Toon posts:

Verwijzing in Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een "klein" probleempje !

Stel ik heb in cel B2 een naam staan en in B3 wil ik die herhalen met het commando: =B2, simpel. Maar nu heb ik met een formule de regelhoogte berekend, in dit geval dus 2 en wil dat gebruiken. In cel B3 komt dan een commando dat lijkt op: =B(functie) met als uitkomst "B2".
Helaas slikt Excel dit niet, die geeft een foutmelding (#naam ?).

Hoe kan ik de kolom letter met de uitkomst (getal) van een functie samenvoegen ?

Alvast bedankt,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:39 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

concatnate of met de & tekens, maar kan je je vraag iets duidelijker uitleggen, misschien kan je het excel sheetje online plaatsen (of een deel daarvan), ik vat het nog niet helemaal

E-Developing

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:58
=INDIRECT(ADRES(Rijnummer;kolomnummer))

Waarbij je wel het rij- en kolomnummer moet specificeren. dat kan een nummer zijn, een verwijzing naar een cel of een formule.

Tip: Als je op de knop 'Functie plakken' klikt (rechts naast het sigma-teken), krijg je een lijst met alle formules, met uitleg van wat formules doen, welke argumenten vereist zijn en in welke vorm. Daar haal je een schat aan informatie uit. Een beetje zelf wat uitproberen kan geen kwaad ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange