Radeon 9800 Pro Fan stopt soms

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:48
Ik heb een Radeon 9800 Pro van Club 3d.
Toen ik net thuis kwam rook ik al een stinkende geur in de pc kamer en ja de fan van de 9800 Pro was weer is stil gaan staan.
Dit heb ik al een paar keer gehad en met de hand aandraaien werkt soms wel. Maar ook bleef die is stil staan onder een spel opeens allemaal artefacts in 't spel, stom dat ze in zo'n kaart geen overhitting beveiliging maken ofzo.

Ook als ik zelf de fan draai als de pc uit staat draait die niet echt heel soepel zoals bij cpu coolers en case-fans enzo. Als de fan wel draait met pc aan is er vaak ook zo'n geluidje dat hij tegen wat aansleept.

Wat moet ik hiermee beginnen want is echt zwaar vervelend om steeds kast open te maken om te kijken of die draait :(
Een andere heatsink/fan wil ik niet aan beginnen wegens garantie en geld verspilling :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

m0nk

16-09-2003 15.15

treugbrengen en een andere vragen?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarom stuur je niet ff een mailtje naar/ga je ff langs bij/bel je ff.. je leverancier op. Dit hoort niet en je hebt dan ook gewoon garantie, niet moeilijk doen, gewoon ff een nieuwe halen.

• Jimmie
m0nk schreef op 26 September 2003 @ 13:17:
treugbrengen en een andere vragen?
ja kan me vader had 'm ergens besteld, is onderdeel van nieuwe pc die ik gebouwd heb.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 14:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan kijken of je de fan er voorzichtig eraf kan krijgen en kan kijken wwar die aanloopt. Anders (zou ik toch al meteeen doen :) ) zou ik terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen. dit mag natuurlijk niet :P

Xbox Live ID:Notna8310

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[quote]sdk schreef op 26 September 2003 @ 13:16:

Een andere heatsink/fan wil ik niet aan beginnen wegens garantie [quote]
zou je die niet eens aanspreken dan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
Hier zelfde probleem met de 9800pro van club3d, in het begin maakt hij een broemend geluid, en later zie je hem nog met moeite rondjes maken, en na verloop van tijd staat hij stil.
ik heb de koeler er al afgehaald en nagekeken, maar ik kon niet iets opvallends vinden. Het draaiblad zit wel heel los op het onderstuk, waardoor ik dus vermoed dat de koeler door de kogellagers is.

Iemand een id wat ik nog kan proberen?? anders ga ik hem maar terug brengen en een nieuwe vragen.

Verwijderd

if je wacht net zoals ik op deze [rml][ OC] Cooler voor 9800 pro[/rml]
;)

• BLACK SPIDER NL
JAH!!! IDD ik ga er gewoon een FET GAFE KOELER OP ZETTE!!!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Hehehehe, ik heb dus ook een 9800 pro (club3d) en mijn fannetje ging dus ook dood (precies op een LAN :( ). Heb een dude daar me uitgelegd dat dit fannetjes zijn met een elektrische lagering ipv. ballagering, die dingen trekken stof aan, en als dat tussen die lagering komt verbrandt het stof met als gevolg dat je lagering slijt en d00d gaat.
mijn oplossing is trouwens een zalman CM80C-HP met OP-1 Fan :) en het werkt geweldig, geen herrie en het koelt super, oc wil zelfs iets hoger :)

Verwijderd

maar is die niet moeilijk te monteren, moet je niet dingetjes bijvijlen enzo?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Lekkere verhalen hier zeg ;( ik heb dezelfde kaart maar nog geen problemen, als als gevolg van deze ondeugelijke fans mijn kaart eraan gaat dan gaat clubd mij dus echt wel ff een nieuwe geven !.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BLACK SPIDER NL
Idd, ik vind dit niet echt kunnen, ik heb nu al 4 mensen gesproken die het probleem hebben met de 9800 van Club3d.
Ik koop denk ik een andere cooler ervoor, want als je je kaart terug brengt, en weer een nieuwe krijgt, heb je over een paar maanden weer het zelfde probleem

