Toon posts:

[Scanner op printer]Fout melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals hierboven dus al vermeld staat ;) krijg ik dus een fout als ik mijn printer op mijn scanner aansluit. De fout luid : kan niet schrijven naar lpt1 ...

eerst even een kleine uitleg.. het gaat om een hp deskjet 610c en een hp scanjet 3400c het os is windows 98

Voorheen werkte het wel gewoon maar na een format werkt het allemaal niet meer, de scanner zit dus op lpt1 aangesloten en op de scanner zit dus weer de printer aangesloten. Maar nu werkt de scanner dus wel gewoon maar de printer niet meer.

is er een soort stuurprogramma dat de printerpoort kan delen op de 1 of andere manier ? of ben ik gewoon iets vergeten...

Verwijderd

het lijkt me dat je iets vergeten bent.. wat weet ik niet precies :P

ik neem aan dat de scanner wel aan staat als je probeert te printen :?

(Laten we simpel beginnen ;))

Verwijderd

Topicstarter
Heheh ja de scanner staat gewoon aan de stroom ja.. zit geen aan en uit knop op

oh ja kabels zijn ok in orde..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:56 . Reden: kleine wijziging ]

Verwijderd

en wat gebeurd er als je de scanner ertussen uit haalt? dus de printer direct op de lpt aansluit...

Verwijderd

Topicstarter
dan werkt ie dus wel gewoon goed.. maar als je em op de scanner aansluit niet meer

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
En staat je printerpoort op ECP, EPP of zoiets dergelijks? Weet zo niet wat hij moet hebben, maar misschien denkt Windows (na format) dat het een gewone standaard poort is?
Even in je BIOS kijken.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan en die staat dus ook goed, ik snap er echt niks van hoe dit zo kan...

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:41

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 14:05:
Heb ik al gedaan en die staat dus ook goed, ik snap er echt niks van hoe dit zo kan...
Waar heb je je LPT1 nu op staan dan?

Ik zou je sowieso adviseren om even alle mogelijkheden die je BIOS biedt voor de LPT1 poort te proberen. Dus EPP, ECP, Bi-Directional, etc.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik gedaan maar dat maakt niks uit... ik weet niet wat ik de vorige keer anders heb gedaan maar op de 1 of andere manier werkt ie niet meer als ik em via de scanner aansluit.

moet ik dit misschien ook ergens bij de printer instellen dat ie via de scanner is aangesloten ofzo ?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zover ik weet hoe je nooit iets bijzonders in te stellen in de printerdriver. Ik weet wel dat het probleem wat je hebt regelmatig voor komt... ook bij andere merken.

Hoe geeft het apparaatbeheer je LPT1 poort weer? Als een "standard printerport" of als "ECP printerport"?

Heb je misschien tijdens de herinstallatie eerst de software van de printer geïnstalleerd en daarna pas die van de scanner?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb eerst de scanner gedaan en daarna de printer.... bij lpt1 geeft ie op dit moment gewoon standaard printerpoort aan.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Je kunt proberen je LPT1 poort als een ECP printerpoort te installeren in Windows.

Dit kun je via het apparaatbeheer doen. Als het goed is zul je tijdens de (her)installatie van die poort een foutmelding krijgen waarbij wordt gevraagd of je zeker weet dat je door wilt gaan.

Laat ff weten als je niet weet hoe je 'm van "standard printerport" naar "ECP printerport" moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik em opgezet maar dat maakt weinig uit.... werkt nog steeds niet

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hmm... dan wordt het zo wel een hele lastige zaak :?

Denk dat het verstandigste is om je printer ff te un-installen, nieuwste driver te downloaden en die vervolgens installeren. Misschien dat een versie installatie in combinatie met de juiste LPT1 instelling er voor gaat zorgen dat het wel werkt.

Pagina: 1