Toon posts:

geluid op je website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje over het afluisteren van muziek op een website.
Ik beheer een website van ons shantykoor (www.spam.com)nou is daar een pagina bij waar je nummers van onze cd's kunt beluisteren (25 a 30 sec) maar het duurt heel lang voordat je een muziekje hoort als je op de link klikt en ik hoor dat ook van andere bezoekers.
De muziekjes zijn mp3pro bestandjes, is er een manier zo dat dit sneller gaat, bij mij speelt ie ze af met real player en met windows mediaplayer moeten ze eerst geladen worden
Wie weet er een oplossing ik heb op Tweakers ook al gezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

alvast bedankt

[hier stond een emailadres]

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2003 23:21 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kijk hier es :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je zou ze van tevoren kunnen laden, of kleiner maken (niet in tijd, maar in kwaliteit)

maar idd, zoals GGS_VR6 al zegt, zoeken!

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
nou alle sites afgezocht maar eigenlijk geen goed antwoord

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 21:59:
Hoi, ik heb een vraagje over het afluisteren van muziek op een website.
Ik beheer een website van ons shantykoor (www.spam.com)nou is daar een pagina bij waar je nummers van onze cd's kunt beluisteren (25 a 30 sec) maar het duurt heel lang voordat je een muziekje hoort als je op de link klikt en ik hoor dat ook van andere bezoekers.
De muziekjes zijn mp3pro bestandjes, is er een manier zo dat dit sneller gaat, bij mij speelt ie ze af met real player en met windows mediaplayer moeten ze eerst geladen worden
Wie weet er een oplossing ik heb op Tweakers ook al gezocht maar kan geen goede oplossing vinden.
Flash! Makkelijk te doen, en je kunt verschillende kwaliteiten kiezen. In GGS_VR6's post : Snelste vorm muziek op website < die draad met het muziek-in-SWF antwoord in bijzonder.
alvast bedankt

xxx@xxx.xxx
Zou ik niet doen... of je wilt natuurlijk graag spam ontvangen :).

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 26-09-2003 23:23 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Wat jij wilt is 'streaming'. Dit kun je bereiken bijvoorbeeld via streaming formaten of Flash. Flash is bij muziek op een site altijd de beste keuze, omdat je dan de meeste controle hebt over laden e.d. en je zeker weet dat zoe goed als iedereen het kan horen ;)

Verder je adres maar ff weggehaald.. zowel email als website.. totaal niet relevant voor je vraag en dus spam.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 26-09-2003 23:22 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jemig; kan je niet gewoon een linkje maken naar een (gewoon) mp3 bestandje? Dan gaat je playertje toch ook aan (bij mij op Debian/GNU wel althans). Je hebt nu allemaal javascript die niet werkt op Mozilla (en de pagina ook nogeens heel onduidelijk maakt; waarop moet ik klikken in je geluid pagina? Een knop? Ik zie geen knop! Bedoel je die plaatjes?)

--edit
Flash zou ik dan weer niet kunnen zien (of horen) dus streaming klinkt wel leuk (maar ingewikkeld). Een mp3tje van 32 seconden is +/- 128 kibit/s * 32 s = 16kiByte/s * 30 s = 512 KiBytes. Dat is dus een halve meg; maar mijn player (en ik denk winamp 2 ook -- een stuk beter dan realplayer) begint al meteen te spelen.

--edit 2
Doe je trouwens aan obfuscated website bouwen?!?

[ Voor 37% gewijzigd door Sendy op 26-09-2003 23:30 ]

Pagina: 1