DVD Scart Conn. Kabel KAPOT?

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 13:45
Ik heb vandaag een 5m lange SCART kabel gekocht, die via S-VHS aan te sluiten is op de tv-out van mijn videokaart (Sapphire 9600 PRO). Alles werkte meteen, het beeld was alleen een beetje grijzig. Ik heb toen geprobeerd om met de composiet video stekker en een verloopstekkertje naar S-VHS betere kleuren te krijgen. Toen ik de kabel wilde inpluggen, zag ik een heel klein blauw vonkje (eng). En nu doet de kabel het niet meer! Gelukkig is er voor zover ik weet niks aan de hang met mijn videokaart, maar kan het zo zijn dat de kabel nu kadoek is?

Bladiebla!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik vermoed dat je de video ingang van je tv if de video uitgang van je videokaart gefrituurd hebt

een kabel gaat echt niet stuk als er een vonkje overslaat

Repareren doe je zo.

• TuLPMaN
Sine schreef op 26 September 2003 @ 19:16:
Ik vermoed dat je de video ingang van je tv if de video uitgang van je videokaart gefrituurd hebt

een kabel gaat echt niet stuk als er een vonkje overslaat
Hmmz, zou wel klote zijn. Heb de kabel uitgeprobeerd bij een huisgenoot van mij, maar daar deed 'ie het ook niet...

Bladiebla!

• TuLPMaN
Als ik de kabel in mijn tv out plug, krijg ik wel de mogelijkheid om in de display properties een tv aan te klikken, wil dat zeggen dat de tv out van de videokaart nog wel werkt?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Hoe kan ik trouwens zien of de tv-out wel/niet werkt?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Heb een nieuwe kabel gekocht, maar ik krijg nog steeds geen beeld :( Is mijn tvout dus echt gaar?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Niemand een idee?

Bladiebla!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik vermoed dat je, door composiet en S-VHS tegelijk te gebruiken, daartussen een verbinding hebt gemaakt, en dus in wezen de uitgangen hebt kortgesloten.
Om te checken of je TV-out inderdaad defect is zou ik:
- een korte kabel gebruiken
- alleen composiet aansluiten
- alleen scart aansluiten.

Op scart zit ook een "schakel-pen". Wellicht dat je TV nu niet detecteert dat er een externe video-bron is aangesloten: stel je TV met de hand in op het scart (resp composiet)-ingang bij de testen.

Als je dan beeld krijgt, kun je de lange kabel(s) weer 's gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Brothar op 02-10-2003 18:51 ]

eagle

• TuLPMaN
Hmm, ik dnek dat ik de scart uitgang van mijn TV heb gesloopt, bij nader inzien. Heb ff een videorecorder aangesloten aan mijn tv maar geen signaal op de AV channel :( Kut kut kut, hier ligt het dus aan....

Iemand idee/ervaring met het eventueel (laten) repareren van een scart uitgang van een tv?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Heeft niemand een idee? Is het misschien goedkoper om een andere tv te nemen, ipv. repareren van scartuitgang?

Bladiebla!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27
Was het misschien niet handiger geweest om in het half jaar dat dit topic oud is zelf eens een reparateur te bellen? :S

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 17-04-2004 23:52 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1