Toon posts:

Insyde Mobilepro boos password

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Laser Lt1260 laptop met een boot password erop. Weet er iemand een manier om dat password kwijt te raken?

Bijv. de cmos resetten, ik weet alleen niet hoe ?

dank u

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:58
Het kan op een aantal manieren:
Een manier is om op te zoeken of je een CMOS-reset jumper hebt, welke dat is, en of die je password ook reset (zou een beetje lullig zijn als die geen invloed heeft op het password nl :9 )
En die jumper dan even omzetten; PC een seconde of 3 aan; weer uit; jumper terug op de oude plek en weer opstarten. Nu zou je hopelijk weer in je BIOS moeten kunnen komen. (Lekkere kromme zinnen ook :) )

Een andere manier is om de voedingsstekker er even uit te trekken; daarna je backup-batterij uit zijn socket te pulken (zo'n 3.3v knoopcelletje, kan niet missen); een minuutje oid te wachten; knoopcelletje er weer in en opstarten.
Als hij dan niet wil opstarten, doe dan eerste de voedingsstekker er weer in en probeer het dan nog eens :)

Met deze methodes zou het 99 v/d 100 keer weer moeten werken :)

[editje]
L E Z E N BlackSash !!! LEZEN! |:(
Laptop... Laptop... Hebben die dingen niet vaak een reset knop ergens zitten?
Vaak bij de powerknop of ergens onderop.
Zoek even naar een klein gaatje, daar oet je dan een paperclip insteken om de BIOS te resetten. (Zoek wel eerst ff uit of je het goeie gaatje te pakken hebt aub :) )
[/editje]

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 26-09-2003 21:29 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bijv. de cmos resetten, ik weet alleen niet hoe ?
Dit is een vraag die hoort in Processors, Mobo's & Geheugen of Overige Hardware. Omdat er met de search en google heel wat te vinden is over het resetten van een BIOS pass van een laptop, gooi ik dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.