Hoi!
Ik ben TCP aan het implementeren in C en nu leek het mij mooi gestructureerd om een TCP Header als volgt te declareren:
een TCP Header (exclusief opties) = 20 bytes ... maar wat blijkt nu ... een
unsigned int <variable>:<number_of_bits>; neemt 4 bytes in het echte geheugen in. ipv de number of bits ... hierdoor wordt mijn packet opgeslagen in het geheugen te groot.
is er een manier in C om een bit te krijgen en deze ook werkelijk 1 bit in het geheugen te laten innemen? ipv 4 bytes?
would be great!
although I fear its not possible - *snif*
<span style="color:blue">.modbreak: gebruik [norml]
Ik ben TCP aan het implementeren in C en nu leek het mij mooi gestructureerd om een TCP Header als volgt te declareren:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| structure TCP_Header { u16_t src_port; u16_t dst_port; etc. etc. structure { unsigned int ack:1; unsigned int rst:1; etc. } flags; etc. }; |
een TCP Header (exclusief opties) = 20 bytes ... maar wat blijkt nu ... een
unsigned int <variable>:<number_of_bits>; neemt 4 bytes in het echte geheugen in. ipv de number of bits ... hierdoor wordt mijn packet opgeslagen in het geheugen te groot.
is er een manier in C om een bit te krijgen en deze ook werkelijk 1 bit in het geheugen te laten innemen? ipv 4 bytes?
would be great!
although I fear its not possible - *snif*
<span style="color:blue">.modbreak: gebruik [norml]
C++:
[/] tags</span>
1
| ... |
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 22:54 . Reden: blijf eens af - door jullie edits vallen <variable> en <number_of_bits> weg :p ]