Toon posts:

kan niet inloggen yahoo met gaim

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om de één of andere reden slaag ik er reeds enkele dagen niet in om nog met gaim in te loggen op de yahoo messenging service. wel kreeg ik lange tijd meldingen à la microsoft die zeiden dat ik moest upgraden naar de nieuwste versies van yahoo messenger, maar toen ik op de site van yahoo keek stond er dat dit enkel van toepassing was op windows... of worden 3rd party clients (op linux) ook tot windows gerekend? indien dit het geval is moet ik maar weer eens yahoo messenger voor unix installeren, anderzijds schort er iets aan m'n pc.

ik gebruik red hat linux 9 met gaim 0.68

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 21:00

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik kan sinds gisteren ook af en toe geen contact krijgen met Yahoo!, in mijn geval via Trillian.

specs

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Yahoo heeft recent haar protocol geupdate (gisteren toevallig?). In de tijd ervoor is naar gebruikers een berichtje gestuurd waarin dat werd aangekondigt.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
tja dan maar eens yahoo messenger binnenhalen. vond net op de forums van gaim @ sourceforge dat de developers van gaim aan het uitzoeken zijn hoe het komt...

bedankt iedereen :)

• Wilke
  • Laatst online: 23:04
Dit komt dus idd door Yahoo zelf, stond pas ook bericht van op Slashdot (wie kan het nog vinden?...)

Verwijderd

Topicstarter
hier is hij

ach ja ik zie wel, totdat gaim een update uitbrengt blijf ik maar yahoo messenger gebruiken

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 14-04 21:00

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Maar ik heb inmiddels de 'E' patch voor trillian geinstalleerd die het nieuwe protocol moet ondersteunen.
Van de trillian site:
Trillian Basic Patch E
Trillian 0.74 users can update their copies of Trillian to the newest Yahoo! and MSN protocols to remove the recent upgrade messages. You must be using 0.74 to use this patch. Trillian Pro 1.0 users can find patches in the Members area and 2.0 users are already up to date.

Of is er wéér een nieuw protocol?
Het lijkt er hier dus meer op dat yahoo messenger eruit ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door De_Flexe_Toki op 26-09-2003 20:05 ]

specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47
Gaim 0.69 is vandaag of gisteren uitgekomen, staat nog niet op de frontpage van de GAIM site. Vond dat ding vanmiddag in de FreeBSD ports. Changelog: Yahoo protocol update :P

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

En een post op slashdot van vandaag laat precies zien wat de TS hier merkt :)

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 26 September 2003 @ 23:56:
Gaim 0.69 is vandaag of gisteren uitgekomen, staat nog niet op de frontpage van de GAIM site. Vond dat ding vanmiddag in de FreeBSD ports. Changelog: Yahoo protocol update :P
hehe hopelijk lost dit alles op, want als het echt de bedoeling is om 3rd party clients er uit te houden vind men daar wel iets op om die fix te omzeilen (en omgekeerd ook allicht)
Pagina: 1