[PHP/MySQL/Flash] dynamische flashsite op cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
ik heb de opdracht gekregen om een van onze websites op cd-rom te zetten,
zodat deze aan consumenten kan worden verspreid. Het is bedoelt voor kinderen dus eenvoud is troef.
Het betreft een interactive flashsite die gebruikt maakt van PHP en MySQL.

Het is een spel (quiz met een aantal subspellen) dat gebruikt maakt van
useraccount. deze worden opgeslagen in de database en houden de scores en progressie van de spelers bij.

Met wat zoekwerk ben ik deze twee programma's tegen gekomen:
micorweb en DWeb
beide programma's werken in principe alleen DWeb heeft een systeem icon die je moet aanklikken om af te sluiten en als je dat doet (ook als je browser helemaal uit staat) dan krijg ik soms een harde piep door me pc speakers.
Waarschijnlijk omdat de mysql server niet gestopt kan worden. Dus die valt eigenlijk al bij voorbaat af.
Microweb werkt al een stuk beter, nog geen piep gehoord en geen systeemicon.

Alleen vind mijn baas het een beetje erg duur. :X
En persoonlijk heb ik het gevoel dat dit niet de meest stabiele oplossing is.
(als iemand goede ervaringen met dit programma heeft dan hoor ik het graag :))
Hierom ben ik nog opzoek naar wat alternatieven.

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de flash site
los te koppelen van php/mysql?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me imho helemaal niet een mooie oplossing om het zo te doen. Stel dat iemand (om wat voor reden dan ook) al een server heeft draaien (sql, web of willekeurig wat dan ook op een door jou oplossing gebruikte poort draait) dan gaat het helemaal mis.

Of het los te koppelen is is voor ons natuurlijk niet te zeggen aangezien we de door jullie gemaakte site niet kennen, maar ik zou zeker voor zo'n oplossing gaan....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
Janoz schreef op 26 September 2003 @ 13:52:
Het lijkt me imho helemaal niet een mooie oplossing om het zo te doen. Stel dat iemand (om wat voor reden dan ook) al een server heeft draaien (sql, web of willekeurig wat dan ook op een door jou oplossing gebruikte poort draait) dan gaat het helemaal mis.
dat ging bij testen nog wel goed, hier. alleen bij het openen van mijn mysql programma opende ik de localhost en toen kwam ik op eens in een hele andere DB :D
Of het los te koppelen is is voor ons natuurlijk niet te zeggen aangezien we de door jullie gemaakte site niet kennen, maar ik zou zeker voor zo'n oplossing gaan....
Hoe de applicatie precies in elkaar zit is niet echt zo snel uit te leggen naturlijk. maar het komt er op neer dat alles via flash gebeurd. Flash geeft een aantal variablen door aan een php-script. en vervolgens word er wat in de database geschreven of opgehaald.

Ik eigenlijk ook het liefst, maar ik heb er totaal geen ervaring mee. En ze zijn er hier op tegen omdat het te veel tijd zou kosten |:(
Maar als ik het zou proberen welke richting/programmertaal of programma, zou ik dan kunnen gebruiken er voor?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Probeer het eens met een site-ripper ( Teleport pro of zoiets )
Omdat je browser wel gewone html binnen krijgt kan een site-ripper deze wel pakken. Of denk ik nu helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
Gomez12 schreef op 26 september 2003 @ 14:12:
Probeer het eens met een site-ripper ( Teleport pro of zoiets )
Omdat je browser wel gewone html binnen krijgt kan een site-ripper deze wel pakken. Of denk ik nu helemaal verkeerd.
dat gaat helaas niet, want de site is 100% flash kwa gebruik
en interactive er moeten dus (heel veel) dingen worden weggeschreven naar (nu nog) een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het eerlijk gezegd een heel raar plan om een dynamische website offline te gaan maken, en al helemaal voor kinderen.

Computers die in staat zijn flashanimaties vloeiend weer te geven beschikken vaak wel over een (breedband) internetverbinding.

Je gaat nu echt ongelofelijk moeilijk doen en allerlei technieken gebruiken voor dingen waarvoor ze niet bedoeld zijn.

Je kunt wel applicaties zoals MicroWeb gebruiken, maar dat lijkt me veel meer geschikt voor websites met een enorme database met gegevens die op CD-ROM moet worden verspreid.