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
Sorry maar ik heb een 9800Pro van Hercules en heb nu het probleem dat ik de FAN hoor, dit begon met een laag getik maar word steeds erger, waarschijnlijk ligt het aan de kogellagers, dat er misschien 1 kgeltje kapot is...ik heb met de fabrikant gesproken via de winkel waar ik deze kaart gekocht heb (bij deze winkel ben ik vaste klant en ook heb ik klant nr 1 dus ben zeer bekent daar) maar we hebben met de fabrikant afgesporoken dat ik zelf een NIEUWE fan mag kopen en totaal vergoed krijg, toen ik deze 9800 pro kocht heb ik me aangemeld bij Hercules en alle gegevens ingevuld, daar zullen zij nu an toevoegen dat er een nieuwe fan op komt op kosten van Hercules en dat de garantie gewoon blijft zoals het nu is...

Toch zeker netjes geregeld, al zeg ik het zelf...dus ga nu ergens een nieuwe fan vandaan halen hehe...op kosten van Hercules.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
W.Wezz schreef op 06 oktober 2003 @ 23:42:
Sorry maar ik heb een 9800Pro van Hercules en heb nu het probleem dat ik de FAN hoor, dit begon met een laag getik maar word steeds erger, waarschijnlijk ligt het aan de kogellagers, dat er misschien 1 kgeltje kapot is...ik heb met de fabrikant gesproken via de winkel waar ik deze kaart gekocht heb (bij deze winkel ben ik vaste klant en ook heb ik klant nr 1 dus ben zeer bekent daar) maar we hebben met de fabrikant afgesporoken dat ik zelf een NIEUWE fan mag kopen en totaal vergoed krijg, toen ik deze 9800 pro kocht heb ik me aangemeld bij Hercules en alle gegevens ingevuld, daar zullen zij nu an toevoegen dat er een nieuwe fan op komt op kosten van Hercules en dat de garantie gewoon blijft zoals het nu is...

Toch zeker netjes geregeld, al zeg ik het zelf...dus ga nu ergens een nieuwe fan vandaan halen hehe...op kosten van Hercules.
Dat is idd netjes geregeld, maar ik vraag me af hoeveel kaarten er wel niet gaan sterven als gevolg van de blijkbaar ondeugelijke fan. Hoe lang hebben jullie de kaarten al ?. Ik heb hier zelf nog een zalman heatpipe liggen maar ik weiger die erop te zetten :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BLACK SPIDER NL
Ik heb de kaart pas een klein maandje, en laatmeerin heeft m pas een week,

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Hehehe, ik had die kaart ook maar iets van een maand, enne... laatmeerin, tis alles behalve ingewikkeld :) je moet wel ff goed de handleiding lezen, maar als je dat eenmaal gedaan hebt en gewoon ff rustig dr voor gaat zitten heb je zon ding echt zo gemonteerd :) en bijvullen hoeft niet, het werkt gewoon met een heatpipe en 2 koellichamen aan weerszijden van de kaart :)
Kijk, ik kan me vrienden van me indenken dat ze hem nie in zouden kunnen bouwen, maar die zou ik nog geen videokaart IN OF UIT een computer laten halen/zetten :+ maar een beetje computerverstand en dat ding zit echt netjes en goed vast :)

Verwijderd

en die koellichaampjes eraf halen? gaat dat goed?

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Mijn lagers van de 9800 pro begonnen een tijdje geleden ook raar te doen, ik denk dat ze gewoon wat droog stonden. Drupje olie, en het was weer goed. Nu zit er sinds gister een Zalman Heatpipe op, en dat bevalt prima!
Koellichaampjes af halen gaat best goed. Uitgeprobeerd bij oude kapotte 9700 kaartje. Gewoon in anti-staties zakje doen, in vriezer leggen, en dan met heel dun mesje, er af halen. (Wel voorzichtig dat je geen weerstandjes afbreekt, of uitschiet of zo !! Koppie erbij dus!)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08

Maximus

PhD i.o.

* Maximus kan die ZM80C-HP ook erg aanbevelen :)

ik heb deze nu binnen en op mijn videokaart gemonteerd. Het is een goede oplossing om snel dingen koel te krijgen :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
KaMiKaZe schreef op 06 October 2003 @ 23:55:
[...]

