Computer herkent schijf niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-03 14:21
Hoi ik heb hier een oude PII 333 mhz met een chaintech BTM6 moederbordje erin. Deze computer gebruik ik als servertje maar wil hier een 40 gb 7200 rpm schijfje bij plaatsen. Ik dacht er zit al een 20 gb 7200 rpm schijfje in dus dan zou deze schijf toch ook wel moeten werken in deze computer.

Ik weet zeker dat de schijf niet kapot is want in mijn PIV's doet hij het probleemloos. Jumperinstellingen kan het ook niet aan liggen die staan goed, heb eigenlijk ook alles geprobeerd! Heb op primaire IDE en Secundaire IDE getest.

Mijn vraag is eigenlijk of het überhaubt wel gaat werken of kan dit moederbord het niet aan! Ik kan namelijk bij Chaintech op de site niets meer vinden over dit moederbordje?!! Google heeft mij ook nergens gebracht.

Ik heb ook zitten denken dat het bios wellicht geflashed moet worden maar ja kan geen bios updates vinden?!

Iemand enig idee?

For rent

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk voortaan eerst in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent, dat scheelt ons allebei moeite :) Je kampt dus met de 32GB-capaciteitslimiet. Kijk eens in OM FAQ/Beleid onder Harddisks :)

Dit topic is gesloten.