Vraagje mbt nickchange

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Jullie hebben nu nieuwe regels waarin staat dat je een week bedenktijd hebt vanwege een foute betekenis van je naam, of heimwee ofzo.

Maar ik vroeg me dus af waarom jullie mensen die een nickchange hebben laten doen en er spijt van hebben nu laten wachten tot de 18 maanden voorbij zijn. Ik heb dus spijt van mijn nickchange, maar heb het geaccepteerd omdat de regels nou eenmaal zo waren. Maar nu jullie de regels hebben aangepast zou ik toch erg graag mijn oude nick weer terug willen. Vind het alleen erg jammer dat ik moet wachten tot de 18 maanden voorbij zijn.

Zouden jullie de regels niet iets kunnen versoepelen door te zeggen dat wanneer je terug wilt naar je oude nick, of dat je nick iets betekend waar je niet blij mee bent (wat dan makkelijk te bewijzen is) je dat nu tijdelijk kan laten veranderen ofzo?

Is ook makkelijker voor jullie, aangezien de mensen die nu al spijt hebben dus allemaal moeten gaan vragen wanneer ze precies de nickchange gedaan hebben om erachter te komen wanneer ze hem terug mogen laten veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
De nieuwe regeling wat betreft nickchanges werkt niet met terugwerkende kracht voor zover ik weet. Dus je zal toch echt moeten wachten tot de 18 maanden voorbij zijn. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vragen wanneer ze weer nickchange mogen doen is niet nodig, want kan je zelf nazoeken ;).

Of de crew nicks willen terug zetten weet ik niet, ben bang van niet.

Wat was je nick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vermoed Obsidian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Croccifixio schreef op 26 September 2003 @ 12:50:
De nieuwe regeling wat betreft nickchanges werkt niet met terugwerkende kracht voor zover ik weet. Dus je zal toch echt moeten wachten tot de 18 maanden voorbij zijn. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Ja en nee.... Ze hebben die regels niet voor niks aangepast, dus er zullen vast al wel mensen zijn die nu al spijt hebben van hun nickchange. Voor die mensen (dus ook voor mezelf) vraag ik het dus...

Als ze nee zeggen heb ik (en misschien ook anderen) gewoon pech, als ze ja zeggen heb ik mazzel en ben ik erg blij. Het is niet zo dat ze ineens iedereen weer toestemming geven voor een nickchange... Alleen de mensen die voldoen aan de regels die ze zelf hebben opgestelt, alleen wat eerder dan ze zelf als datum opgegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Zonder hoofdletter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg was erg scheel en keek niet naar ondertitel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Phantomastique schreef op 26 September 2003 @ 12:59:
[...]

Ja en nee.... Ze hebben die regels niet voor niks aangepast, dus er zullen vast al wel mensen zijn die nu al spijt hebben van hun nickchange. Voor die mensen (dus ook voor mezelf) vraag ik het dus...
De reden van verandering in de regels was dat mensen veranderen en daarom ook wel eens hun nick willen veranderen (vaker dan 1 keer). Zo stond het tenminste in MED. Dit heeft dus niks te maken met mensen die spijt hebben van een nickCHANGE.
Als ze nee zeggen heb ik (en misschien ook anderen) gewoon pech, als ze ja zeggen heb ik mazzel en ben ik erg blij. Het is niet zo dat ze ineens iedereen weer toestemming geven voor een nickchange... Alleen de mensen die voldoen aan de regels die ze zelf hebben opgestelt, alleen wat eerder dan ze zelf als datum opgegeven hebben.
Mag ik vragen waarom je zo'n spijt hebt van je nickchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

obsidian mag mijn nickchange gebruiken
Ik gebruik 'em toch niet :Y)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Croccifixio schreef op 26 September 2003 @ 13:04:

De reden van verandering in de regels was dat mensen veranderen en daarom ook wel eens hun nick willen veranderen (vaker dan 1 keer). Zo stond het tenminste in MED. Dit heeft dus niks te maken met mensen die spijt hebben van een nickCHANGE.
Ik denk dat Phantomastique doelt op het gegeven dat na een nickchange nu ook de mogelijkheid geboden word om bij spijt binnen een redelijke periode (7 dagen) hierop terug te komen, als blijkt dat de nieuwe nick je toch niet echt bevalt.