Dat is idd netjes geregeld, maar ik vraag me af hoeveel kaarten er wel niet gaan sterven als gevolg van de blijkbaar ondeugelijke fan. Hoe lang hebben jullie de kaarten al ?.
Ik heb deze kaart nu 1 maand nadat hij in Nederland kwam, dus dat is..uhh :? .
Enne mijn kaart is niet gestorven...die fan zit er nog in...maar rateld een beetje erg..vooral irritant als ik wil slapen en ben aan het benchen, of downloaden snapie.
Ik heb hier zelf nog een zalman heatpipe liggen maar ik weiger die erop te zetten :(
Waarom wil je hem er niet opzetten, kan die ook op mijn 9800 Pro van Hercules i.v.m. koellichamen op alle geheugen chipjes.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Volture
  • Laatst online: 08-08 09:22
Ik heb hetzelfde probleem gehad. PC crashte constant en kwam er opeens achter dat de fan stil stond. :(

Heb em meteen eruit gehaald en een dikke ZALMAN koeling erop gepleurt. Werkt weer perfect >:)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb dit probleem gehad met een gforce2, fannetje maakte eerst bij het opstarten een brommend geluid, later ging hij constand brommen, en daarna draaide hij 1 sec en stond weer 1 sec stil, dus ik d8 thnx tis maar een gforce2, dus ikke gewoon doorspelen, later in cs was ik voor de gein aant smokegrenates spawne, maar toen ineens allerlij rare kleure in mun beeld. Ikke de kaart eruit gehaal en voele hoe warm die was, maar ik kon mun hand er niet langer dan un sec erop houde want da dinge was gloeiend heet, mja nu heb ik een nieuwe kaart, maar die doet het dus moet iik weer trug

//edit er zaten op die eerste ook 2 bruine vlekke achterop, zal wel door de hitte komen lol

[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 09-10-2003 08:01 ]

Verwijderd

zm80c + optionele fan geinstalleerd op ati9800pro, hij is nu 46.2 graden aan het allerste begin van de heatsink :) mooi toch?

Verwijderd

Dat brommende geluid heb ik ook (met m'n comp. met club3D 9800 pro) bij het opstarten.
Maar goed dat ik lees dat het dus het fannetje is van de beeldplank...
Ik ga kijken wat ik eraan kan doen.

Verwijderd

Ik heb al 3 kaarten teruggebracht naar de winkel van een kennis van mij.. terwijl ik zelf dezelfde kaart heb, nu heb ik deze eerder gekocht en de heatsink en fan vergeleken.. het blijkt dat de wat nieuwere fannetjes en heatsinks afwijken van de oorspronkelijke, die wel werkt.

Ik ga dus nu de 4e kaart terugbrengen naar de winkel en eens vragen of ze een betere oplossing hebben, want om nu elke week een nieuwe kaart te gaan halen lijkt mij een beetje teveel van het goede.

Fijn dat ik nu wel weet dat het een vaker voorkomend probleem is.. heb ik nog wat te vertellen tegen deze winkel.. service is gelukkig wel goed.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

yep, mijn Gigabyte Radeon 8500 pro fannetje draaide welgetelt 3 weken + 2 dagen. Heb netjes het fannetje eraf geschroeft en er (zonder schade aan de VGA-kaart) een 8cm casefan opgemonteert (vuilniszak-binders) opgezet. Kosten: 0,0 , draait 100% :)

Over het algemeen zijn die mini-fannetjes gewoon bagger is mijn ervaring. Veel herrie en onbetrouwbaar. Toch jammer dat ze dat op 300 euro+ kaarten plaatsen, je zou meer mogen verwachten van een "top"-kaart.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
GVD ik lees dit topic ik zchroef mijn pc open en wat denk je de fan draait niet .

Ik ga hem nu meteen uit zetten GVD .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• mmxmmx
Zo ik heb net in Amsterdam de Club3d omgeruild voor een Gigabyte 9800 pro em ik hoop dat deze koeler het langer doet :)

Moest overigens wel 50 € bij leggen omdat deze kaart duurder is .

