voor browser betekent non-valide HTML gewoonweg dat het in Quirky-mode gerenderd wordt;
dat kan tot vreemde inconsequenties leiden, maar persoonlijk laat ik altijd msie6 in quirky-mode renderen, omdat die valid msie6-methode me geheel niet bevalt.
xhtml invoegen in HTML4 is gewoon wel mogelijk, tags als [nohtml]<br />[/nohtml] worden correct gerenderd (<br /> wel, ns4x crashde naar ik meen te herinneren op <br></br>, maar die mag je sowieso negeren)
wat echter wel handig is als je je voorbereid op XHTML is om gebruik te maken van validatie, dat is een simpele en lerzame methode om snel je fouten te ontdekken en ook zoekwerk te doen naar waarom bepaalde zaken op juist die manier gedaan worden.
ik zou zeker aanraden om direkt al over te stappen op XHTML (transitional), dat bespaart je waarschijnlijk veel werk dat je anders later moet doen en voorkomt extra problemen die je dan zal ervaren, omdat je niet goed hebt kunnen valideren.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen