[XP]hersteld steeds een ernstige fout *

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik heb een tijdje terug mijn systeem opnieuw geinstalleerd omdat ik op mijn oude windows instal mijn nieuwe hardware niet aan de praat kreeg.
Dit ging allemaal erg goed tot opeens een dag naar mijn instal ik een hardreboot kreeg zonder dat ik dat wilde. dus ik mijn hardware gechecked en daar leek het niet aan te liggen. Windows opnieuw opgestart en sinds dien krijg vrij regelmatig (1 keer per dag ofzo) een scherm te zien dat windows van een ernstige fout is hersteld :S.
Het duurt ook vrij lang voordat mijn pc alle besturings programma's heeft geladen ik had het idee dat dit eerst niet zo was.

Hoe kan ik uitvinden wat deze ernsitge fout is die windows steeds hersteld :S (ik vind namelijk nergens error logs had ik bij mijn vorige instal wel)

Wat zou het probleem kunen zijn (virus :S)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In winXP moet je Event viewer starten, staat onder Administrative tools in Control Panel :)

misschien staat daar wat informatie in...

Verwijderd

Je zou eens in je eventviewer kunnen kijken, snap je het bericht niet wat daar staat, post het dan hier, en je wordt verder geholpen.

Download eens met KaZaa of een ander PP-programma Norton Antivirus 2004, ff updaten, je kan hem als het goed is zelf registreren, gewoon een rare naam opgeven, daarna kan je de update draaien en virusscannen die hap.

Veel suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad de event viewer langslopen. Verder: [search=ernstige fout] geeft al heel veel tips, loop ze even langs. Selecter enkel WOS en het wordt nog makkelijker :Y)

Over welk OS hebben we het trouwens? <-- ik zal de titel dan even aanpassen: lees WOS Policy even. Ook zal ik het trouwens even ont-MSN'en: msn msgr smilies werken hier niet, zeker niet in de titel ;)

Maar loop iig. even je hardware langs (zie de FAQ van PMG voor een mooie howto hiervoor).
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:40:
Download eens met KaZaa of een ander PP-programma Norton Antivirus 2004, ff updaten, je kan hem als het goed is zelf registreren, gewoon een rare naam opgeven, daarna kan je de update draaien en virusscannen die hap.
:?
Of koop het gewoon, neem een andere virusscanner die gratis is of doe het online (zie de SA FAQ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

zet eerst je reboot on error eens uit dan krijg je tenminste een normaal blue screen of death(bsod) te zien. En aan de hand daarvan kun je in de FAQ van WOS eenvoudig opzoeken wat de error betekend.

windows herstart willekeurig hoe schakel ik dit uit
windows BSOD guide

allebei te vinden in de FAQ die er niet voor niets staat.

• Mirwits
Over welk OS hebben we het trouwens? <-- ik zal de titel dan even aanpassen: lees WOS Policy even.
mijn fout niet aan gedacht het is windows Xp proffesional met sp1 en ik heb metaan alle updates gedownload dus die staan er ook op.
Ook zal ik het trouwens even ont-MSN'en: msn msgr smilies werken hier niet, zeker niet in de titel ;)
de macht der gewoonte 8)

ik heb trouwens gewoon norton 2003 is toch voldoende of moet ik alweer een nieuwere versie |:( (ik ze volgens mij allemaal gehad vanaf 2001)

en ik ben aan het zoeken naar de event viewer kan hem niet echt vinden (heb de nl versie)

:'( ik duidelijk noob :'(

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

windows herstart willekeurig hoe schakel ik dit uit
windows BSOD guide
ga deze nou eerst een doornemen ik zet ze er niet voor jan met de korte achternaam neer maar echt om je te helpen.

• Mirwits
jah maar het is dus maar een keer voorgekomen dat hij opnieuw opstarten (heb ik trouwens wel meteen uitgezet de eerste keer dat je de verwijzing naar het faq gaf) maar dat is het probleem nu niet. hij geeft nu gewoon aan als ik uit mezelf opnieuw opstart (windows herstart dus niet meer uitzichzelf) dat er een ernstige fout is hersteld ik kan alleen niet meer vinden wat de fout was/is (aangezien hij het bijna elke dag wel een keer doet) en mijn error log blijft leeg staat helemaal niks in behalve:

* Program finished normally *

en ik ben nog opzoek naar de event viewer en dan post ik wel wat ik daar uit kan vinden.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

rechts klikken op Mijn Computer > beheer > logboeken

• Mirwits
oke heb het gevonden dit zag ik ben een beetje geschrokken (terecht??)
zou dit met mijn fout temaken kunnen hebben?

De aanbieder, HiPerfCooker_v1, is geregistreerd in de WMI-naamruimte, Root\WMI, om de account LocalSystem te gebruiken. Deze account beschikt over machtigingen, waardoor de aanbieder inbreuken op de beveiliging kan veroorzaken wanneer aanvragen van gebruikers op onjuiste wijze worden geïmiteerd.

edit:

het stik in mijn logboek van de fouten, live update (van norton 2003) werkt niet meer sinds 9 september en geeft massa's fouten. misschien virus?

verder staat in mijn logboek dat hl veel hangt maar jah dat werkt nu met steam |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Mirwits op 26-09-2003 12:15 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
De HiPerfCooker_v1 is volgens mij een onderdeel van Windows. Ik vondt dit teminste op de Microsoft pagina

http://msdn.microsoft.com...oked_counter_provider.asp

Je zou in ieder geval eens kunnen beginnen om zoveel mogelijk fouten, die vermeld worden in de event viewer, proberen te herstellen. Norton opnieuw installeren/updaten maar ook de andere fouten eruithalen (voor zover als mogelijk).

Succes

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 17:35

momania

iPhone 30! Bam!

titel even gefixed :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1