[PHP] Script geeft eerst errors, slaat dan om in 404 (IE)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Mjah, de titel zegt het al :)

Ik ben bezig met een module-based CMS. Om gewoon eens te testen hoe en wat de mogelijkheden zijn ben ik begonnen met een gastenboekje. Nu werkte tot gisteravond de admin-backend daarvan prima. Nu wil ik net weer verder gaan, werkt het ineens niet meer :/

Ik zal niet de hele code hier neer gooien, die kun je vinden @ http://prammenhanger.dezeserver.nl/got/moduleadmin.phps (heb helaas geen online voorbeeld, ik draai het @ interne server, apache 1.3.24 win32).

Het probleem is dat hij een 404 geeft. Als ik de error_reporting op 63 / E_ALL zet, geeft hij eerst heel kort een overzicht met een heleboel warnings, daarna schakelt hij naar een 404-pagina (IE dan, Mozilla zoekt zelf een artikel met de titel van de netwerknaam van de server (DEVTOP -> http://siliconvalley.internet.com/news/article.php/415541 8)7 )).

Ik kijk in het error_log, staat niets in. Ik leeg bestand admin.php, geeft hij niets (dus werkt het, gezien het bestand leeg is en ik geen 404 krijg). Het lijkt dus aan de code te liggen.

* Thijsmans gaat niet opnieuw beginnen. Ben er gister zo'n 8 uur mee bezig geweest, ga ik niet nog eens overdoen.

Uit de search vond ik 1 ander topic, daar werd gesuggereerd dat een HTTP-header 200 (response OK meen ik) versturen voldoende zou moeten zijn, dit werkt echter niet.

Zou het soms aan de switch()-es liggen :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Heb je zelf al gedebugged? Delen van je code outcommenten, en dan kijken hoe en wat..?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe weet je zeker dat het een 404 is als mozilla wat anders geeft? Is het niet gewoon een 'algemene hij doet het niet'-page van IE? Probeer anders is met een andere PHP pagina via fopen() de pagina te openen en kijk wat de headers zijn (of via andere tools kan dit ook)?

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
dat ken ik, dat had ik volgens mij keer in heel simpel scriptje waar ik een waarde een telde dan in loopje had en dan die waarde ging print_r-en :P

zal strx eens ff kijken of ik dat scriptje weer kan maken :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ja, natuurlijk heb ik ondertussen veel pogingen gedaan tot debuggen. De switch lijkt in orde te zijn. De bovenste regel echter niet. Ik heb in dit voorbeeld de switch weggeknipt, zodat alleen dit overblijft:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    //$tpl->loadtpl('gb', '/gastenboek/main');

define("GBA_ACTION", $pathvars[6]);
    define("GBA_EDIT_ENTRY", 1);
    define("GBA_DELETE_ENTRY", 2);
    define("GBA_SETTINGS", 3);
    define("GBA_CHANGE_SETTINGS_ORDER", 4);

$tpl->loadtpl('edit', '/gastenboek/edit');
    $tpl->loadblocksfromtpl('edit');
    $tpl->assign("actionCell", $pathvars[6]);

include("admin/".$_GET["a"]);

$tpl->assign("body", $body);
    $tpl->parse('gb');

$body = $tpl->outputtpl('gb', 1);

$tpl->assign("body.content", $body);
    $tpl->parse('main');
    $tpl->outputtpl('main');

En ja, die include is natuurlijk niet veilig :P Dat is gewoon omdat ik de switch heb opgeknipt in aparte files om zo te testen of de fout in één van de cases zat. Dit lijkt echter niet het probleem.

De fout lijkt te zitten in $tpl->loadtpl('gb', 'gastenboek/main'), want als je die wegcomment, krijg je alles wel werkend (behalve dan dat de output "tpl leeg" is :P Maar dan werkt hij iig.

Ik ga nu de template main.html iig nakijken, de tpl-parser, PrammenTemplates 2.0 8)7, heb ik nog nooit problemen mee gehad...

/edit:
Het probleem lijkt zich toch te richten op $tpl->loadtpl(). Ik heb een class online gezet, echter lijkt het hier wel te werken |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Thijsmans op 27-09-2003 12:16 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.