Toon posts:

Website te groot op 1024x768

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website www.members.lycos.nl/jeroenj99 Maar nu ben ik erachter gekomen dat deze site niet goed te bekijken is op een resolutie van 1024x768 of lager. Omdat ik de website toch wel minstens leesbaar wil maken op 1024x768 wil ik dit dus veranderen. Nu heb ik ook zo'n irri frame erbij van Lycos wat de leesbaarheid natuurlijk nog meer verslechterd. Het probleem viel me later pas op, ik zelf draai altijd op 1280x1024 dus ik heb het probleem zelf nooit gezien. Hoe moet ik dit nu snel en handig veranderen? Ik gebruik het liefste dreamweaver hiervoor. Ik wil niet alles naar links centreren want dat vind ik ook wat minder mooi. Iemand suggesties? Als je niet begrijpt wat ik bedoel, kijk dan even op de website en kijk maar eens naar een review of zo en dan zie je de tekst soms buitenbeeld waardoor je naar rechts moet scrollen :'( Overigens wil ik lycos gebruiken omdat het gratis is en omdat ze 50mb aanbieden en een redelijke upload hebben over het algemeen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 15:24 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
404 pagina niet gevonden ?
Pagina niet gevonden

Het kan zijn dat de pagina niet meer bestaat.
Het kan zijn dat deze pagina naar een ander webadres is verplaatst.
Het kan zijn dat deze pagina in een begrensd gebied valt.

Controleer je spelling of je het juiste adres hebt ingevoerd.
Lycos Tripod Team

[ Voor 86% gewijzigd door avon op 26-09-2003 15:22 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pagina niet gevonden

Het kan zijn dat de pagina niet meer bestaat.
Het kan zijn dat deze pagina naar een ander webadres is verplaatst.
Het kan zijn dat deze pagina in een begrensd gebied valt.

Controleer je spelling of je het juiste adres hebt ingevoerd.
Lycos Tripod Team

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Ik krijg een lycos 404

Taal fouten inbegrepen ;)

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Haal even dan haakje ) weg uit je url

Verwijderd

gewoon je eigen resolutie op 1024 zetten en probeer het dan op het juiste formaat te krijgen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal die haakje dan ook weg .. B)

www.members.lycos.nl/jeroenj99) >> www.members.lycos.nl/jeroenj99

Wat betreft het probleem: ontwerp gewoon een site met 800x600 in het achterhoofd. Zo doe ik het ook altijd :)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 26-09-2003 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
adres: http://members.lycos.nl/jeroenj99

Edit: srry iets te laat gepost.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 15:23 ]

• kevin
Waarom zet je je pagina niet bij @home op de server? Ik neem aan dat die ook wel wat webspace geven bij je internetabbo? Ben je ook gelijk van al die reclame af... :?

[ Voor 17% gewijzigd door kevin op 26-09-2003 15:25 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die warez is ook wel leuk op je website :+

dubbelpost :(

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 26-09-2003 15:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
kevin schreef op 26 September 2003 @ 15:24:
Waarom zet je je pagina niet bij @home op de server? Ik neem aan dat die ook wel wat webspace geven bij je internetabbo? Ben je ook gelijk van al die reclame af... :?
5mb is niet echt ideaal

• kevin
Nee das niet veel nee, ik zou het iig zoals BalusC al aangaf op 800x600 designen, dan ziet het er bijna altijd wel goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat op 800x600 designen? Alles op 800x600 schrijven en dan testen in internet explorer? Dat is wel erg veel werk om dat op elke pagina te doen of niet?

Is het linken naar warez sites trouwens toegestaan? Kan ik hier problemen mee krijgen? Want google en startkabel linkt ook gewoon naar warezwebsites.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 15:33 ]

Verwijderd

Zet je photoshop instellingen op 800x600 (780 x 520 ofzo) en designen maar. Daarna bouw je hem via HTML, en niks aan de hand. 5 MB moet zat genoeg zijn voor een website, ik doe het er al jaren mee ... niks aan de hand dus ...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:31:
en hoe doe ik dat op 800x600 designen? Alles op 800x600 schrijven en dan testen in internet explorer? Dat is wel erg veel werk om dat op elke pagina te doen of niet?

