We hebben op mijn werk vermoedelijk performance problemen met de applicatieserver. Het gaat om de volgende configuratie:
Enkele apps die van deze server werken:
1) De 120Gig is brak en begint het leven te laten.
2) IDE kan deze vraag niet aan, we moeten naar een andere oplossing zoeken.
Mijn vraag:
Kan een IDE-schijf de geschetste situatie aan, of wat kan een IDE-schijf anders maximaal aan?
Indien er voor een andere oplossing gekozen moet worden: Welke en vooral waarom?
- P4 - 2,0 Ghz
- 1,5 GB DDR
- 1x 40 GB 7200rpm IDE (SYS volume)
- 1x 120 GB 7200rpm IDE (Applicatie volume)
- Novell Netware 6.0
- 100Mbit FD op een Gbit backbone
Enkele apps die van deze server werken:
- Bedrijfssimulatie (max.25 pers tegelijk) - App zelf wordt gestart van de server en bestanden worden onderling uitgewisseld.
- Registratiepakket Bibliotheek - 2 personen bewerken gegevens, max. 16 personen kunnen gegevens inlezen.
- Diverse toetsprogramma's - Programma wordt gestart van de server, uitslagen worden weggeschreven naar de server. (zo 30 man tegelijk dus)
- CD-s - De volledige content van bepaalde cd-s wordt aangeboden vanaf deze server, dit in verschillende lokalen.
- Diverse andere programma's die bij de methode horen - Veelal wordt de app vanaf de server opgestart en wordt de 'stand' bijgehouden op de server. (stuk of 10 pakketten en worden steeds meer)
1) De 120Gig is brak en begint het leven te laten.
2) IDE kan deze vraag niet aan, we moeten naar een andere oplossing zoeken.
Mijn vraag:
Kan een IDE-schijf de geschetste situatie aan, of wat kan een IDE-schijf anders maximaal aan?
Indien er voor een andere oplossing gekozen moet worden: Welke en vooral waarom?