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb thuis een spiksplinternieuwe Radeon 9800NP en daarvan ratelt de fan nu al.... zal dus binnenkort ook wel uitvallen. Ga er ook een Zalman op flikkeren. Bij mijn Club3D 9800SE en mijn ATI AIW9800SE was dit ook het geval. Allemaal dezelfde rotte fan :?

Verwijderd

Had zelf een OEM versie die na een maand allemaal vlekken in het beeldscherm kreeg; fan deed het niet meer. Heb nu paar dagen een nieuwe Club3D 9800 pro gekregen. Hoop dat ie het wat langer doet.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

Piggen

Lekker bakkie

* Piggen houd de fan van zijn Hercules Radeon 9700 voortaan goed in de gaten

Zit wel een (koperen) Titan fannetje op, lijkt me wel kwaliteit

Verwijderd

Het uitvallen met fannetjes is mij opgevallen dat dat alleen voorkomt met de nieuwere club3d kaarten, goed naar het fannetje kijken, deze lijkt op de standaard maar heeft andere fanblades en Geen relief onder de fan. Ook de niet gebruikte plaats voor de langwerpige connector mist op de nieuwere typen club3d kaarten. Na mijn eigen, wel goede en oudere club3d kaart te hebben vergeleken met de defecte kwam ik tot deze conclusie en heb ik de nieuwe club3d teruggebracht en een sapphire gehaald voor 20 euro meerprijs, had geen zin om weer terug te gaan naar die winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 23:36 . Reden: verduidelijking ]

• Volture
  • Laatst online: 08-08 09:22
Uhm, ik heb een Powercolor en die heeft hetzelfde probleem gehad. Denk gewoon dat het aan de billige fans ligt.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Okee, beetje een late bump, maar ik zit dus nu ook met dit probleem.

Ik heb nog wel een GOED werkend koelblok + fan liggen van een 9700 (zie ondertitel :X)... Zijn die socket gaten 't zelfde, en zou ik een 9800 Pro kunnen koelen met een koelblok van een 9700 (modded 9500np)?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Jimmie
Ik kreeg de kaart vandaag terug en ze hadden 'm gerepareerd door een zelfde koeler maar dan in het zwart er op te maken. Zelfde cooler als op mijn Radeon 9500 Pro zit. En zo te zien in het topic is het een oudere cooler die geen problemen vertonen na een tijdje draaien (hoop ik :D)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmie op 07-11-2003 23:28 ]

• Jimmie
oops dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Jimmie op 07-11-2003 23:27 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik had ook een kapotte fan op me 9800 pro na 2 weken.
en wat ik gelezen had is dat ze zo snel stuk blijven gaan.
maar een zalman heatpipe erop gezet met fan.

heb geen zin om een kaart meerdere malen om te ruilen

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie ze allemaal van Club3D?

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 17:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn Hercules 9800 Pro draait al vanaf juli zonder problemen :) Zolang heb ik de kaart overigens ook al.

Blijkbaar zit hier dus een wat duurdere fan op. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Heb zelf ook een club3d 9800 en zit aan een ZM80C-HP + fan te denken, maar als ik het goed heb koelt die niet het geheugen, alleen de core. Kun je onder die koeler ook nog maar iets aan kleine koelsinkjes kwijt of dat ook niet?

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zit met het zelfde probleem. De fan op mijn club3d ati radeon 9800pro resoneerd :( bij het opstarten en na 30 seconden draait de fan op normale toeren en zonder resoneren :) . Volgens een collega (8> gebeurd dit omdat de ventilator op zijn kop hang en dus in de lagers(of wat er ook in zit :? ) hangt. Deze fans zijn daar niet voor gemaakt.

Ik zou eigenlijk de fan willen vervangen voor een kogelgelagerd :P :9 exemplaar, iemand een sugestie? _/-\o_

Verwijderd

mexwall schreef op 10 november 2003 @ 22:30:
Ik zit met het zelfde probleem. De fan op mijn club3d ati radeon 9800pro resoneerd :( bij het opstarten en na 30 seconden draait de fan op normale toeren en zonder resoneren :) . Volgens een collega (8> gebeurd dit omdat de ventilator op zijn kop hang en dus in de lagers(of wat er ook in zit :? ) hangt. Deze fans zijn daar niet voor gemaakt.

