Toon posts:

locale policy''s instellen binnen 2000 nw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet op local stations software vanaf de server kunnen installeren onder standaard gebruikers.. hoe kan ik dat regelen?

binnen active directory kan ik domain policy's instellen maar hoe zorg ik centraal, op de server dat ik op alle werkstation onder standaard gebruikers via mijn login script .exe bestanden kan laden? heb nu geen toegang.. maar heb geen policies geinstalleerd..

dus hoe kan ik local policies instellen op de server?

Verwijderd

stel je vraag ens wat duidelijker... Ik snap niet wat je bedoelt.
bedoel je local policies van werkstation instellen via de server?

je kunt via group poilicy's software beschikbaar stellen aan OU's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 11:17 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:43

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik zou je oude topic gewoon gebruiken, of lezen wat daar in gemeld is..

windows 2000 server, hoe stel in local policies in ?

Verwijderd

Topicstarter
ok simpel gezegd.:

ik moet softare installaties kunnen doen op een lokaal station in het netwerk. maar kan je op de server daar instellen voor doen?. of moet dit per werkstation lokaal gebeuren?

Verwijderd

Topicstarter
vreemd die stond er dus niet meer op gister :S:S

Verwijderd

JA dat kan dus zoals ik al zei: OU's maken (in AD) en dan in de grouppolicy's software toekennen

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik werk met kixtartscripting.. die kijkt of er software aanwezig zo ja .. nix doen .. zo niet installeren.. op moment dat een gebruiker inlogd op lokaal station blijft hij hangen bij de installatie van software aangeroepen door aanlog script. omdat er geen rechten zijn

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:13:
vreemd die stond er dus niet meer op gister :S:S
Hij is verplaatst naar [WOS] (Windows Operating Systems) omdat het geen flikker met [NT] te maken heeft.

offtopic:
Je kan je eigen posts bekijken in je profile..
Das dan http://gathering.tweakers.net/forum/myreact onder het kopje post history

De rechten om te installeren op de werkstations zal je op de PC's zelf moeten doen.
Je kan ook via de Grouppolicy een installatie doen, maar das wat lastiger.. (Zoals Lentini ook al meldde )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
CyberJ schreef op 26 September 2003 @ 11:29:
De rechten om te installeren op de werkstations zal je op de PC's zelf moeten doen.
Waarom? Als je gewoon een simpele OU aanmaakt en daar een policy op linkt kun je toch alle rechten gewoon instellen :?
(Of nog lomper, gewoon een gpo op de container computers linken).
Je kan ook via de Grouppolicy een installatie doen, maar das wat lastiger.. (Zoals Lentini ook al meldde )
Mjah, installaties via gpo's werken vaak niet zo makkelijk inderdaad.. Microsoft raad het eigenlijk ook af.
(Tenminste, dat is wat ik een jaar geleden heb meegekregen).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09

Predator

Suffers from split brain

NT -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 11:25:
nee, ik werk met kixtartscripting.. die kijkt of er software aanwezig zo ja .. nix doen .. zo niet installeren.. op moment dat een gebruiker inlogd op lokaal station blijft hij hangen bij de installatie van software aangeroepen door aanlog script. omdat er geen rechten zijn
Daarom hebben ze software deployment via Active Directory ook uitgevonden. Deze kan ook kijken of de software er staat en negeert het dan. Misschien moet je eerst maar eens kijken hoe Software Distribution werkt via Active Directory.....

Staat in de WOS FAQ ook een HOWTO: dus hoe verspreid ik software via AD en waar je rekening mee dient te houden.

En mocht je het toch via Kixstart willen doen... dan moet je een appart account aanmaken deze via policie toevoegen aan Power Users en Authenticated Users op de local workstations.. hoe staat keurig onder de F1 toets op de windows 2000 server.

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 26-09-2003 11:59 ]

• Equator

Equator

Crew Council

Twynn schreef op 26 september 2003 @ 11:33:
[...]

Waarom? Als je gewoon een simpele OU aanmaakt en daar een policy op linkt kun je toch alle rechten gewoon instellen :?
(Of nog lomper, gewoon een gpo op de container computers linken).
* Equator werkt nog met NT4 Domain :'( AD is nog veelal Onbekend terrein voor mij

Verwijderd

Je zou eventueel met switch user kunnen werken..dit is een tooltje wat in de resource kit zit..hiermee kan je dus eenvoudig onder een andere user die wel voldoende rechten heeft de programmaŽs kunnen installeren.
Pagina: 1