Ik zou nog maar eens goed kijken naar de haalbaarheid van deze opdracht. De beste oplossing lijkt me toch om gewoon een aantal ballonnen/stickers te laten drukken met de URL van de website en die uit te delen :)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
Johnny schreef op 26 September 2003 @ 14:41:
Ik vind het eerlijk gezegd een heel raar plan om een dynamische website offline te gaan maken, en al helemaal voor kinderen.
Computers die in staat zijn flashanimaties vloeiend weer te geven beschikken vaak wel over een (breedband) internetverbinding.
klanten zijn vreemde mensen....
Je gaat nu echt ongelofelijk moeilijk doen en allerlei technieken gebruiken voor dingen waarvoor ze niet bedoeld zijn.
als je een makkelijkere oplossing weet hoor ik het graag :*)
Je kunt wel applicaties zoals MicroWeb gebruiken, maar dat lijkt me veel meer geschikt voor websites met een enorme database met gegevens die op CD-ROM moet worden verspreid.
het werkt wel, maar ben alleen bang voor de stabiliteit (of het gebrek er aan)
Ik zou nog maar eens goed kijken naar de haalbaarheid van deze opdracht. De beste oplossing lijkt me toch om gewoon een aantal ballonnen/stickers te laten drukken met de URL van de website en die uit te delen :)
is al gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan sowieso de userdata niet op de CD-ROM opslaan, dus je moet de gebruiker de applicatie vanaf de CD-ROM laten installeren.

Het lijkt me een beetje omslachtig om kinderen een MySQL server en PHP te laten installeren.
Misschien is het omzetten van de Flash+MySQL website naar Flash+XML een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
installeren is inderdaad een must

flash + XML? Kun je dan ook dingen wegschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

PsychoBoy schreef op 26 September 2003 @ 15:44:
flash + XML? Kun je dan ook dingen wegschrijven?
Als je de XML op de harde schijf installeert wel, ja. :) Eventueel kun je resultaten uit die XML dan ook weer via internet verzenden wanneer er wel een verbinding is.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juustem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
thx, ik ga aan het proberen :)

het uitlezen gaat denk ik wel lukken,
maar het wegschrijven gaat me vast en zeker hoofdpijn verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
als je met XML gaat proggen, hoe groot is dat de performance drop t.o.v. een (mysql) db

want er zitten twee tabellen bij die heel erg groot gaan worden, groter als 50mb toch wel gauw vrees ik. Gaat het dan supertraag of is dat gewoon haalbaar tot een bepaalde hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 06:59

Eelke Spaak

- Vlad -

PsychoBoy schreef op 07 October 2003 @ 10:37:
als je met XML gaat proggen, hoe groot is dat de performance drop t.o.v. een (mysql) db

want er zitten twee tabellen bij die heel erg groot gaan worden, groter als 50mb toch wel gauw vrees ik. Gaat het dan supertraag of is dat gewoon haalbaar tot een bepaalde hoogte?
In principe is het gewoon haalbaar. Het verlies aan performance zal niet echt merkbaar zijn (als de kinderen genoeg geheugen hebben dan), maar een MySQL database blijft natuurlijk wel sneller.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Uhm....Als ik het goed begrijp is het dus in feite gewoon een lokaal programma dat dmv internet de scores e.d. update. Dus kan je ook best via het internet inloggen toch? Dan zou je theoretisch niets hoeven te instaleren.

Maar dan nog, gebruik gewoon forms? Ben ik nou zo dom ofzo? We hebben het over een database die op internet is aangesloten, je slaat daar op die server je php scripts op, die de ingekomen data dus verwerken. Die data kan je met een simpel formulier in flash verzenden. Of snap ik het nu verkeerd? :?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
het moet op een standalone computer gaan werken, dus gewoon zonder internet aansluiting. er moet dus een database worden gedraait op die pc. Of de database moet worden vervangen door een ander soort gelijkt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

aaah, op die fiets.... Tja...dan kan je beter niet voor MySQL en PHP gaan omdat die dan allebij op de pc geinstaleerd moeten worden lijkt mij...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Topicstarter
met dat programma microweb hoeft dat niet helemaal
gewoon cd er in en klaar eigenlijk.
maar ik ben er nu achter gekomen dat je voor MySQL licensie's nodig hebt om het te distibuteren op cd-rom (als je er geld om vraagt).
Daarom ben ik het nu aan het ombouwen naar een SQLite databaseversie.
Als het allemaal goed werkt en klaar is mag ik kijken of ik een standalone XML/FLASH applicatie van kan maken...

Pagina: 1