Is het linken naar warez sites trouwens toegestaan? Kan ik hier problemen mee krijgen? Want google en startkabel linkt ook gewoon naar warezwebsites.
Gewoon zorgen dat het geheel niet breder kan worden dan 780 pixels (800 - 20 pixels voor de scrollbar)

Waraom zou dat veel werk zijn? iedere pagina heeft toch dezelfde layout en slechts een andere inhoud?

Je hoeft je website niet alleein in Internet Explorer te testen, doe het ook eens met Mozilla, dan zie je meteen hoe ontoegankelijk je website is voor mensen zonder Flash plug-in.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Je kan bv je website openen met javascript in een window van 800x600 of je gaat in deze resolutie werken. Wel even controleren of hij ook nog in 1024x768 en hoger er goed uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen Photoshop maar dat valt misschien wel te regelen ;)
Overigens heb ik niet genoeg aan 5mb webspace aangezien ik nu rond de 500pagina's heb op m'n site en. Op dit moment bezitten alleen de pics en de html's 15mb ongeveer en ik heb geen zin om alle plaatjes te gaan linken naar Lycos zodat ik zo alles kan laten weergeven. Dat wordt echt te veel werk. Aangezien Lycos gaat stoppen met Portal hoop ik dat ze nu in hun nieuwe abbonement wat minder reclame hebben.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Misschien kun je een javascript maken die die lycos bars/frames sluit :?

let the past be the past.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:45:
Overigens heb ik niet genoeg aan 5mb webspace aangezien ik nu rond de 500pagina's heb op m'n site en. Op dit moment bezitten alleen de pics en de html's 15mb ongeveer en ik heb geen zin om alle plaatjes te gaan linken naar Lycos zodat ik zo alles kan laten weergeven. Dat wordt echt te veel werk. Aangezien Lycos gaat stoppen met Portal hoop ik dat ze nu in hun nieuwe abbonement wat minder reclame hebben.
Of zoek een echte hosting-provider op. Daar hen je voor een paar euro per maand al een beste webspace, pop-mail, ftp-access enz.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is kijken ja. Al betwijfel ik of het zin heeft aangezien het bezoekersaantal van de website of het wel zin heeft om er voor te betalen.

• enermax
  • Laatst online: 21-08 16:22
Bij @home 3 (mail)accounts reggen. 3 *5MB tadaa :+

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:45:
anders gooi je je plaatjes op die lycos account en je html op je @home? Mot kunnen toch :?

..::System Specs::..

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

SPee schreef op 26 September 2003 @ 16:08:
Misschien kun je een javascript maken die die lycos bars/frames sluit :?
parent.LycosAdFrame.document.location = "blank_page.html"; kan helpen.. of gewoon zorgen dat bezoeker JavaScript heeft uitstaan natuurlijk.. ;)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
uhm, ik kom via je site op een andere site waar ik games en films kan downen, nu wil ik geen spelbreker zijn ofzo maar het is niet becht volgens de policy :X

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

enermax schreef op 26 September 2003 @ 17:39:
Bij @home 3 (mail)accounts reggen. 3 *5MB tadaa :+
waarom niet gelijk 5 :D

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Omdat je er maar 3 kunt aanvragen :+

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je site is is eng imho. Websites maken !=webdesignen. Misschien een goede raad om het tot de tijd dat je kunt 'designen' het gewoon websites bouwen noemt ;)

Tot zover mijn bescheiden mening.

Mijn post lijkt onzinnig, maar bedenk je dat als je je eerst eens wat had verdiept in het maken van een website alvorens hem te maken, je ook niet tegen dit probleem aan was gelopen nu de site er al staat.

[ Voor 38% gewijzigd door Dark Blue op 26-09-2003 21:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Tja.. je site op een bepaalde resolutie ontwerpen is nogal basic, verder is Lycos webspace niet echt ideaal gezien de frames en troep.. hierdoor werkt je site al snel niet meer zoals het hoort. En daarbij link je van je site ook nog eens naar films/mp3's/bins en noem maar op...

Tijd voor een basiscursusje webdesign en forumpolicy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.