[Excel & VBA] Macro d.m.v macro kopieren in nieuw werkblad

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:27

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
De volgende situatie doet zich voor:

Ik heb een soort van "bestelformulier" gemaakt, met alle macro's van dien om zo veel mogelijk van alles automatisch te laten verlopen, aangezien ik hier met mensen om me heen zit, die nog van het meest hufterproof programma een volledige teringzooi weten te maken.

Nu moet ik hier nu een "wachtstand" inbouwen. Dit is het probleem niet, deze werkt opzich al wel. Het bestelformulier wordt d.m.v. een macro 1 op 1 gekopieerd in een nieuwe werkblad, inclusief het besturingselement "Opdrachtknop" waar een macro achter schuilt. Vervolgens worden de ingevulde velden in het bestelformulier weer leeggemaakt en het ordernummer met 1 opgehoogd.

Helaas wordt niet de macro zelf van de te kopieren "Opdrachtknop" overgenomen. Is hier een methode/routine voor ?
De "Opdrachtknop" in het orginele bestelformulier heeft dezelfde naam als de vers gekopieerde, dus het probleem dat de naam van de private sub niet overeenkomt zal het probleem niet zijn.

Ik had zelf wel een methode voor het 1 op 1 kopieren van modules van het ene workbook naar het andere gevonden, maar dit was niet precies wat ik zocht, en volgde er niet voldoende van om het mogelijkerwijs om te bouwen tot private sub kopieer routine van werkblad naar werkblad :P

Wie o wie kan mij het licht in de duisternis tonen ?

[ Voor 16% gewijzigd door DipStick op 26-09-2003 14:20 ]

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Je kunt een eigen werkbalk maken met daarop de opdrachtknop bij het openen van je werkmap kun je deze dan automatisch initieren en werkt de knop alleen binnen deze werkmap.