[ADSL] Waar zijn nog gewone ADSL modems te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik heb al een tijdje terug een wireless netwerk aangeschaft en daar zat dus gelijk een routerfunktie in de AP. Alleen is het probleem dat ik nu een USB modem heb en die kan ik dar dus niet voor gebruiken. Recentelijk werkt ook het hele internet delen niet meer en ben ik dus dringend op zoek naar een gewone analoge ADSL modem zonder ingebouwde router want die heb ik al, ik heb al goed gezocht maar kan echter alleen maar met ingebouwde router krijgen :(

Weet iemand of er nog gewone analoge ADSL modem's zonder ingebouwde router pelarie wordt verkocht :?

Verwijderd

je hoeft de router functie van zo'n adsl"router" niet te gebruiken...

er zijn genoeg tweakers die naast hun speedtouch "router" een vigor hebben staan omdat ze niet tevreden zijn over de router funtionaliteit van de speedtouch... of de beveiliging...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 11:34 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je krijgt vanaf nu altijd gratis een routerfunctie bij. :) En die kan idd uit.

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken of het router gedeelte van de AP te veranderen is.

{signature}

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je een router hebt, heb je dat hele "internet delen" niet meer nodig 8)7. Dat doet de router al voor je.

Daarnaast is de standaard speedtouch 510 met het bestandje pptp.ini dusdanig in te stellen, dat-ie weer gewoon een normaal modem is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• XoReP
JvS schreef op 26 september 2003 @ 11:35:
Als je een router hebt, heb je dat hele "internet delen" niet meer nodig 8)7. Dat doet de router al voor je.

Daarnaast is de standaard speedtouch 510 met het bestandje pptp.ini dusdanig in te stellen, dat-ie weer gewoon een normaal modem is.
Nee, dat weet ik ;) maar nu moet dat nog omdat ik alleen een USB modempje heb.

[ Voor 22% gewijzigd door XoReP op 26-09-2003 15:41 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Oeps... niet goed opgelet...

[ Voor 82% gewijzigd door jongetje op 26-09-2003 12:39 ]

• XoReP
Ik heb trouwens een SMC wireless AP. Ik zag in de pricewatch dat Sweex eentje heb van €49,- . Zou dat evengoed werken als een duurdere Alcatel? Ik gebruik tenslote toch alleen maar de modem funktie van dat dingetje :?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:33:
je hoeft de router functie van zo'n adsl"router" niet te gebruiken...

er zijn genoeg tweakers die naast hun speedtouch "router" een vigor hebben staan omdat ze niet tevreden zijn over de router funtionaliteit van de speedtouch... of de beveiliging...
Ehhhh, Speedtouch 510 niet goed beveiligd???
Als je verkeerd insteld idd, maar dan geldt de regel:
Ligt niet aan het spulleke, maar aan't knulleke!!!

Verklaar je nader!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Master Tweaker schreef op 26 September 2003 @ 11:32:
Weet iemand of er nog gewone analoge ADSL modem's zonder ingebouwde router pelarie wordt verkocht :?
Jij wilt op zoek naar een Telindus 1110 of 1111 (ISDN).

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

haggard schreef op 26 September 2003 @ 15:51:
[...]

Ehhhh, Speedtouch 510 niet goed beveiligd???
Als je verkeerd insteld idd, maar dan geldt de regel:
Ligt niet aan het spulleke, maar aan't knulleke!!!

Verklaar je nader!!!
hehe, ik wilde nog achter mijn post zetten "ik snap nie waarom, maar goed..."
Maar om dit soort (tegenover gestelde) reacties te voorkomen dee ik dat niet :)

Vogges mij zit het met die beveiliging ook wel goed als je gewoon nat gebruikt en de firewall een beetje instelt... (hoewel de standaard settings de boel al flink dichtgooien vogges mij)

dus ik ben het met je eens hoor...

Maar desalniettemin (zo hee) zijn er genoeg mensen die een router (vaak ook linux bak) hebben in combinatie met zo'n speedtouch... Maar waarom dat dan precies is weet ik ook niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 16:39 ]

• XoReP
Ik denk dar ik voor die router van Sweex ga met ingebouwde modem, omdat ze die ook hebben bij een zaak dichtbij. Maar ik vraag me nog steeds af of deze even goed is als van een duurder merk :?
Pagina: 1