Sindskort loop ik stage bij Holland Railconsult en moet een datakoppeling schrijven tussen een treinsimulator en een rekenmodel genaamd SimspoG. Ik kan helaas niet zoveel over beide vertellen, omdat deze door Holland Railconsult zelf wordt gebruikt en heeft gemaakt. Wat ik wel kan vertellen is dat de treinsimulator die ze gebruiken berekent de toestand van een trein op een bepaald moment. De output van deze simulator word opgeslagen in een Access database (MS Office 97). Het rekenmodel SimspoG maakt gebruik van de programma MatLab (versie 5.3).
Het probleem is dus nu dat MatLab v5.3 Java niet zo goed ondersteunt. Wel ondersteunt MatLab C en Fortran. Ik heb niet zoveel ervaring met C (laten we zeggen: helemaal niet, wel heb ik enig ervaring met C++) en weet ook niet zo goed hoe je dan een ODBC kunt opzetten met Access.
Ik heb op het internet gezocht naar een oplossing (en ook op deze forum). Deze heb ik niet gevonden. Weet iemand een oplossing
Het probleem is dus nu dat MatLab v5.3 Java niet zo goed ondersteunt. Wel ondersteunt MatLab C en Fortran. Ik heb niet zoveel ervaring met C (laten we zeggen: helemaal niet, wel heb ik enig ervaring met C++) en weet ook niet zo goed hoe je dan een ODBC kunt opzetten met Access.
Ik heb op het internet gezocht naar een oplossing (en ook op deze forum). Deze heb ik niet gevonden. Weet iemand een oplossing