Hallo Tweakers,
Ik heb heb een netwerk met 5 computers:
- Windows 2000 Adv. Server
- Windows 98 SE
- Windows 98
- Windows 98 Laptop
- Debian 2.2
Er zijn 2 kleine servertjes, de win2kas en de debian 2.2.
De win2kas is echter wel de hoofdserver, hij is een "DHCP, Proxy, Firewall en Webserver".
Het is de bedoeling dat de debain 2.2 de win2kas gaat vervangen.
Het is de bedoeling dat ze elkaar in het netwerk zien, dus op de debian 2.2 moet samba.
Allemaal goed en wel, ik compile samba en lees wat documentatie, maak een smb.conf file en test hem.
--== Het werkt! ==--
Ik blij, zet alle pcs behalve win2kas uit (die blijft altijd aan
) en ga slapen, de volgende dag als ik de Windows 98 [mijn pc :)] en debian 2.2 opstart probeer ik weer via Windows 98 op de debian 2.2 te komen, het duurt allemaal nogal lang, en opeens verschijnt er een venster "Het netwerk is bezet". Ik bekijk de smb.conf en die ziet er nog precies hetzelfde uit als de dag daarvoor, daar kan het dus niet aan liggen.
Ong. een uur later kom ik boven en probeer het nog eens, dit keer werkt het!
Het probleem blijft alleen niet bij 1 keer, de fout komt steeds vaker voor, erg irritant omdat op de debian 2.2 nu al een volledig werkende webserver draait.
Ik kan op dat moment restarten wat ik wil (zelfs hele linux pc een reboot geven), de fout blijft terug komen, pas na een uur of 2/3 niks doen is ie verdwenen en kan ik weer aan de gang
Nu is dus mijn vraag:
Zijn er meer mensen die last hebben van deze fout en weten hoe ze dit kunnen oplossen?
Ter volledigheid nog ff m`n smb.conf file:
Vriendelijke groet C-S
Ik heb heb een netwerk met 5 computers:
- Windows 2000 Adv. Server
- Windows 98 SE
- Windows 98
- Windows 98 Laptop
- Debian 2.2
Er zijn 2 kleine servertjes, de win2kas en de debian 2.2.
De win2kas is echter wel de hoofdserver, hij is een "DHCP, Proxy, Firewall en Webserver".
Het is de bedoeling dat de debain 2.2 de win2kas gaat vervangen.
Het is de bedoeling dat ze elkaar in het netwerk zien, dus op de debian 2.2 moet samba.
Allemaal goed en wel, ik compile samba en lees wat documentatie, maak een smb.conf file en test hem.
--== Het werkt! ==--
Ik blij, zet alle pcs behalve win2kas uit (die blijft altijd aan
Ong. een uur later kom ik boven en probeer het nog eens, dit keer werkt het!
Het probleem blijft alleen niet bij 1 keer, de fout komt steeds vaker voor, erg irritant omdat op de debian 2.2 nu al een volledig werkende webserver draait.
Ik kan op dat moment restarten wat ik wil (zelfs hele linux pc een reboot geven), de fout blijft terug komen, pas na een uur of 2/3 niks doen is ie verdwenen en kan ik weer aan de gang
Nu is dus mijn vraag:
Zijn er meer mensen die last hebben van deze fout en weten hoe ze dit kunnen oplossen?
Ter volledigheid nog ff m`n smb.conf file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| # Global parameters
[global]
workgroup = aamvn
netbios name = linuxbak
server string = Servertje
hosts allow = 192.168.0.
security = user
null passwords = Yes
name resolve order = lmhosts host bcast
keepalive = 30
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
os level = 65
mangle case = Yes
restrict anonymous = Yes
[Filez]
comment = Bestanden
path = /tmp
writeable = Yes
wide links = No |
Vriendelijke groet C-S
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!