Ik zou eigenlijk de fan willen vervangen voor een kogelgelagerd :P :9 exemplaar, iemand een sugestie? _/-\o_
Misschien heeft je collega te lang op zijn kop gehangen. Je denkt toch niet echt dat die VGA-bakkers alleen voor desktops produceren en geen rekening houden met de towers? Maar het lijkt me dat je fan op sterven na dood is dus ik zou het maar een beetje in de gaten houden of er een nieuwe fan op plakken

• Zodiac
  • Laatst online: 09-07 20:39
Iemand enig idee of dit ook met Radeon 9700 Pro’s gebeurt?

Verwijderd

En jawel hoor, mijn fannetje ook kapot. Ook club3d. Vind het nogal onzin om zelf zo'n dure heatpipe aan te schaffen. Koelt ook alleen de core :(.

Verwijderd

ik heb een oude Aopen Geforce 2 GTS en die fancooler bromde ook, ik ging naar een winkel voor een nieuwe fan en daar hadden ze um niet. van die winkel hoorde ik iets over 1 druppel olie in het midden van de fan. als je de ronde sticker weghaalt die OP de fan zit, zie je de ballbearing zitten en daar dus 1 druppel olie (had nog naaimachineolie-druppelaar liggen), knoei je toch dan goed de rand schoonmaken waar de ronde sticker op zat en terugplakken met secondenlijm en niet knoeien met de lijm. nou ik had zoiets van waarom niet? tis toch een ouwe bokke kaart.

nou hij bromt niet meer en is stukken stiller. :Y)

het heeft bij mij prima geholpen....... :*)

Verwijderd

Nou, geen zin om m'n kaart minstens een maand op RMA te sturen dus ik heb maar een zalman heatpipe met fan gekocht. Mocht die kaart alsnog een keer kapot gaan dan doe ik gewoon weer normale koelblok erop en doe of mijn neus bloed. Niet mijn schuld dat zij zo'n prut fannetje op zo'n dure kaart zetten.

Verwijderd

Ondanks dat het draadje al wat ouder is, mijn bijdrage omdat ik denk dat het zinvol is te vermelden;

Ook ik heb een 9800Pro van Club3D en dat is gelijk het laatste dat ik heb gekocht van dit merk. De eerste kaart is nog geen maand meegegaan toen ik 'm moest omruilen omdat de fan zwaar out-of-sync was oid.

Nu is m'n tweede kaart na 2 maanden ook weer zover.. Fan draait niet meer.. :(

Maar weer terug naar de winkel en de kaart omruilen voor een ander merk.

Schande dat zo'n dure kaart zo'n slechte koeling heeft.. :'(

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Is ook niet echt een A-merk IMO.

Je mag trouwens binnen de garantie een ander koeler plaatsen.

Hercules zegt zelf dat je je garantie behoudt indien je de oude cooler gewoon niet weggooit.

Hoe dit merk dat afhandelt weet ik natuurlijk niet maar je mag officieel gewoon een andere koeler plaatsen.

Verwijderd

al die radeon koelers zijn van een enorme bagger kwaliteit, of je nou een 9800xt van 550 euro of een 9600xt heb. Ikk heb mij 9600xt nog geen 3 weken en die van begint ook al aan te lopen, een vriend van me heeft het ook alleen dan met een 9600pro. Ik zou gewoon een andere koeler eropzetten, ruilen heeft niet echt zin want dan heb je hetzelfde probleem na 2 weken weer :/

• mmxmmx
acidfever schreef op 23 december 2003 @ 15:30:
Is ook niet echt een A-merk IMO.

Je mag trouwens binnen de garantie een ander koeler plaatsen.

Hercules zegt zelf dat je je garantie behoudt indien je de oude cooler gewoon niet weggooit.

Hoe dit merk dat afhandelt weet ik natuurlijk niet maar je mag officieel gewoon een andere koeler plaatsen.
pffffffff A merk ahahahha wat betekend A merk eigelijk ? IBM en bijna niks anders .

