[win2k] Windows installeren op ntfs-schijf

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer ik op een harde schijf met enkel data (ntfs) win2k probeer te installeren geeft hij bij de copier-fase de volgende foutmelding "Setup cannot copy the file ...". Komt dit doordat er eerder rechten aan de disk werden gegeven die de setup niet toelaat dat er op deze harde schijf mag geschreven worden ? Of mag een setup altijd schrijven ?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

meestal komt dit door een beschadigde cd
of brak mobo of geheugen

deze oorzaken heb ik meegemaakt, probeer het met een lege hdd in dezelfde computer, weet je gelijk of het daar aan ligt

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Blizard
  • Niet online
Het is wel zo dat een werkende HD met een OS erop het goed doet op dit systeem, zou me dus verwonderen dat ineens iets mis is met het geheugen of het moederbord ?!
En mocht het wel gaan met een lege HD, dan wil dit zeggen dat ik enkel win2k kan installeren nadat ik een format heb gedaan op de harde schijf ?! Hier moeten toch mogelijkheden voor zijn dat dit wel werkt... ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat het aan rechten ligt lijkt me stug; NTFS rechten worden waarschijnlijk gewoon genegeerd tijdens zo'n installatie (aangezien ze worden gecontroleerd door het OS, niet het bestandssysteem).

Ik zou toch uitgaan van brakke hardware of bijv. filesystem. Doe voor de zekerheid toch even een schijfcontrole, memtest etc. En Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen kan geen kwaad :)
edit:

Vanwege de tips, niet omdat je een vastloper hebt natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 26-09-2003 19:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49
Jimbolino schreef op 26 september 2003 @ 19:01:
meestal komt dit door een beschadigde cd
of brak mobo of geheugen

deze oorzaken heb ik meegemaakt, probeer het met een lege hdd in dezelfde computer, weet je gelijk of het daar aan ligt
@Blizard: Al eens op een andere PC jouw cd geprobeerd of al een andere cd geprobeerd? Komt namelijk voor dat de cd gewoon verrot is, zoals Jimbolino al aangeeft. (Ook bij orginele cd's trouwens :()

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Een brakke cd of brakke(afstervende cd-speler) is meestal de oorzaak dat setup cannot copy file.....cancel ignore retry..errors krijgt. Hang er eens een andere cd-rom speler in zou ik zeggen baat het niet schaat het niet.

• Blizard
  • Niet online
Het was blijkbaar toch hetgene dat ik dacht. Ik had de rechten zo gezet dat alleen _ik_ er op mocht (dus niet admin etc, maar m'n echte username) En dan uiteraard de rechten laten doorlopen op alle subdirs etc.
Nu heb ik de schijf in andere pc gestopt, daar de rechten op Everyone gezet, .. install gestart en ging perfect.
+1 voor windows-probs die ik niet kende en nu wel ...
Pagina: 1