Toon posts:

[doordreunen] Sub ophangen een oplossing ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech Z640 set, en zoals iedereen hier weet, dreunt die sub iets teveel door...
Ik heb door een kennis spikes laten maken, die hadden weinig oplossing... en nu heb ik bij Conrad echte spikes gekocht, plakspikes, met hele scherpe punten onderaan.
Maar dit lijkt ook heel weinig te helpen ! ik heb het volume van mn sub op nog geen 50% en mn ouders komen alsnog boos boven. of ik nou die kleine plaatjes eronder doe of niet.. lijkt niks te helpen.

Nu denk ik over de laatste oplossing, en dan is de sub ophangen onder mn bureau, dus 4 of 8 bevestigingshaakjes onder het bureau maken, en de sub laten rusten op draadjes/kabels....
Is dit een goede oplossing tegen het dreunen ?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-12 22:20
Ja en nee, waarschijnlijk werkt het het beste als je zorgt dat'ie "aan rubber hangt", dus kabeltjes ed is best, maar zorgen dat je die met een kansloze ringetjes, moertjes en boutjes oplossing van de Gamma aan je bureau hangt op zo'n manier dat er ergens in de kabel(handigste is waarschijnlijk vlak onder je bureau) de sub hangt aan van die rubberen ringetjes. En verder, tja, soms kunnen ouders gewoon een hele andere visie op te hard hebben dan jij, maar dat zal geen verassing zijn. >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Da's het nadeel van vrijwel alle compacte subwoofer systeempjes: ze 'boemen' nogal. Logisch ook, want ze moeten het vooral van resonantie hebben omdat je met een kleine conus simpelweg geen 'echte' bass kan krijgen. Die resonantie werken nogal op de zenuwen en veroorzaken ook luistermoeheid. De beste oplossing: prop je bass-reflex pijp dicht met een stofdoek ofzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 26 september 2003 @ 13:56:
Da's het nadeel van vrijwel alle compacte subwoofer systeempjes: ze 'boemen' nogal. Logisch ook, want ze moeten het vooral van resonantie hebben omdat je met een kleine conus simpelweg geen 'echte' bass kan krijgen. Die resonantie werken nogal op de zenuwen en veroorzaken ook luistermoeheid. De beste oplossing: prop je bass-reflex pijp dicht met een stofdoek ofzo.
Ik geloof dat de Z640 een gesloten sub heeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik heb de Z680 onder aan m'n bureau hangen, maar het helpt ook niet veel hoor. Bespaar je die moeite iig.

Maar die dreunen ga jij toch niet tegen houden volgens mij, want jij wilt (neem ik aan) dreunen horen, en die gaan nu eenmaal verder dan jouw kamer. Dus ik denk dat er weinig aan te doen is eigenlijk...

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik heb er sokken onderliggen werkt perfect :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als het geen contactdreuen zijn helpen maar een paar dingen: (i) wanden en vloer beter isoleren of (ii) je muziek gewoon wat zachter zetten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 19:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Padje schreef op 26 September 2003 @ 15:11:
Ik heb er sokken onderliggen werkt perfect :D
Totdat je moeder de kamen komt opruimen :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-12 14:13

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
is er niks met spikes te doen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 13:45:
Ik heb door een kennis spikes laten maken, die hadden weinig oplossing... en nu heb ik bij Conrad echte spikes gekocht, plakspikes, met hele scherpe punten onderaan.
Maar dit lijkt ook heel weinig te helpen !
Ener-G schreef op 26 september 2003 @ 16:30:
is er niks met spikes te doen?
Lezen is moeilijk he }:O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:07
Het enigste wat helpt is volgens het sub volume lager zetten. Ik heb ook de Z-640 en heb het volume standaard op een kwart of minder staan. Alleen als ik alleen thuis ben gooi ik de sub open. (ps, erg gaaf om dan battlefield 1942 te spelen! vooral de AA guns!)

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd de sub van de muur af te halen, zodat deze de trillingen niet doorgeeft aan de muur (of zeg ik iets sufs? Imo werkt het wel met normale luidsprekers, dus waarom niet met een sub)?

Ik kon dit namelijk niet uitmaken van jouw post :) (ik weet niet of het zal helpen).

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-12 10:31
sub ontkoppelen van de vloer
door bijvoorbeeld eerst van die wasmachines dempers te kopen bij de gamma hierna een straattegel er op te leggen vervolgens je spikes en dan de sub

hierdoor zal de ondervloer minder gaan trillen
maar je sub verplaatsen kan ook een hoop schelen , plaats hem niet in een hoek

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 20:10

Mad_Demon

de dokter

Dit probleem heb ik ook Bas dreunt door naar beneden nog steeds en ik heb geen oplossing kunnen vinden. Mede omdat we houten vloeren hebben waardoor het gewoon dwars door de planken gaat. Ontkoppelen hielp ook niet.

De enige oplossing was de sub zachter zetten. Heb 'm nu op een kwart staan, gaat wel ok. Beetje voorzichtig doen dus.
Kijk dus even wat voor vloer je hebt. Als het beton is dan zou je kunnen ontkoppelen, als het hout is dan kun je er weinig (lees: niets) tegen doen.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb hem op een stoep tegel liggen en dat helpt beetje

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 14:45
Smurff schreef op 27 september 2003 @ 16:53:
ik heb hem op een stoep tegel liggen en dat helpt beetje
Moet je die stoeptegel ook nog waterpas leggen, en gelijk met de vloer... Anders trilt dat ding dat ding helemaal weg en krijg je nog meer herrie dan je al hebt... 7(8)7

Aap!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zet die sub eens naast je bureau of achter je. Ik heb zelf de sub van me Z-640 nu zo ongeveer 75cm links van mijn stoel staan en dus niet onder me bureau, zodra ik 'm onder me bureau zet klinkt ie overal doorheen. Opstelling schijnt dus heel erg uit te maken, overigens kwam de bas met sub onder me bureau ook niet tot z'n recht, ik moest het knopje dan bij voluit zetten en dat gaat lelijk klinken, nu met de sub naast me heb ik het knopje op de laagste stand en heb ik veel diepere en betere bas zonder doordreunen dan met de sub onder 't bureau met knop voluit :? :)
Pagina: 1