Celeron aan te raden?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ehy,

Ik heb nu me ouwe PIII 500 vervangen met een "zie mijn signature" pc :) Maar nu heb ik van die 500 een server gebouwt en wil ik dus een 2e game pc erbij.

Ik Heb:
- GeForce 2 32 MB (Uitgebreidste versie)
- Sound Blaster Live 1024
- 2x dual DDR 512 PC3200
- ASUS€P4P800S
- 3COM NIC
- kast
- 17" scherm
- etc

Nu wil ik niet zoveel uitgeven aan een CPU, aangezien ik net grote uitgave heb gedaan aan mijn "hoofd" PC. Ik zat te denken aan een Intel Celeron 2Ghz, nu hoorde ik dara altijd slechte verhalen over dat ze traag waren etc, ik denk doordat ze weinog cache hebben :( Maargoed wie kan mij het tegendele bwijzen of iets anders aan raden???

P.S

Voor me server heb ik 2x 120 GB 180GPX 7200RPM HDD's. 1 Maxtor & 1 IBM & nu dus een extra Promise Raid Controller 100/133 UDMA gekocht omdat de mobo van die P3 500 niet de HDD's vol ondersteund en zeker niet een IDE raid kan bouwen :(

Kan het geen problemen geven dat ik 2 dezelfde type hdd's maar dan van verschillende merken in een raid zet? en geeft het geen problemen met koeling, aangezien mijn IBM alleen al aardig warm word?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maargoed wie kan mij het tegendele bwijzen
Niemand :) Zoek/lees gewoon wat reviews/benchmarks via Google, etc.
of iets anders aan raden???
PMG FAQ en kijk dan onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" :)
Kan het geen problemen geven dat ik 2 dezelfde type hdd's maar dan van verschillende merken in een raid zet?
Kijk in de FAQ van het juiste subforum (Opslagmedia & I/O Controllers dus :) )
en geeft het geen problemen met koeling, aangezien mijn IBM alleen al aardig warm word?
Check gewoon de HDD specs/datasheets hoe warm ze mogen worden (meestal 55 graden), meet deze na en zet eventueel een fannetje bij :)

To be honest, maar dit zijn allemaal erg simpele vragen welke je ook met beetje zoek- en FAQwerk had kunnen beantwoorden :/ Graag zie ik dan ook dat je wat meer aan jouw zelfwerkzaamheid mag werken. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Dit topic is gesloten.