Toen obsidian die nickchange aanvroeg was er die 'spijt'-regeling niet en dus kon hij er toen geen gebruik van maken.

Het betreft dus de vraag of vroegere nickchangers ook een korte tijd hiervan gebruik zouden mogen maken.

Persoonlijk vind ik er wel een redelijk argument achter zitten, maar het heeft wel wat haken en ogen.
- Het is niet de bedoeling met deze regeling 'nick-swappen' te promoten, zoals bekent op MSN, mensen die te vaak wisselen waardoor de herkenning compleet verloren gaat.

Ik denk (persoonlijk) dat eenmalig voor oudere nickchangers misschien ook een herstel-mogelijkheid (dus terug naar vroegere nick) geboden zou _kunnen_ worden, maar dit dan enkel tussen nu en korte tijd (twee weken), direkt na invoering van de nieuwe regeling.
Hiervoor is wel instemming nodig van degenen die over dat beleid gaan (de admin's)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Jij snapt het :)

Ik vroeg het dus ook voor de mensen die spijt hebben van hun nickchange, en die dus terug willen naar hun oude nick (en dus geen andere nick willen dan hun oude nick), en mensen die een nick hebben die iets vreemds betekend, wat dan bewezen kan worden (linkje naar een vertaalpagina ofzo)

Dan valt iedereen dus af die weer een andere nick wil. Lijkt me dus behoorlijk waterdicht... :)

Twee scenario's dus maar:
• je hebt spijt en je wilt terug naar je oude nick
• er zit een betekenis vast aan je nick waar je niet blij mee bent, en je wilt daarom veranderen (bewijs moet geleverd worden van de betekenis van je nick)

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 26-09-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Je kunt gewoon de nickchange in Schop een Modje aanvragen, de LA-dokters zullen gewoon daar de nickchange-aanvraag behandelen.
In dit geval kun je je gewoon beroepen op de spijt-clausule, dus een herstel naar de oorspronkelijke nickchange, dat dit langer terug is, is geen probleem aangezien je toendertijd die spijt-mogelijkheid niet had.

je kunt gewoon als titel nemen:
[nickchange] Phantomastique -> obsidian
maar meld in de topicstart eventjes dat het een herstel betreft van de vorige nickchange :)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 26-09-2003 15:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Dit is een besluit wat genomen is? Dat het mogelijk is in de gevallen die ik beschreef?

Want ik heb al een verzoek gedaan een tijdje terug om mijn originele nick weer terug te krijgen maar dit werd naar //dev/null/ geleid door XceeD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik was niet op de hoogte dat dit toen afgewezen werd, als dit kennelijk zo was dan had Xceed daar wel recht toe want zo zijn de regels (waarom meld je dat dan hier niet?)

ik heb wel navraag gedaan bij de crew, en daaruit bleek dat een aanvraag moest kunnen, maar wel per geval bekeken zou worden.

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 26-09-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nou, misschien had ik toen iets duidelijker moeten zijn waar ik het over had toen ik dat verzoek deed. :) En dat de regels zo zijn wist ik wel, dat zei ik ook in dit topic, ik vroeg alleen of er rekening gehouden kon worden met bepallde gevallen :)

Maar veranderd dat dan iets? Ik vraag nu om een "regeling" die het mogelijk maakt om gebruik te maken van een uitzonderingsregel die jullie zelf voorstellen. Alleen om daar dan niet 18 maanden (-tijd tot nickchange) op te moeten wachten. Mijn vorige verzoek was gewoon om mijn oude nick wer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

For the record: we zijn hier intern nog over bezig, en het resultaat daarvan zal tzt vanzelf hier gepost worden :)

RM-rf had iets te vluchtig door die discussie heengelezen toen ie RM-rf in "Vraagje mbt nickchange" typte, er is dus nog niets besloten over "regeling" of wat dan ook ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Dat was me al duidelijk doordat mijn topic in SeM dichtging, en ik ineens een PM voor mijn snufferd had staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Phantomastique schreef op 26 september 2003 @ 16:16:
Dat was me al duidelijk doordat mijn topic in SeM dichtging, en ik ineens een PM voor mijn snufferd had staan :P
D'r loopt hier meer ongeduldig volk rond dan alleen jij ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Phantomastique schreef op 26 September 2003 @ 16:16:
het spijt me :* O+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Het is je vergeven hoor :*
curry684 schreef op 26 September 2003 @ 16:29:
D'r loopt hier meer ongeduldig volk rond dan alleen jij ;)
Zijn hier meer verzoeken over geweest dan? Of wie bedoel je dan? Zijn maar weinig mensne die hier (in dit topic) zeggen dat ze ook interesse hebben helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Zou je eventueel kunnen uitleggen waarom je spijt hebt van je nickchange? Of gaat dat ons niks aan?

* Croccifixio is nieuwsgierig

[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio op 26-09-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ehhm, tja... ehhm, gewoon een gevoel. Waarom heb je spijt van iets? Ik heb de naam obsidian al heel lang, maar wilde toch iets anders, maar had na 3 dagen al spijt van mijn beslissing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Is er al iets besloten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 20:12

dusty

Celebrate Life!

nog niet, maar er wordt nog aangewerkt.

Ik denk dat het antwoord er vandaag of morgen zal zijn. Maar dat beloven kan ik uiteraard niet. :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Phantomastique schreef op 28 september 2003 @ 23:11:
Is er al iets besloten hierover?
De nieuwe 'spijt-optie' voor nickchange's is absoluut beperkt tot 7 dagen na de nickchange:
Dit om te voorkomen dat het gaat werken voor onoverzichtelijk 'swappen' van nicks, een korte tijd na de nickchange hebben andere forumgebruikers zich nog nauwelijks gewend aan de nieuwe nick en is het risico dat de nick al door iemand anders aangenomen is miniem.

De eerste verantwoordelijkheid voor een bewuste keus bij een nickchange ligt nog altijd bij de gebruiker. De 'spijt-optie' is een extra mogelijkheid die de crew biedt omdat soms blijkt dat mensen binnen korte tijd toch spijt krijgen, maar het is geen excuus om dan maar zonder dit goed te overwegen een nickchange te doen.
Als de vorige nick al overgenomen is door iemand anders, verliest de oorspronkelijke gebruiker soweiso de mogelijkheid tot een terugchange.

In het geval van obsidian is echter duidelijk dat hij korte tijd na de nickchange al spijt had, en hij heeft na intrede van de nieuwe regeling, binnen 36 uur al een 'spijt-optie; terug naar oorspronkelijke nick' aangevraagd, in dit geval kan dat worden gezien als vallend binnen de 7 dagen die geboden worden voor een herstelchange.

Andere mensen met een nickchange (voor of na de regeling) moeten zich echter goed te realiseren dat de 'spijt-optie' enkel binnen 7 dagen aangevraagd kan worden, mensen die later dan binnen zeer korte tijd na de nickchange dit aanvragen dienen gewoon weer 18 maanden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Super jongens, heel erg bedankt :)

[edit]
Ehhm, op T.net heet ik nog Phantomastique, mag ik daar ook terug naar obsidian? :)

[ Voor 62% gewijzigd door mvds op 01-10-2003 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
obsidian schreef op 01 oktober 2003 @ 07:02:
Super jongens, heel erg bedankt :)

[edit]
Ehhm, op T.net heet ik nog Phantomastique, mag ik daar ook terug naar obsidian? :)
moet je even in TFF vragen :) :P

offtopic:
welkom terug... is een stuk beter zo ja :)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-10-2003 07:48 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze draad begint te lezen dan denk je al snel: "welke nickchange" :+ :)

Uhm, deze case is closed denk ik, alsmede de draad zometeen? Of wil iemand nog over het onderwerp doorborduren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 21:51

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Username (Phantomastique) wordt gewijzigd in obsidian... Done!
Gezien de aankomende merge, waarbij de nicks toch gelijk getrokken worden, lijkt het me geen probleem om ook op de frontpage je oude nick weer te gebruiken. Bij deze kun je weer inloggen als 'obsidian' :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Super :) Thanks allemaal :)
Pagina: 1