Toon posts:

Nieuw systeem installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik zit met een probleem. ik heb alle onderdelen voor mn nieuwe pc binnen maar ik zit dalijk met het probleem van het overpompen van alle data. op dit moment hebben we thuis 2 systemen, 1 voor het bedrijf (P2)en 1 voor de games (AMD 2000+).

het is de bedoeling dat er dalijk 3 systemen staan, met alle gegevens van de p2 op de amd2000+ en de gegevens van de amd2000+ op de nieuwste bak. nou vroeg ik me af hoe ik dat het makkelijkst kon doen. er staan op beide pc's programma's die ik liever niet opnieuw wil/kan installeren zonder dat het heel veel extra moeite kost (girotel en alle emailcorrespondentie bijv.). ik zit ook nog met het probleem dat in het AMD systeem ik 2x maxtor 60 gig raid0 heb draaien. dat moet mirroring worden ivm de extra veiligheid van de bedrijfsgegevens. de nieuwe bak heeft een asus a7n8x met een 120 gig s-ata. nou hoorde ik van iemand dat ik me schijven in raid0 uit pc2 gwoon in de nieuwe kon hangen omdat die ook een IDE raidcontroller heeft en dat alles dan gwoon goed werkt. klopt dat?

uiteindelijk moet ik dus alles van pc1 naar pc2(nu raid0, dalijk raid1), alles van pc2 naar pc3 (sata), en dat het liefst zonder dat ik heel veel opnieuw moet installeren...
iemand een idee?
bvd

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan de HD's overzetten als je dezelfde raid controller in beidde pc's hebt.
Of iig van hetzelfde merk. Maar ook dit kan wel eens fout gaan.
Als je van een ander merk zijn zou ik het soieso niet doen.

Pure data (mp3's word documenten) kan je zonder problemen overzetten naar de nieuwe machines. BV via een netwerk en overpompen. Anders zou je het kunnen branden op een RW en zo overzetten. Of eventueel HD in nieuwe pc bouwen en zo overpompen.

Let wel op dat wanneer je van RAID0 naar RAID 1 gaat je Alle data op de HD;s kwijt bent.
Dus weet wat je doen en wees zeker dat je alles bewaard hebt.

Programma;s die geinstalleerd zijn krijg je niet zomaar over op een nieuwe pc.
Dit omdat je o.a. met register verwijzingen e.d. zit.
Je zou eventueel een ghost kunnen maken en deze installeren op de nieuwe pc.
En hopen dat windows de nieuwe processor en chipset kan vinden en daarmee over weg kan. Maar het beste kan je dat soort programma;s gewoon opnieuw installeren.
Eventueel ondersteunen bepaalde programmas een export functie. Zodat je de gegevens weer kan inporteren (denk bv een een CSV file van outlook express)
Je mail bestanden kan je dus zo exporteren. je kan ook de DBX bestanden van outlook express of de PST bestand van outlook bewaren en kopieren naar de nieuwe machinen..

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.