Toon posts:

[MatLab v5/ Java of C(++)] Acces ODBC koppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort loop ik stage bij Holland Railconsult en moet een datakoppeling schrijven tussen een treinsimulator en een rekenmodel genaamd SimspoG. Ik kan helaas niet zoveel over beide vertellen, omdat deze door Holland Railconsult zelf wordt gebruikt en heeft gemaakt. Wat ik wel kan vertellen is dat de treinsimulator die ze gebruiken berekent de toestand van een trein op een bepaald moment. De output van deze simulator word opgeslagen in een Access database (MS Office 97). Het rekenmodel SimspoG maakt gebruik van de programma MatLab (versie 5.3).

Het probleem is dus nu dat MatLab v5.3 Java niet zo goed ondersteunt. Wel ondersteunt MatLab C en Fortran. Ik heb niet zoveel ervaring met C (laten we zeggen: helemaal niet, wel heb ik enig ervaring met C++) en weet ook niet zo goed hoe je dan een ODBC kunt opzetten met Access.

Ik heb op het internet gezocht naar een oplossing (en ook op deze forum). Deze heb ik niet gevonden. Weet iemand een oplossing :?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
Staat hier misschien iets nuttigs tussen?
Of deze?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net een consultant van MathWorks aan de telefoon. Volgens hem zou de Database Tool een goede oplossing zijn. Een ander oplossing is de data uit Access omzetten naar een Excel spreadsheet. Of het werkt in MatLab versie 5.3 weten ze niet zeker. Ze adviseren ons om de data van Access in een ASCII bestand te schrijven. Alleen dat kunnen ze garanderen :| Of natuurlijk hun database Toolbox gebruiken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-12 13:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe je ODBC moet aanspreken (vanuit C) staat uitstekend uitgelegd in de MSDN: http://msdn.microsoft.com...ccore/html/_core_odbc.asp

Voor hoe je een ODBC koppeling moet maken met access is P&W het verkeerde forum :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 26 September 2003 @ 12:40:
Hoe je ODBC moet aanspreken (vanuit C) staat uitstekend uitgelegd in de MSDN: http://msdn.microsoft.com...ccore/html/_core_odbc.asp
Dank je voor de link :)

[qoute]
Voor hoe je een ODBC koppeling moet maken met access is P&W het verkeerde forum :)[/quote]

Ohw, ik dacht 'Het is ook programmeren'. Dus... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:15 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-12 13:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Neuh, da's meer een configuratie vraag van software, en staat dus beter in SA :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1