A merk is al lang niet meer .
En daar komt bij dat als je 400 € voor een kaart neerteld dat het ook niet echt leuk is om te horen Tja het is ook niet echt een A merk dus logies dat zo een koeler na 2 weken de brui er aan geeft :(

Maar goed nu ik hier tog weer ben maar ff een update :)
De Gigabyte 9800 pro waar ik eerder over schreef maakt af en toe een hoge fluit toon en wat herrie maar het coellertje draait nog wel .

Deze kaart koste mij 450 € en nogmaals dan kan er wat mij beterft voor dat geld ook wel een 16 karaats gouden koeller op :(

Verwijderd

tja dat vind ik ook voor dat geld, maar als je 450 euro kan betalen voor een videokaart dan kan er vast ook nog wel 15 euro af voor een gpu koeler ;)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Kameraad van mij heeft ook zo'n Club3D gekocht + HPZM80C + OPT1 Fan..

hij wist van die fannetjes (dat ze snel doodgaan). en heeft dus direct een zo'n
zalman cooler gekocht.

wat had hij een stressmoment toen hij die zalman monteerde. er werd niks geslepen, afgevreest of afgezaagd. het past gewoon direct op de grafische kaart.

één ding is zeker als je een third party cooler installeert op een grafische kaart t.w.v. €340,-.. je hebt stalen zenuwen nodig. (ik had 'm even geholpen toen hij een acuut tijdelijk aanval van Parkinson kreeg (van de stress))..

zijn woorden waren dan ook : "Ik ben wel mooi aan een ding van 340 euro van de garantie te verhelpen"..

maar het is gelukt. ding is rete cool.. en je hoeft niet bang te wezen dat een fannetje de geest geeft.

----

ik heb al een poosje de Herc Prophet 9800 Pro. en die heeft blijkbaar wel een fatsoenlijk fannetje. (lekker stil en ook best wel stijlvol).

[ Voor 3% gewijzigd door nIghtorius op 23-12-2003 22:59 . Reden: hp?? hoe kom ik daarbij ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Heb ik dus tijdig m'n originele koeler eraf gehaald,had nog een celeron koeler liggen paste perfect dus die gemonteerd.Heb trouwens een Medion 9800XL,maar die koeler die erop zat was dus niks.Als je nog een koeler hebt liggen moet je altijd proberen of die ook past,scheelt weer een paar centen en koeld ook nog eens super! :)

PowerStation

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij ons komen erg vaak videokaarten terug met dezelfde klacht, is een algemeen bekend probleem...gewoon retourneren.

Verwijderd

sorry dat ik dit topic weer even omhoogkick maar de meeste andere
"9800-mijn- fan-is-kapot-topic" waren gesloten.

Ik heb de Sapphire 9800 pro 128 MB al een tijdje (ruim half jaar) maar vanavond rook ik eerst wat raars en een tijdje later wilde ik UT2004 spelen, is mijnbeeld ineens zwart.

Nu draai ik weer op een Geforce3 :(

Wat bleek is dat de 2 "coolervasthoudertjes" waren doorgesmolten, deze zijn van plastic |:(

Heb de cooler er weer opgezet maar geeft nog steeds geen beeld. Zou het kunnen dat de kaart onherstelbaar beschadigd is geraakt? Ik bedoel zit er een overhitbeveiliging op ofzo ??

• TvL2386
  • Laatst online: 29-12-2025
En jahoor.... Hier ook een blije jongen met een 9800pro in het bezit van Club3D.
Kaartje is begin maart ingebouwd. En ik kom er net achter dat m'n PC telkens freezed. Ook begon de tv-out raar te doen (ik was net lekker series aan het kijken). Dus dacht ik al dat het m'n videokaart was. Uiteraard meteen uitgezet en m'n hand in de kast gewurmd om even aan het koelblok van mijn Radeon te voelen.

De ribben van het koelelement staan nu gemarkeerd op mijn vinger (het is gloeiend heet, het verbaast me dat de fan niet is gesmolten).

Morgen maar ff met Salland bellen of ik hem moet terugsturen of dat ik zelf een andere koeler kan monteren.

Verwijderd

Heb je toevallig de geleakte Dell Catalyst/Omega v3.8.5 drivers draaien? Die schenen enkele problemen te veroorzaken waaronder de hoge temperaturen.

