Ik heb in de search al veel vtopics gevonden met ongeveer mijn probleem maar nergens een goede oplossing.. 
AMD Athlon(tm) XP 2600+
512 MB
american Megatrends bios: K7S8X BIOS P1.90
Windows ME
Ik wilde vandaag XP installeren in plaats van windows ME..
Bij het installeen kreeg ik deze foutmelding..
-----------------------------------------------------------------------
STOP: 0x000000A5 (Parameter1, Parameter2, Parameter3, Parameter4)
The ACPI Bios in this system is not fully compliant to the specification. Please read the Readme.txt for possible workarounds, or contact your system vendor for an updated bios.
The bios in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor for an updated bios. If you are unable to obtain an updated bios or the latest bios supplied by your vendor is not ACPI compliant, you can turn off ACPI mode during text mode setup. To do this, simply press the F7 key when you are prompted to install storage drivers. The system will not notify you that the F7 key was pressed--it will silently disable ACPI and allow you to continue your installation."
Blijkt dus een bekende fout te zijn. De oplossing die hier staat gegeven werkt bij mij dus niet.. Als ik op F7 druk tijdens het installeren van niet windwos stuur programma's voor opslagmedia (zoiets) dan krijg ik even goed daarna weer het blauwe scherm met die melding...
Ik zou dus mijn ACPI uit moeten zetten maar via F7 lukt het me niet.. Ook in mijn BIOs kan ik nergens een optie vinden om hem uit te zetten..
Wie weet hoe ik dit probleem verhelp..Ik wil namelijk zo snel mogelijk af van dat fucking ME...
Edit: Hier de bijbehorende MS link
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314830
Edit 2:
De 2 parameters die mijn ik ook krijg zijn:
(0x000000011, Parameter2 , Parameter3 , Parameter4 ):
Het systeem kan niet in de ACPI-modus worden geplaatst. Hiervoor kunnen meerdere oorzaken zijn, zoals:
Het systeem kan de AML-verwerker niet initialiseren.
Het systeem kan de RSDT-tabel (Root System Description) niet vinden.
Het systeem kan een essentieel stuurprogramma niet toewijzen.
Het systeem kan de RSDT-tabel (Root System Description) niet laden.
Het systeem kan geen apparaatdescriptorblokken laden.
Het systeem kan niet worden verbonden met een interruptvector.
De SCI_EN (System Control Interrupt Enable Request) kan niet worden ingesteld (zie 0x00000001).
De controlesom van de ACPI-tabel is onjuist.
ACPI is een hiërarchische ordening van tabellen, die gezamenlijk de volledige capaciteit van het systeem en alle apparaten in het systeem definiëren. ACPI start met het inlezen van de RSDT-tabel, die wijst naar de volgende tabel, die wijst naar de volgende tabel, enzovoort. De fout 0x000000011 wordt meestal veroorzaakt doordat er tabellen beschadigd zijn of ontbreken.
EN
(0x00000006, Parameter2 , Parameter3 , Parameter4 ):
Er wordt een voedingsbron vermeld, maar in de naamruimte is geen informatie beschikbaar over deze bron.
AMD Athlon(tm) XP 2600+
512 MB
american Megatrends bios: K7S8X BIOS P1.90
Windows ME
Ik wilde vandaag XP installeren in plaats van windows ME..
Bij het installeen kreeg ik deze foutmelding..
STOP: 0x000000A5 (Parameter1, Parameter2, Parameter3, Parameter4)
The ACPI Bios in this system is not fully compliant to the specification. Please read the Readme.txt for possible workarounds, or contact your system vendor for an updated bios.
The bios in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor for an updated bios. If you are unable to obtain an updated bios or the latest bios supplied by your vendor is not ACPI compliant, you can turn off ACPI mode during text mode setup. To do this, simply press the F7 key when you are prompted to install storage drivers. The system will not notify you that the F7 key was pressed--it will silently disable ACPI and allow you to continue your installation."
Blijkt dus een bekende fout te zijn. De oplossing die hier staat gegeven werkt bij mij dus niet.. Als ik op F7 druk tijdens het installeren van niet windwos stuur programma's voor opslagmedia (zoiets) dan krijg ik even goed daarna weer het blauwe scherm met die melding...
Ik zou dus mijn ACPI uit moeten zetten maar via F7 lukt het me niet.. Ook in mijn BIOs kan ik nergens een optie vinden om hem uit te zetten..
Wie weet hoe ik dit probleem verhelp..Ik wil namelijk zo snel mogelijk af van dat fucking ME...
Edit: Hier de bijbehorende MS link
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314830
Edit 2:
De 2 parameters die mijn ik ook krijg zijn:
(0x000000011, Parameter2 , Parameter3 , Parameter4 ):
Het systeem kan niet in de ACPI-modus worden geplaatst. Hiervoor kunnen meerdere oorzaken zijn, zoals:
Het systeem kan de AML-verwerker niet initialiseren.
Het systeem kan de RSDT-tabel (Root System Description) niet vinden.
Het systeem kan een essentieel stuurprogramma niet toewijzen.
Het systeem kan de RSDT-tabel (Root System Description) niet laden.
Het systeem kan geen apparaatdescriptorblokken laden.
Het systeem kan niet worden verbonden met een interruptvector.
De SCI_EN (System Control Interrupt Enable Request) kan niet worden ingesteld (zie 0x00000001).
De controlesom van de ACPI-tabel is onjuist.
ACPI is een hiërarchische ordening van tabellen, die gezamenlijk de volledige capaciteit van het systeem en alle apparaten in het systeem definiëren. ACPI start met het inlezen van de RSDT-tabel, die wijst naar de volgende tabel, die wijst naar de volgende tabel, enzovoort. De fout 0x000000011 wordt meestal veroorzaakt doordat er tabellen beschadigd zijn of ontbreken.
EN
(0x00000006, Parameter2 , Parameter3 , Parameter4 ):
Er wordt een voedingsbron vermeld, maar in de naamruimte is geen informatie beschikbaar over deze bron.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 16:57 ]