[java] tag check in JeditorPane

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 08:30
Ik heb een JEditorPane met een daarin wat HTML code.
Als ik nu met cursor op een plek in de JEditorPane klikt waar de tekst bold is (dus <B>bol|d</B>) wil ik graag me boldButton van kleur laten veranderen zodat je ziet dat bold daar aan staat.....

Nu heb ik daar een stukje code voor geschreven maar die doet het niet......

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    public class textEditorCaretListener implements CaretListener
    {
        public void caretUpdate(CaretEvent e){

caretPos = textEditor.getCaretPosition();
            editorDocument = (HTMLDocument) textEditor.getDocument();
            Element ele = editorDocument.getCharacterElement(caretPos);
            SimpleAttributeSet s = (SimpleAttributeSet) ele.getAttributes().getAttribute(HTML.Tag.B);

if(s == null)
            {
                boldButton.setIcon(boldIcon);
            }
            else
            {
                boldButton.setIcon(boldSelectedIcon);
            }
        }
    }

Ik denk dat ik aardig op de goede weg ben...
Hij compiled wel gewoon.
Ik heb heel veel gezocht op een soort gelijk script maar kan bijna niks vinden wat er een beetje op lijkt.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

Check is met de hand waar caretPos naar wijst. Misschien dat je er een karakter er naast zit ?!

• JSchut
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:18:
Check is met de hand waar caretPos naar wijst. Misschien dat je er een karakter er naast zit ?!
Ik begrijp niet wat je bedoeld :?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op de Swing Connection staan een aantal artikelen over de 'The Swing Text Package':

http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/

Misschien dat je daar iets aan hebt. Voor zover ik weet zijn er weinig mensen die iets ermee hebben gedaan op dit forum. Ik heb in het verleden eens een syntax hightlighter gemaakt, maar die was nogal traag. Verder vond ik het eigelijk te complex om met een tevreden gevoel af te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 26-09-2003 12:34 ]

• JSchut
Alarmnummer schreef op 26 September 2003 @ 12:30:
Op de Swing Connection staan een aantal artikelen over de 'The Swing Text Package':

http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/

Misschien dat je daar iets aan hebt. Voor zover ik weet zijn er weinig mensen die iets ermee hebben gedaan op dit forum. Ik heb in het verleden eens een syntax hightlighter gemaakt, maar die was nogal traag. Verder vond ik het eigelijk te complex om met een tevreden gevoel af te sluiten.
Er staat niet echt info waar ik wat aan heb.....

Je hebt zelf ook geen idee wat je ongeveer moet doen om te kijken tussen welke tags je cursor zich bevind

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

JSchut schreef op 26 September 2003 @ 12:57:
[...]

Er staat niet echt info waar ik wat aan heb.....
hmmz.. Er staat duidelijk in uitgelegd hoe een document precies is opgebouwd, hoe elmenten worden opgebouwd, en hoe bepaalde styles aan die elementen worden toegevoegd. Volgens mij is het onmisbare informatie die ik verder ook nergens anders ben tegengekomen.
Je hebt zelf ook geen idee wat je ongeveer moet doen om te kijken tussen welke tags je cursor zich bevind
Je moet dan proberen de structuur van het document te benaderen en dat staat in die documenten uitgelegd. Heb je er wel goed naar gekeken?
Pagina: 1