XML document maken en vervolgens posten met ASP

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Het gaat om het volgende voorbeeld stukje XML (data slaat nergens op maar het gaat om het idee):

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<Bibliotheek naam="HBB" Lokatie="Weetikveelweg">
  <Boeken weetikveel="8" weetikveel2="9">
    <Boek>
      <Schrijver>J. Wolkers</Schrijver>
      <Schrijver>S. Vestdijk</Schrijver>
    </Boek>
    <NogMeerInfo>4040</NogMeerInfo>
  </Boeken>
</Bibliotheek>

Weet iemand hoe ik dit in ASP kan aanmaken m.b.v. een MSXML.DOMDocument. Hier zijn ook nog 's verschillende versies van begrijp ik van zulke objecten. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het lukt me wel om een document te creeren e.d. maar weer niet met die properties en die childnodes dan weer. Kan iemand mij dit uitleggen en welk object ik moet gebruiken en waarom dan wel?

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 26-09-2003 21:17 . Reden: pompom indentering en zo :) ]

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Oh ja volgens mij kan het simpel door eerst een string te maken van dit hele verhaal en dan loadXML opdracht te geven, maar ik wil die andere manier. Dus echt createElement van dingen e.d. Dus echt via code dat document opbouwen.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik kan je nu natuurlijk wel helemaal gaan uitleggen hoe je met ASP XML documenten kan aanmaken en kan weergeven, maar hier is redelijk veel documentatie over te vinden. Michael Qualls heeft hier enkele, wellicht interessante, artikelen over geschreven. ;)

- Appending to XML with ASP
- Saving HTML Form Data to XML
- Editing XML with XSL and ASP
- Searching an XML File with XSL and ASP

Enjoy :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones