Toon posts:

Router en switch vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan als ik een router aansluit niet meer scannen, mijn vraag is dus ook, kan ik de router als volgt aansluiten:

switch --> router --> ouders en broertjes PC
switch --> mijn PC

Switch switch onder elkaar staat voor 1 switch

Ik gebruik dan voor mezelf het @home A account en mijn ouders en mijn broertje gebruiken dan het B account. Heb ik dan voor de verbinding switch router een cross of een straight nodig, en is deze situatie uberhaupt mogelijk ? Ik sluit dan de router dus op de switch aan en mijzelf alleen op de switch.

Ik heb deze situatie op GoT nog niet voorbij zien komen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom niet: router-->wstich-->alle PC's?

Je post is nogal onduidelijk.

Scannen? Bedoel je poortscannen? En wat is dan het probleem?

{signature}

Verwijderd

hoeveel switchen heb je? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 12:44 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 12:23:
Ik kan als ik een router aansluit niet meer scannen, mijn vraag is dus ook, kan ik de router als volgt aansluiten:

switch --> router --> ouders en broertjes PC
switch --> mijn PC

Switch switch onder elkaar staat voor 1 switch

Ik gebruik dan voor mezelf het @home A account en mijn ouders en mijn broertje gebruiken dan het B account. Heb ik dan voor de verbinding switch router een cross of een straight nodig, en is deze situatie uberhaupt mogelijk ? Ik sluit dan de router dus op de switch aan en mijzelf alleen op de switch.

Ik heb deze situatie op GoT nog niet voorbij zien komen
Je wilt dus poortscannen maar je router blokkeert dat.
Maar goed, ik denk dat je eens ff in de voorwaarden van @Home moet duiken....
Want scannen vind @Home niet liev!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel poortscannen en dat lukt dus niet als mijn PC direct aan de router hangt.

Vandaar de vraag of het zo ook kan

Verwijderd

poortscannen binnen je eigennetwerk? waarom? naar internet lijkt me zo iig niet te kunnen (switch is toch geen modem :?) en mag ook niet!!!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Het Com21-modem is op de switch aangesloten.

Nee poortscannen naar internet toe, ik moet vaak ff checken of mensen hun firewall goed werkt. Als ik dus de router ertussenhang lukt dit niet, vandaar de vraag.

Een switch mag wel, omdat @home bijna door zijn ip-adressen heen is, zes stimuleren hetzelfs.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 12:56 ]

Verwijderd

ik snap het niet meer.. je hebt een modem... een router... een switch... waarom dan die router? als je zo ook kan internetten...

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb een COM21 modem deze wil ik aan een switch hangen, de switch sluit ik mijn PC op aan. Mijn ouders en broertjes PC sluit ik aan op de router, deze router sluit ik weer aan op de switch.

Mijn vraag is dus, kan dit en wat voor kabel heb ik nodig om de router op de switch aan te sluiten ?

De switch maakt dus gebruik van het A-account van @home en de router maakt dan gebruik van het B-account van @home.

Ik hoop dat het nu duidelijker is

Verwijderd

ik denk zo

modum--> switch --> router --> ouders broertjes pc
--> zijn pc

Verwijderd

Topicstarter
ja precies zo bedoel ik het, alleen --> zijn pc moet na de switch komen dus switch --> zijn pc, maar dat bedoelde je volgens mij ook, maar de vraag is dan nog wat voor bekabeling moet er tussen de switch --> router, het lijkt mij een cross cable in 1 van de poortjes van de switch en dan het andere uiteinde in de router.

Verwijderd

een router is een pc eik.. dus een straight cable zou moeten werken.. anders prik je 'm in de uplink poort.. die crossed hem dan.. daarbij zijn veel switchen auto sensing wat betreft corssed/straight en maakt het dus geen zak uit..

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de hulp, ik zal het vanmiddag ff gaan proberen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een switch mag wel, omdat @home bijna door zijn ip-adressen heen is, ze stimuleren hetzelfs.
Leg uit aub. Hebben wij het hier allemaal nou over een switching hub of hoe zit dat. Want zo klinkt het alsof jij het verschil tussen een router en een switch niet weet.

Nogmaals, je bent heel onduidelijk. En mensen kunnen best zelf op sygate of speedtest of wat dan ook kijken of hun firewall werkt.

Je had het ook eerst kunnen proberen...

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 26-09-2003 13:21 ]

{signature}

Verwijderd

Tjonge niet zo moeilijk doen hoor .... die router heeft natuurlijk een in gebouwde firewall!!

Als je deze uitzet kun je lekker poort scannen wat je wilt!
Als je deze niet helemaal kunt uitzetten moet je je IP van jouw PC opgeven in de router alzijnde DMZ werkt ook!!

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 26 September 2003 @ 13:20:
[...]

Leg uit aub. Hebben wij het hier allemaal nou over een switching hub of hoe zit dat. Want zo klinkt het alsof jij het verschil tussen een router en een switch niet weet.

Nogmaals, je bent heel onduidelijk. En mensen kunnen best zelf op sygate of speedtest of wat dan ook kijken of hun firewall werkt.

Je had het ook eerst kunnen proberen...
Ik heb het over een switching hub nu

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 13:27:
[...]

Ik heb het over een switching hub nu
Ik heb het nog niet geprobeert omdat ik vanmiddag de router ga ophalen, en ik wou zeker weten dat het zou werken vandaar.

Ik denk dat ik de manier van Vin4000 ga proberen.

Denk dat het wel gaat lukken

Verwijderd

Laat even weten of het gelukt is!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 12:50:
Nee poortscannen naar internet toe, ik moet vaak ff checken of mensen hun firewall goed werkt. Als ik dus de router ertussenhang lukt dit niet, vandaar de vraag.
Laat hun dan gewoon ff die test op www.grc.com doen :)
Net iets makkelijker ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:37:
Laat even weten of het gelukt is!
Zal ik doen
Pagina: 1