Master/Slave ??

Pagina: 1
Acties:

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Ik heb sinds kort er een nieuwe hd bij, en een brander.Ik moet ze nog installeren, en nu vraag ik me af welke ik ik het best master en Slave kan maken...

TnX

Verwijderd

Hoi,

Als je HD UDMA 66 is dan is het niet handig die te koppellen aan je CD-Writer.
Je kunt dan je HD het beste op de primairy ide aansluiten en je CD-Writer op slave naast je andere CD-ROM speler.

Cd rom spelers zij namelijk UDMA 33 en als je daar je HD aan koppelt zal die ook op 33 gaan draaien inplaats van 66.

Is mij ook vertelt en schijnt echt zo te zijn.

Suc6.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

als je HD op de normale IDE kabel zit is hij toch als UDMA33 geconfigd. dus dat maakt niet uit.Het beste lijkt mij om de HD als master op de primary IDE en de brander als master op secundaire IDE.dan CDROM als slave op secundair.zo heeft je brander altijd controle over kabel en kan er qua bufferunderun minder misgaan.Masters altijd aan het einde van de kabel en slave dus in het midden.

suc6 ermee

Weet iemand of cableselect inhoud dat de HD/CDR automatisch Master/slave wordt afhankelijk van zijn plaats op de kabel??

sko

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Cable select is volgens mij de optie dat de device alleen op de kabel zit... hij is dan geen master, geen slave, maar cable select...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

sko, wat je zegt over cable select klopt precies, de plaats van het device op de kabel bepaalt of hij master of slave is.
havana, jij bedoelt waarschijnlijk de vierde setting die op sommige hddŽs mogelijk is, nl. single device. (master zonder slave)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

SKO
jij zegt :
Masters altijd aan het einde van de kabel en slave dus in het midden.
\
ik heb het net andersom, dus een master(cdwriter) in het midden en een slave(cdrom) aan het eind.
Maak dit uit, want ik heb nog nooit problemen gehad ?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:22
best is
1 hd + 1 RW = hd prim master, rw sec master
2 hd + 1 RW = hd1 prim master, rw sec ,master 2hd ligt eraan wat ie moet doen
is dat je schrijfhd ( dus vanwaar je meestal schrijf
dan zet je hem het beste op de prim slave anders gewoon op sec slave
heb zelf 2 hd's en 1 rw ( ide ) en 1 gewone cd rom speler
opstart op prim master tweede hd op sec slave
rwe op sec slave en cd rom speler op prim slave omdat ik nog al eens rechtstreeks kopieer
en een rw en een scsi dvd speler op scsi

.

Pagina: 1