord van onzinner #1:
Dirk-Jan 3-12-200 14:20 wat ben je ook een streuf he!

ÆLéÕHÖŜÍ¢ 3-12-200 14:20 eeeeeeeeeen wattes"?

Dirk-Jan 3-12-200 14:20 die topic in LA...

niet echt een doordacht plan...

ÆLéÕHÖŜÍ¢ 3-12-200 14:21 jezusssssss
wat zijn dat voor kleuters daaar????????
kutzlotjes

Dirk-Jan 3-12-200 14:21 vind je het gek?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 03 december 2000 14:18 schreef minus0ne het volgende:
gewoon idd sweet~* en MW etc. wegsturen (niet Llewella, die is wel tweakerette), want die weten geen flikker van puters en posten alleen maar troep.

Maar ik denk dat iedereen nu wel voorzichtig zal zijn wanneer het weer opengaat.
dan kick spott en PO en zo ook allemaal...

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:18 schreef minus0ne het volgende:

Jah dug. Ik kom ook de laatste tijd op andere fora.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zondag 03 december 2000 14:24 schreef Sweet Pumpkin het volgende:

[..]
Jah dug. Ik kom ook de laatste tijd op andere fora.
1,6% van je totale aantal posts is in andere fora, en het grootste deel van die posts is in SG en nieuws en sport.

• Obi

Obi

Tom: Touché.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:27 schreef Tom het volgende:

[..]
1,6% van je totale aantal posts is in andere fora, en het grootste deel van die posts is in SG en nieuws en sport.
En dat klopt. Er zijn nou eenmaal dingen die mij niet intresseren. Reageer alleen in topics waar ik iets te zeggen heb of wat ik intressant vind.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

Even een amendementje: postsdrempel moet hoger, 100 posts heb je in no-time. Maar goed, het idee is helemaal toppie, heb je ook in Counter-Strike (en vast ook wel in andere online games, ben niet zo op de hoogte...). Anyway, als iemand irritant is, gaan players tegen hem voten en dan wordtie gekicked. Als het onzinforum weer open gaat zullen er lamers zijn die het gaan verzieken, die moeten gebannen worden, modjes geen tijd en zin...

DUS komen we bij de onzinners zelf uit. Denk ik. ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:28 ]

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13
Op zondag 03 december 2000 14:27 schreef Tom het volgende:

[..]
Zo'n situatie zal het bij mij ook wel zijn (maar dan de verhoudingen iets anders).
Ik heb wel feeling met computers, maar ben niet een crack zoals (veel) andere tweakers.
Ik post dan ook niet veel in andere forums. behalve om advies te vragen. Tja het meeste zit/zat ik ook in SG en Nieuws... ,maar daarom ben ik toch niet gelijk trash?
Het gaat ook om de inhoud van je posts..

Nou een nieuwe oplossing heb ik niet.
Enkele idee vind ik wel goed, maar jwe moet denk ik vooral de MENTALITEIT van mensen veranderen.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Precies...de mentaliteit, das het belangrijkste!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:42 schreef VixenFromHell het volgende:
ik heb dus eigenlijk verder weinig verstand van computer zaken enzo, daarom postte ik ook verder eigenlijk allleen maar in onzin, rest interesseert me nie zo.

Is dat nou echt zo erg dan?

/me heeft nog nie meegemaakt dat iemand naar mij toe kwam om te zeggen dat ie het erg vond dat ik alleen daar post.

en nou zou ik er niet meer heen mogen?

/me vind dat een beetje stom maarja...
Ja maar jij post hier ook geen 40 berichten per dag en je komt van fokzine, en je bent kewl ;)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 12:21 schreef RobtH het volgende:

[..]
er waren van tevoren al de nodige irritaties, zoals de F1-topics, de foto-topics, de "ik ga op vakantie en ik ga nu huilen omdat blablabla"-topics, de "ik stap nu onder de douche"-topics etc etc....
Nou ja, niet om het een of ander ofzo, maar als er iets was waar ik me vaak aan ergerde dan waren het wel de fanclub en aftellen is begonnen topics....

En dat jullie opeens allemaal tegen Sweetie~ beginnen slaat ook helemaal nergens op...

Hoe vaak hebben we het met z'n allen wel niet over dingen gehad die zij, als meisje/vrouw zijnde, niet echt leuk gevonden zal hebben?
Dus wat dat betreft moet het geen reet uitmaken of zijn hier foto's van mannen nerdumpt...
En dat 'ik sta nu onder de douche'-gedoe...
Het werd wel gewaardeerd want die topics waren altijd in no-time vol met reakties...

Als Sweetie~ dat leuk vindt dan doet ze dat toch?

