Ik ben van plan om in een studentenhuis een netwerk met internetverbinding aan te leggen en wel als volgt:
Internet - 1 -> Router - 2 -> Switch - 3 -> PC
-----------------------------------------------4--> PC
-----------------------------------------------5--> PC
-----------------------------------------------6--> Lijn* - 7-> Switch - 8 -> PC
------------------------------------------------------------------------------9 -> PC
Dus bij de 1e Switch verdeel ik het netwerk naar 3 pc's en 1 lijn om verder te gaan naar boven, vervolgens met een 2e Switch het netwerk te verdelen over de laatste 2 pc's.
Nu weet ik nog niet of de ISP meerdere pc's met eigen adres op het internet toelaat, dus vooralsnog zet ik er een router tussen.
Nu is mijn vraag of ik overal cross cable UTP moet gebruiken of niet?
Internet - 1 -> Router - 2 -> Switch - 3 -> PC
-----------------------------------------------4--> PC
-----------------------------------------------5--> PC
-----------------------------------------------6--> Lijn* - 7-> Switch - 8 -> PC
------------------------------------------------------------------------------9 -> PC
Dus bij de 1e Switch verdeel ik het netwerk naar 3 pc's en 1 lijn om verder te gaan naar boven, vervolgens met een 2e Switch het netwerk te verdelen over de laatste 2 pc's.
Nu weet ik nog niet of de ISP meerdere pc's met eigen adres op het internet toelaat, dus vooralsnog zet ik er een router tussen.
Nu is mijn vraag of ik overal cross cable UTP moet gebruiken of niet?
"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."