Ik heb een aardig groot probleem en ik kom er niet uit. Ben de hele dag wezen debuggen en dergelijke, maar nee hoor, kan er niet uitkomen. Heeft iemand een idee hoe ik zoiets kan oplossen?
Ik heb 3 tabbelen. Ieder tabel heeft een persoonsnummer en versienummer. Ik maak gebruik van een SSTab1 waar 3 tabs onderverdeeld staan waar elk een tabbel in staat.
Als ik naar de volgende tab ga, gebruik ik de volgende code:
De readrecords zijn gewoon GetValues voor tekstvakken te vullen.
Waarom gebruik ik dit script? Als ik naar 'volgende' of 'vorige' ga dan zoekt hij de juiste gegevens bij de persoon met de juiste versie.
Maar als ik iets wijzig en ga naar de volgende tab (tab2), en weer terug (tab1), dan gaat hij natuurlijk weer door dat script heen en gooit hij de oude gegevens er weer in.
Ik kan geen oplossing bedenken hoe ik dit moet oplossen....
Maak gebruik trouwens van een Access Database
Weet wie het?
Alvast bedankt
zet de volgende keer aub zelf [code=vb] om je code...
Ik heb 3 tabbelen. Ieder tabel heeft een persoonsnummer en versienummer. Ik maak gebruik van een SSTab1 waar 3 tabs onderverdeeld staan waar elk een tabbel in staat.
Als ik naar de volgende tab ga, gebruik ik de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Static zoekactie As String Static zoekversie As String zoekactie = txtPersoonsnummer.Text zoekversie = txtVersienummer.Text rsTabel2.MoveFirst rsTabel2.Find ("Persoonsnummer = ") & zoekactie rsTabel2.Find ("Versienummer = ") & zoekversie rsTabel3.MoveFirst rsTabel3.Find ("Persoonsnummer = ") & zoekactie rsTabel3.Find ("Versienummer = ") & zoekversie rsTabel1.MoveFirst rsTabel1.Find ("Persoonsnummer = ") & zoekactie rsTabel1.Find ("Versienummer = ") & zoekversie If SSTab1.Tab = 0 Then readrecord 'sub aanroep If SSTab1.Tab = 1 Then readrecord1 'zoekt gegevens bij persoon If SSTab1.Tab = 2 Then readrecord2 |
De readrecords zijn gewoon GetValues voor tekstvakken te vullen.
Waarom gebruik ik dit script? Als ik naar 'volgende' of 'vorige' ga dan zoekt hij de juiste gegevens bij de persoon met de juiste versie.
Maar als ik iets wijzig en ga naar de volgende tab (tab2), en weer terug (tab1), dan gaat hij natuurlijk weer door dat script heen en gooit hij de oude gegevens er weer in.
Ik kan geen oplossing bedenken hoe ik dit moet oplossen....
Maak gebruik trouwens van een Access Database
Weet wie het?
Alvast bedankt
zet de volgende keer aub zelf [code=vb] om je code...
[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 26-09-2003 21:15 ]