En ik had ook nog een vraagje over die fans/heatsinks die van je kaart afvallen. Waardoor komt dat? Daarbij drie mogelijkheden:

• Door de plastic bevestigingspins die smelten onder reguliere temperaturen idle/stressed.
• Door de Dell Catalyst/Omega v3.8.5 drivers die hogere temperaturen veroorzaken dan normaal.
• Door de hoge temperaturen van de Dell 3.8.5 drivers die alleen de plastic pins doen laten smelten.

Of geldt het bij alle drie de mogelijkheden?
edit:
Het schijnt dat het niet gaat om de officiële v3.8 maar om de geleakte Dell 3.8.5 drivers en de hierop gebasseerde omega drivers. Vraag even aangepast dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 16:37 . Reden: Dell v3.8.5 ipv Officiële 3.8 ]

• beezze
  • Laatst online: 29-07 21:21
hehe.. kheb ook echt precies hetzelfde!
alsk puter opstart, krijgk zo'n kei harde brom geluid! ik zat te denken aan m'n processor fan. Maar toen bleek het dus m'n 9800 te zijn.
toen de pc met een stofzuiger schoongemaakt. En alle stof weggehaald etc.
toen hoopte ik dat ie het weer zou doen, maar helaas..
beetje met m'n hand aan gedraaid enzo, toen kwam het weer een beetje aan de gang. Nou als ik de computer uit zet en weer aan, krijgk dit probleem, moetk 'm steeds met de hand kloten. Kzet 'm dus echt bijna nooit meer uit, maar da boeit nie want dat deed iik zoiezo al niet.
kga denkk ook zo'n zalman kopen, is maar 25 euri d8 ik.

To Beezze or not to Beezze

Verwijderd

Ik heb ook datzelfde probleem met de fan van de Radeon 9800pro van Club 3D gehad. Uiteindelijk eindigde dat met artifacts :(
Ik heb deze zonder problemen om kunnen ruilen bij de leverancier.
Deze kaart had een iets andere fan en ijzeren pinnetjes ipv plastic.
Ik wilde het risico niet meer lopen en heb er een Zalman heatpipe opgezet (met fan) 't is ff knutselen, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Die videokaart fans zijn altijd brak, omdat ze af en toe jaren op de kop hangen.. is niet al te goed voor een fan

Verwijderd

heeft er iemand een idee of dit probleem bij Club 3D nu verholpen is?

heb hier namelijk een PC van een goeie week oud met een Radeon 9800 PRO van Club3D erin...

zal binnenkort case eens openmaken om te kijken of ie nog draait. moet die fan altijd draaien?

Verwijderd

Gisteren net een nieuwe/vervangende club3d 9800pro gekregen. De vorige was helemaal overleden vanwege de kapotte koeler..
Zie wel hoe lang deze het doet, vind het eigenlijk belachelijk dat je zo ongeveer een andere koeler móet kopen om geen gezeik te krijgen. De kaart was indertijd al duur zát, dan nog eens tientallen euro's d'r tegenaan gooien vanwege een fabrieksfout is absurd.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

Elke kaart heeft er last van.mijn 9800XT is ook pas vervangen.cooler stopte ermee tijdens gamen.kaart stuk bagger zooi

Verwijderd

Ik heb laatst een mailtje gestuurd over een slechte koeler, via www.club3d.nl. ik had hem waarschijnlijk zelf gesloopt. Druk nooit met je duim op de fan, die dingen kunnen daar niet tegen. Niet dat ik dat gemeld heb hoor :)

Maar in ieder geval kwam er de volgende dag met post een keurig pakketje. Met daarin een nieuwe koeler. Top service, Ik heb het zelfde ook wel is gedaan bij Asus dat duurt toch een beetje langer.

En nee ik werk niet bij club3d :)

Verwijderd

club3d is b merk is wel weer te merken :D ik had ditzelfde probleem ook vroeger op mn mx440 :S mn hercules radeon 9800 pro had nooit nergens niks last van :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:31
Van elk merk gaan er Fans kapot, ook al heb je een merk als Asus.
Vooral die fans op mobo's gingen bij Asus altijd kaduuk. Maar das veelal gewoon ouderdom of slijtage.

Kun je weinig aan doen. Elke fan zal het niet al te lang volhouden.
Pagina: 1