Ik heb in excel een vba lopen die op een database een sql statement uitvoert en die vervolgens in een worksheet plaatst.
nu zit tussen die gegevens een kolom (kolom "I") die bedragen bevat.
Deze bedragen worden gezien als ruwe tekst.
Het maakt niet uit of ik handmatig of via vba de formatting op currency of number zet, het blijft hetzelfde.
als ik daarentegen op de cell dubbelklik, de cell vervolgens verlaat, ziet hij het wel als verandering en maakt hij er wel cijfer/bedrag van.
Wanneer ik de waarde van de cell met 1 vermenigvuldig,
Dan ziet hij het wel als een bedrag.
Dit lukt me niet met een hele kolom
Maar in dat geval zou ik dan dus iedere keer de rij moeten laten doorlopen en per cell met 1 vermenigvuldigen; da's niet echt werkzaam.
zowel via google als via GOT ben ik niet verder gekomen dan ik nu beschreven heb.
edit: whoops, volgens mij hoort dit eigenlijk in Software Algemeen
nu zit tussen die gegevens een kolom (kolom "I") die bedragen bevat.
Deze bedragen worden gezien als ruwe tekst.
Het maakt niet uit of ik handmatig of via vba de formatting op currency of number zet, het blijft hetzelfde.
code:
1
| ActiveSheet.Columns("I").NumberFormat = "#,##0.00_-" |
als ik daarentegen op de cell dubbelklik, de cell vervolgens verlaat, ziet hij het wel als verandering en maakt hij er wel cijfer/bedrag van.
Wanneer ik de waarde van de cell met 1 vermenigvuldig,
code:
1
| ActiveSheet.Range("I7") = ActiveSheet.Range("I7") * 1 |
Dan ziet hij het wel als een bedrag.
Dit lukt me niet met een hele kolom
Maar in dat geval zou ik dan dus iedere keer de rij moeten laten doorlopen en per cell met 1 vermenigvuldigen; da's niet echt werkzaam.
zowel via google als via GOT ben ik niet verder gekomen dan ik nu beschreven heb.
edit: whoops, volgens mij hoort dit eigenlijk in Software Algemeen
[ Voor 7% gewijzigd door Bzzje op 26-09-2003 14:51 ]
Negeren is vooruitzien