[adsl] budget ADSL voor schoonouders...

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hallo

een vriendin brengt een hele hoop problemen met zich mee, maar ook leuke dingen, zo mag ik de adsl-aansluiting verzorgen voor schoonpappie en mammie... >:)

ze wonen echt in een of ander boerendorp, dus meer dan KPN-adsl(HETHET) is er nie te krijgen. }:O

nu hebben ze daaro 3 computers, dus was mijn idee, om een abbo ZONDER modem te nemen, en dan zelf een modem(router) te nemen en zo alle pc aan te sturen...

nu ben ik alleen nog niet helemaal uit de keuze van de router, ik dacht zelf een deze: http://www.tweakers.net/pricewatch/41520 maar gaat deze werken met ADSL(en specifiek HETNET) heeft iemand daar ervaring mee? :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over welke router je kan nemen zijn al HEEL veel topics volgepend, je hebt trouwens een routerMODEM nodg. Maar als je slim bent, neem je gewoon het USB modem dat gratis is, ruil je die om voor een KPN ethernetmodem (kost je 30 euro) en dan sluit je met een hub (20euro) de rest aan, dat werkt ook prima op meerdere pc's

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 26-09-2003 16:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• OGangstah
JvS schreef op 26 September 2003 @ 16:49:
Over welke router je kan nemen zijn al HEEL veel topics volgepend, maar als je slim bent, neem je gewoon het USB modem dat gratis is, ruil je die om voor een KPN ethernetmodem (kost je 30 euro) en dan sluit je met een hub (20euro) de rest aan
is een goedkope router dan niet veel effectiever? plug en play...maar werk die van SWEEX?

ik hoor nogal tegenstijdige geluiden over sweex-spullen...

[ Voor 7% gewijzigd door OGangstah op 26-09-2003 16:56 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zoals ik zei, je hebt een MODEMrouter nodig, die sweex router wordt niet gesupport door kpn en no offense, maar ik zou als ik jou was gewoon lekker bij kpn-eigen spul blijven. Dan kan je gewoon die helpdesk bellen.

Tenzij jij voor minder dan 50 euro een betere oplossing weet, die ook goede support heeft

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 26-09-2003 16:59 ]

• OGangstah
JvS schreef op 26 September 2003 @ 16:58:
zoals ik zei, je hebt een MODEMrouter nodig, die sweex router wordt niet gesupport door kpn en no offense, maar ik zou als ik jou was gewoon lekker bij kpn-eigen spul blijven. Dan kan je gewoon die helpdesk bellen.

Tenzij jij voor minder dan 50 euro een betere oplossing weet, die ook goede support heeft
jah zelf heb ik ook allemaal 3com spullen om problemen te voorkomen, maar het moet nogal BUDGET zijn...(vraag me niet waarom) voor dubbeltje op eerste rij (daarvoor zijn we toch tweakers ;))

maar volgens jou kan ik dus die mooit KPN (groene) USB modem omruilen voor zon ding van alcatec(heb ik zelf ook gehad, die waren toch naar PRO-versie te modden... >:) )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees je even iets meer in in de materie, je krijgt tegenwoordig geen speedtouch home, maar een speedtouch510, dat IS al een modemrouter en die hoef je niet te tweaken. En ja, als je een USB modem van kpn krijgt via hetnet, kan je die binnen zichttermijn gewoon omruilen voor een ethernetmodem.

Maar ga eens een beetje zelf op onderzoek uit, want dit is allemaal info die gewoon openbaar is en te vinden is enzo...

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 26-09-2003 17:04 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Dit is een vrij veel gestelde vraag ;)

Je hebt een combinatie nodig van: Een adsl-modem, een NAT-router & een switch. Deze zijn vanaf ongeveer 100 euro te koop, zie daarvoor de pricewatch. In het forum Network Troubleshooting zijn dan voldoende ervaringen te vinden over deze kastjes, zodat een goede keus makkelijk is te maken :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.