Toon posts:

[Speakerset] Japanse radio terwijl hij uitstaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem, dat me erg stoort. Ik weet niet waar dit thuishoort, AV lijkt me de juiste plek.

Ik lag gisteravond in bed en toen hoorde ik de hele tijd gekke geluiden. Ik irriteerde me er aan, dus ik deed het licht aan op zoek naar het geluid. Ik kwam bij een van de satellieten uit van mijn Logitech Z-560. Ik begreep er even niets van en ik kon het niet verhelpen. Ik ben toen maar weer gaan slapen met het kussen over me hoofd.

Vandaag hoorde ik het weer (terwijl de pc aanstond) en toen werd ik toch wel nieuwsgierig. Ik ben heel goed gaan luisteren (het is namelijk een erg zacht geluid) en ik dacht dat ik even gek werd: Ik hoor een Japanse man praten :?

Ik heb van alles getest, van zacht volume, tot helemaal geen volume, tot zelfs helemaal de speakerset uit. En nog brabbelt die Japanse man door.

Wat is er in godsenaam aan de hand :? Ik wordt er onderhand gek van, want het is een irritant zacht gepraat. Het lijkt wel een Japanse radio zender.

Ben ik nou gek geworden :? Of heeft de aardbeving in Japan er soms voor gezorgd dat ik opeens een Japanse man in mijn satelliet heb zitten :? :)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Komt het uit alle satellieten of maar eentje? ;)
Oja dat "geluid'' is dat er de hele tijd 8)7

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dat komt door dat je speakerset radio signalen opvangt en die ( ook al staat je setje af ) afspeelt. Dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt , maar meestal is dit wel een lokale radio.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op 26 september 2003 @ 19:36:
Komt het uit alle satellieten of maar eentje? ;)
Oja dat "geluid'' is dat er de hele tijd 8)7
Het komt maar uit een speakertje. En ja, hij brabbelt de hele tijd door.
TomSwinnen schreef op 26 september 2003 @ 19:36:
Dat komt door dat je speakerset radio signalen opvangt en die ( ook al staat je setje af ) afspeelt. Dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt , maar meestal is dit wel een lokale radio.
Ik kan goed horen dat het geen lokale zender is hoor. Ik hoor een Japanner praten, of laat het dan een Chinees zijn. Maar ik weet 100% zeker dat het geen lokale zender is.

• niels88
  • Niet online
Kun je het misschien opnemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op 26 September 2003 @ 19:39:
Kun je het misschien opnemen ;)
Goed idee, ik zal het eens proberen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Waarschijnlijk gaat het wel uit als je de stroom eraf haalt. Hij gaat dan misschien nog even door op de stroom in de condensators.

En zo niet... heb je een perpetuum mobile ontdekt!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• niels88
  • Niet online
Oja hier staat ook al zo iets:
8)7
Huh? Chinese zender via luidsprekers?

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op 26 September 2003 @ 19:41:
Waarschijnlijk gaat het wel uit als je de stroom eraf haalt. Hij gaat dan misschien nog even door op de stroom in de condensators.

En zo niet... heb je een perpetuum mobile ontdekt!
Zoals ik al zei: Ik heb hem de hele middag van het stroom afgehad, maar die beste man praat maarzo door. :X

• niels88
  • Niet online
Misschien als je de box afschermd dat je niks meer hoort :*)
Bijv met aluminumfolie (moeilijk woord) ofzo :+

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb het ook wel es op me boxensetje gehad, dat ik daar de radio op ontving, maar dat was geen japanse/chinese zender :o

vaag, misschien heeft er een stoute japanner/chinees stiekem een chip in je boxensetje geplaatst, die constant gebrabbel afspeelt/ontvangt :+

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 19:38:
[...]
Het komt maar uit een speakertje. En ja, hij brabbelt de hele tijd door.
[...]
Ik kan goed horen dat het geen lokale zender is hoor. Ik hoor een Japanner praten, of laat het dan een Chinees zijn. Maar ik weet 100% zeker dat het geen lokale zender is.
Hallooo!!!!
http://www.omroep.nl/nps/radio/chinees/

Sinds oktober 1990 wordt in Nederland dagelijks een radioprogramma uitgezonden in het Chinees, onder de titel: Snelle berichten Nederland-China. Iedere Maandag t/m vrijdag van 20.30 uur tot 21.00 uur via 747 AM. U kunt de uitzendingen van de afgelopen week terugluisteren (Realformaat), zie menu boven. Of beluister Radio 747 AM live.