Enneuh, nog iets, iedereen komt nu wel met mooie plannetjes met ingewikkelde moderatiesystemen en punten verdienen etc, maar waarom zouden ze (Femme) zoveel moeite daar voor doen?
Het is en blijft een computerrelated forum, dus wat dat betreft....
De enige waarde die het OF voor t.net kan en zal hebben is dat er meer pageviews (=inkomsten) zijn....

Zo denk ik erover....
Maar dat wil niet zeggen dat ik nu tegen het OF ben, want ik heb het er zelf ook vaak naar mijn zin gehad, vooral 's nachts....
Eerlijk gezegd mis ik het zelfs een beetje, om een of andere reden druk ik steeds automatisch op het Moddereter forum...
Maar als het terug komt ben ik idd wel voor snoeihard modden...
Alleen nuttige onzin is ook wel goed...
Dus geen "Hoeveel vingers heeft de gemiddelde" , najah, dat weten jullie zelf ook wel...

Verwijderd

Elanaz: wat ik bedoel is dat er voor elke scheet een topic geopend werd. Niet alleen door SP maar ook door anderen. (Fanclub-topics waren overigens NIET van mij, en die afteltopics werden ook niet allen door mij geopend. bovendien waren dat er 8 en niet 78937902397032790)

Sommigen beseffen gewoon niet wat wel en wat niet kan op het OF. En gisteren is het daarop stukgelopen. Zonde dat het zo moet, maar ja: ik zie het als een soort afkoelingsperiode, en de echte fanatieke OF-mensen sluiten zich bij het goede alternatief van MinusOne aan:

http://www.hollowpoint.net/got/UltraBoard.cgi?action=Category&CID=1&SID=43

Verwijderd

Zielig he dat we zelfs moeten praten over een mod-systeem.... das gewoon belachelijk

Ik blijf bij hetzelfde standpunt: Open en dan normaal doen zonder een modsysteem oid en als dat niet werkt, dan maar dicht.

Verwijderd

GoT is voor serieuze vragen e.d.

wil je lopten spammen ga dan chatten ergens op tmf ofzo of maak op sorcery een kanaal #onzin

als natuurlijk mirc bedienen niet te moeilijk is voor al die die hard onzin lozers

Verwijderd

Het onzin forum begon om alle "wat voor bla heeft de tweaker" topics uit SG weg te krijgen.
Sinds de oprichting is het 3x uit de hand gelopen, geeft het alleen maar problemen voor de adjes en niet-OFbezoekers en de toegevoegde waarde aan GoT is om precies te zijn 0,0 .
De enige reden die de adjes kunnen hebben om OF open te houden is een financiele reden.

Hopelijk zien ze nu eindelijk in dat het niet de moeite (en de $$) waard is om het OF open te houden.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 23:09 schreef Trashbash het volgende:
Het onzin forum begon om alle "wat voor bla heeft de tweaker" topics uit SG weg te krijgen.
Sinds de oprichting is het 3x uit de hand gelopen, geeft het alleen maar problemen voor de adjes en niet-OFbezoekers en de toegevoegde waarde aan GoT is om precies te zijn 0,0 .
De enige reden die de adjes kunnen hebben om OF open te houden is een financiele reden.

Hopelijk zien ze nu eindelijk in dat het niet de moeite (en de $$) waard is om het OF open te houden.
Ff een vraagje hoor: waarom is het onzin-forum nou precies geopend dan? Het woord ONZIN zegt toch al genoeg ?:?

Verwijderd

Wat uitgebreider dan :

Op ten duur was er in SG een "hype" om heel veel : Wat voor pc heeft de tweaker?, Wat voor muis gebruikt de tweaker ? enz topics te openen.
De SG posters ergerden zich daar behoorlijk over en dus werdt het Tweakers over TweakersOnzin Forum geopend , speciaal bedoeld voor dit soort topics!

In de loop van de tijd heeft het een iets andere functie gekregen, met alle gevolgen van dien...

• BrZ
  • Laatst online: 23:55

BrZ

Op zondag 03 december 2000 22:48 schreef Lasher[57th] het volgende:
GoT is voor serieuze vragen e.d.

wil je lopten spammen ga dan chatten ergens op tmf ofzo of maak op sorcery een kanaal #onzin

als natuurlijk mirc bedienen niet te moeilijk is voor al die die hard onzin lozers
Ik heb samen met een paar anderen een paar weken geleden ook al het kanaal #got-onzin aangemaakt... Zo ben je tenminste van het 'gechat' af op GoT... Helaas is de belangstelling niet echt groot / weet niet iedereen het...

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13
Misschien roept de naam onzin forum ook al veel op.
Ik stel ook voor om het forum (als het weer terugkomt) dan 'overige onderwerpen' of iets in die trant te noemen.

* Sassie vindt het nu wel lekker rustig zo zonder OF :)
Pagina: 1