Toon posts:

GPRS gebruiken vanaf mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik ben de gelukkige beziter van een Sony Laptop. Omdat ik nogal vaak van huis ben wil ik op reis ook kunnen internetten. Dus ik heb een sitecom bluetooth adapter erin gestopt en een Vodafone Nokia 6310i aangeschaft inclusief data abonnement. Vanuit de Sony software kan ik bijvoorbeeld het adressenbestand in de GSM editen, met andere woorden Bluetooth lijkt te werken. Maar zodra ik wil internetten wordt de verbinding naar GPRS niet opgebouwd. Kunnen jullie me aangeven wat de netwerkinstellingen moeten zijn of wat ik anders nog kan doen? :)

Verwijderd

move.to/Korakal :P

NT -> IT :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

RonT, heb je:
- de drivers voor de 6310i geinstalleerd?
- de instellingen voor Vodafone GPRS erin gezet?

Wat gaat er precies mis tijdens het opbouwen, welke foutmelding krijg je?

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
*99***1# (inbelnummer)
vodafone (wachtwoord)
vodafone (gebruikersnaam)

bij eigenschappen van het modem (ervan uitgaande dat je die nokia 6310 geinstalleerd heb als modem), in het tabblad geavanceerd het volgende AT-commando:
+cgdcont=1,"ip",web.vodafone.nl"
(ervan uitgaande dat je een wirelessweb aansluiting hebt en geen live of inbusiness ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, da's snel. Bedankt.
de GPRS instellingen op de Nokia werken prima, dwz ik kan de site van nokia bekijken. Tijdens de installatie van de bluetooth adapter (Sitecom) zijn er nogal wat com-poorten geinstalleerd, ik gebruik de Bluetooth modem COM8. Deze connectie werkt - ik moet 'm bevestigen op de Nokia - maar de connectie gaat na zo'n 30 seconden verloren.
Maar als ie nog verbinding heeft dan belt ie naar vodafone met inderdaad *99***1# en de AT-string heb ik geplaast in de modem settngs onder tabblad advanced. Ik krijg dan een venster met Connecting to Vodafone en daarna een venster Eroor connecting vodafone - Error 692 there was a hardware failure in the modem.
Ik heb geprobeerd zo compleet mogelijk te zijn maar aangezien ik niet zo'n IT'er ben gaat dit mij boven m'n petje. Als jullie nog wat willen weten laat het me maar weten. Alvast bedankt voor de moeite

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Daar zijn we weer. Ik ben natuurlijk druk bezig aan proberen. Ik heb een venstertje ingeschakeld waarin ik de AT command string in tik. Zodra ik dat submit werkt de hele zaak. Da's mooi maar ik weet ook dat ik die string dan op een verkeerde plek heb ingevoerd. De string staat (XP) nu onder modem / advanced onder extra initialisation commands. Kunnen jullie me aangeven waar ik die string wel moet plaatsen?

• djeejdjeej
volgens mij staat hij daar goed (modemeigenschappen - tabblad advanced - onder extra initialisatie opdrachten). Welk venstertje bedoel jij eigenlijk waar je deze string submit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Terminal Window aangezet, dan krijg je een zwart venster (lijkt op DOS prompt venster) waarin je de AT commandos kan ingeven en verzen. Werd vroeger veel gebruikt bij Bulletin Boards.

• djeejdjeej
aha, daar. Maar het zou genoeg moeten zijn om die string neer te zetten op de aangegeven plaats. Je gebruikt nu dus *99**1# met string. Probeer het eens zonder. Als dat ook niet lukt dan *99# als inbelnummer met en zonder dialstring. Een van deze 4 mogelijkheden zou echt moeten werken...
Pagina: 1