Toon posts:

<!-- Comment --> geeft fout op 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn hostingprovider heeft er een migratie plaatsgevonden naar MS Server 2003. Naar nu blijkt wordt de HTML code getoond ipv een pagina wanneer er boven de html tag een <!-- comment staat met meer dan 192 tekens. Even afgezien van het feit of dit W3C compatible is etc, het blijkt dat dit ook weer niet consequent is. Een andere site heeft een comment van dik 400 tekens boven de HTML tag maar toont gewoon netjes de pagina op/van een 2003 server.

De comment boven de HTML tag was een search engine truukje maar werkt inmiddels niet meer geloof ik. Ik probeer nu uit te vissen wat de reden is van dit inconsequente probleem voordat ik tig pagina's moet gaan wijzigen door de comment te verwijderen. Iemand ervaring met dit probleem?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je die comment-tag hier neerplempen ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm er al uitgehaald, maar de content van de comment is denk ik irrelevant. Was iets als: <!-- tig search engine keywords --> Ik heb steeds een aantal karakters uit de comment verwijderd en kwam er daardoor achter dat 193 tekens de fout genereerd en 192 karakters gewoon goed gaat.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Heeft iemand je al verteld dat de meeste searchengines niet meer kijken naar dingen die tussen comments staan :? ;) daar hebben ze META tags voor uitgevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door SchizoDuckie op 26-09-2003 11:42 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Papa Eend schreef op 26 September 2003 @ 11:41:
Heeft iemand je al verteld dat de meeste searchengines niet meer kijken naar dingen die tussen comments staan :? ;) daar hebben ze META tags voor uitgevonden.
Verwijderd in "<!-- Comment --> geeft fout op 2003 serv"
De comment boven de HTML tag was een search engine truukje maar werkt inmiddels niet meer geloof ik.
Als je er zelf al achter bent is het een goed idee om ze eruit te halen. Het zijn toch maar weer tekens die je laadtijd verlengen. En zoals je nu weet, nergens voor nodig en bovendien lelijk voor iemand die je source bekijkt.

Moet je die comments in +50 files nou met z'n allen tegelijk weg hebben, neem dan een textbased editor à la Editplus ofzo, doe een grote find-replace en wees gelukkig :Y)
(Wordpad kan het geloof ik ook, en dan als plain tekst saven, maar ik twijfel of die +193 chars in de search/replace box aankan :+ )

Kijk ook even naar je doctype en vergelijk dat met de doctype van het bestand wat wél geaccepteerd wordt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je weet zeker dat je geen 'rare' tekens in je comments had?

http://www.w3.org/TR/html401/intro/sgmltut.html#h-3.2.4

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 26-09-2003 12:31 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Rare tekens stonden er niet in. Het lullige is dat het probleem zich niet consequent voordoet zodat de oorzaak lastig is te achterhalen, terwijl ik die toch graag zou willen weten.

De doctypes zijn gelijk, dus dat is uit te sluiten.

Het is nl. zo dat meerdere site's door mij in het verleden (toen het nog zin had, en ook dat kun je je afvragen) op deze manier zijn gecodeerd. Als ik van al die site's alle pagina's moet wijzigen ben ik wel even 2 dagen zoet en dat voorkom ik liever. Als ik de oorzaak zou weten zou ik selectief kunnen gaan aanpassen, that's the issue.

Btw ik gebruik al jaren EditPad lite, super!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:16:
Als ik de oorzaak zou weten zou ik selectief kunnen gaan aanpassen, that's the issue.
De oorzaak heb je zelf al gegeven:
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 10:15:
Bij mijn hostingprovider heeft er een migratie plaatsgevonden naar MS Server 2003.
Laat het hostingbedrijf het voor je oplossen.

Om wat voor fout gaat het eigenlijk? Als je Windows als hosting gebruikt zul je vast en zeker ook ASP gebruiken, misschien heeft dat iets met het probleem te maken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alleen html, komt geen asp aan te pas.

Het hosting bedrijf kan/wil nix doen omdat het comment boven de HTML tag staat. Naar hun zeggen is dat niet conform de W3C richtlijnen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 17:06:
Nope, alleen html, komt geen asp aan te pas.

Het hosting bedrijf kan/wil nix doen omdat het comment boven de HTML tag staat. Naar hun zeggen is dat niet conform de W3C richtlijnen.
Sinds wanneer is het zo dat als sites op microsoft servers worden gehost ze w3c compatible moeten zijn? Hun eigen browser is dat niet eens.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Papa Eend schreef op 26 September 2003 @ 11:41:
Heeft iemand je al verteld dat META-tags door bijna iedere zoekmachine genegeerd worden?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 17:06:
nu ken ik de standaarden niet van buiten, maar dit lijkt toch echt te valideren.

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1