Kijk ook eens op de radio zowel fm als am of je hetzelfde geluid terug kan vinden.
Ook veel chinese zenders op de korte golf etc.
In ieder geval hou je draad van je speaker zo kort mogelijk zodat ze niet als antenne kunnen gaan werken.
Maar het is in ieder geval een slecht afgeschermde kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 20:52 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb het ook eens gehadm later me opstelling veranderd, was dat ook weg. Maar je kunt het voorkomen door wat te spelen met ferriet spoelen geloof ik.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Tja, komt doordat je kabels dus als antenne gaan werken. Als je ze iets anders neerlegt kan dat het probleem al opgelost zijn.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

ik heb dat wel eens gehad met mijn infrarood draadloze koptelefoon.

kon ik radio10gold (toen alleen op AM) ontvangen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
ik heb dit ook met een oude subwoofer gehad, daar kon ik alleen niets van verstaan, maar het was duidelijk een radio zender met een donker gemompel, zelfs zonder stekker erin brabbelde die maar door.

radio signalen zijn in principe gewoon energie overdrachten, dus NEE, je hebt geen perpetuum mobile ontdekt, je rukt het zo uit de lucht. (hier werken sommige kleine radiotjes trouwens ook gewoon op)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 14:28
Je wordt afgeluisterd door de chinese overheid :P
Of de jakuza heeft je speakers gebugged...
wat voor zaken bespreek je zoal in je kamer ? :D
(wat zei die vent eigenlijk?)

[ Voor 10% gewijzigd door Nibble op 27-09-2003 01:41 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Topicstarter
Nibble schreef op 27 September 2003 @ 01:41:
(wat zei die vent eigenlijk?)
Zal ik eerst een cursus Chinees/Japans moeten hebben. :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

OverSoft schreef op 27 September 2003 @ 01:30:
hier werken sommige kleine radiotjes trouwens ook gewoon op
dit zal dan hooguit een AM radiotje zijn, want om FM te ontvangen heb je echt wel stroom nodig, het signaal moet eerst ge-demoduleerd worden ofzoiets

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij moet die wel af te schermen zijn op een of andere manier. Hebben die boxjes geen shielding?

Was een paar jaar geleden ook een verhaal over een man die via z'n kunstgebit radio kon luisteren :D

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Hey daar heb ik ook al een paar jaar last van.
Ik weet 99% zeker dat het een zendamateur bij jou uit de buurt is.
Fiets eens een rondje door de wijk waar je woont en kijk of er ergens een grote antenne op een dak staat.
Waarschijnlijk is het geen chinees hoor, maar gewoon nederlands dat erg vervormd klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette zaterdag mijn pc aan en ik wilde een lekker nummertje aanzetten. Mijn links achter satelliet begon ineens heel erg te kraken, dus ik zette meteen alles uit. Ik wist niet wat het was, dus ik haalde hem er maar even helemaal af. Ik zette opnieuw een nummertje op en toen begon mijn sub te rommelen. Toen wist ik dat het fout zat, maar ik had wel een vermoeden.

Aangezien ik niet zo vaak schoonmaak op m'n slaapkamer, is stof een dagelijks onderdeel van mijn kamer. :) Dus ik heb alles losgekoppeld en alles grondig afgestoft, uitgezogen met de stofzuiger en vervolgens weer aangesloten. Ook heb ik alle kabels gecontroleerd op eventuele breuken, zwakke plekken of alles wat er aan kan mankeren.

Nu werkt alles weer perfect en kan ik mijn favoriete nummertjes weer luisteren. Maar wat me nu ook opvalt, is dat mijn beste Japanner sinds dat ik alles schoongemaakt heb, is verdwenen. Wat nu de precieze oorzaak was van dit fenomeen, weet ik niet, maar ik ben wel blij dat het eindelijk opgehouden is. :)

Verwijderd

Vermoedelijk heb je door het schoonmaken de kabels iets verplaatst.
Ik denk overigens ook dat het een buurman moet zijn geweesd met een zender. Zoiets ooit bij iemand gehoord en het klinkt niet als Nederlands. :-)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Je hebt gewoon Radio Moskou op je versterker binnen komen. Dit komt omdat er ergens een sterk Radioveld in de buurt is. En alle draden op en aan de set vangen dit op. Net als een antenne. Lullig!

Bouw er een kooi van Faraday omheen. Deze schermt het af voor storingen van buiten. ;)
Pagina: 1