Toon posts:

[.NET GAC] remove assembly + reference?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
iemand enige tips hoe je een assembly uit de GAC Global Assembly) kunt verwijderen?
Via het commandline tool "gacutil /u ...." lukt het niet omdat er nog een WINDOWS_INSTALLER referentie is. Dat klopt: via "gacutil /lr ...." zie ik de referentie.
Ik probeer deze referentie te verwijderen: "gacutil /u .. /r WINDOWS_INSTALLER <refID> <desc>", maar: ik mag de waarde WINDOWS_INSTALLER niet als referentie ingeven.
???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 09:07 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Kun je wellicht wat meer aandacht aan de opmaak van je post geven? Op deze manier zo zonder newlines is het redelijk onleesbaar... :/

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Kan je die referentie niet eerst verwijderen mbhv
code:
1
installutil.exe /u ....

Mag ik je trouwens ook eens op onze Quickstart wijzen?
Deze vind je hier
Je topicstarts zijn nl. nogal vaag en/of karig imo. Lees eens die quickstart, dan weet je ook direct welke info je allemaal kan verschaffen.

[ Voor 63% gewijzigd door whoami op 26-09-2003 16:05 ]

https://fgheysels.github.io/

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 15:54:
iemand enige tips hoe je een assembly uit de GAC Global Assembly) kunt verwijderen?
Via het commandline tool "gacutil /u ...." lukt het niet omdat er nog een WINDOWS_INSTALLER referentie is. Dat klopt: via "gacutil /lr ...." zie ik de referentie.
Ik probeer deze referentie te verwijderen: "gacutil /u .. /r WINDOWS_INSTALLER <refID> <desc>", maar: ik mag voor WINDOWS_INSTALLER noet als referentie ingeven.
???
Dit klopt, dit is een bug in de windows installer. Je moet assemblies die je in de GAC wilt installeren middels een shell command installeren (via gacutil) die je executeert vanuit je windows installer code, niet direct vanuit de windows installer.

Bedenk ook dat je zelden een assembly in de GAC hoeft te installeren. MS adviseert ook om assemblies alleen bij hoge uitzondering in de GAC te installeren. Wil je een link in de lijst van VS.NET assemblies bij het aanmaken van een reference in een project, maak dan een registry link aan en niet een GAC reference.

Overigens kun je gewoon in explorer een assembly uit de gac verwijderen door in de gac explorer (ga naar c:\winnt\assembly te gaan (of c:\windows\assembly) en daar de file botweg te deleten (je kunt hem ook installeren door een assembly daarin te droppen :))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com