Logo met fading en welk lettertype

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46
Beste mensen,

Ik weet dat mijn topictitel nogal vaag is maar ik kon zo snel niets anders verzinnen. Ik heb de volgende vragen:

- Je hebt logo's/plaatjes (bijv. ooit Coca Cola)met een soort fading van rondjes die van groot naar klein gaan 8)7. Heeft iemand sowieso enig idee wat ik bedoel en zo ja, hoe maak je het?
- Vervolgens zoek ik het lettertype die gebruikt wordt bij de emailadressen van tweakers.net crew plans, bijv. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/emailadres.dsp?AuthorID=3 (khoop dat ik hem mag gebruiken O-) )

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Carpenter

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

punt 2: Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 3]

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 26-09-2003 09:48 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen idee wat je bedoeld, maar ik denk dat je het op verschillende manieren kan maken:

- Gebruik Flash of Swish
- Maak een animated gif

Verwijderd

photoshop:
- (eventueel) image naar grayscale
- filter -> pixelate -> color halftone

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 11:30 ]

Verwijderd

anders post je even een voorbeeld
wordt je sneller geholpen en hoeven wij minder te gokken :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 11:30:
photoshop:
- (eventueel) image naar grayscale
- filter -> pixelate -> color halftone
Juist, dat bedoelt hij. Daar is hier nog een keer een topic over geweest hoor. Jeetje, dat halftone pattern hadden ze erin zitten toen ik nog met mn eerste ex ging, dat is verdorie 2 jaar geleden! Kon je niet wat recenters nemen :+

Die stippen zijn dus duidelijk niet onderdeel van het logo, gewoon deel van de omgeving waar in het gezet is, die bij de reclamecampagne hoort die op dat moment aan de gang is. Dus, het is maar tijdelijk. Maar we weten wat je bedoelt :D

Ik heb hier helaas geen flesje meer staan, heb nog lange tijd een wikkel bewaard om het ooit nog eens na te maken. Weggegooid. Too bad ;)

Dat lettertype wordt geloof ik gewoon gegenereerd... je zou Papa Eend eens moeten vragen welke dat is, hij heeft zich er ooit in verdiept.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Bedoel je misschien zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10997/full.gif

Dit is een strookje uit een grote plaat. Als ik me niet vergis gebruikt Nozzman deze plaat ook en heeft hij deze eens in een topic gezet.. (Als ik me nog steeds niet vergis, komt het oorspronkelijk uit een Computer Arts tutorial..)

Mocht dit zijn wat je bedoelt en je kunt het topic niet terugvinden, dan gooi ik het plaatje wel online..

Verwijderd

Dat lettertype dat je bedoeld is denk gewoon courier. Kijk anders eens even op www.dafont.com

• Carpenter
Tnx voor alle replies btw :D
Ik ben kan hier geen plaatjes posten omdat ik hier op stage achter een gesloten werkplek zit (kan eigenlijk alleen tweakers.net bekijken :( ) Maar ik denk dat ik hier wel wat mee kan.

(en sorry voor de fontsvraag khad het topic nog niet gezien |:( )

[ Voor 15% gewijzigd door Carpenter op 26-09-2003 13:51 ]

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 11:24
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:20:
Dat lettertype dat je bedoeld is denk gewoon courier. Kijk anders eens even op www.dafont.com
Denk et niet, lijkt me veel meer op OCR-A of OCR-B

• Carpenter
Beste mensen,

ik heb eindelijk een voorbeeldje van hoe ik mijn logo met fading nou bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.org/img/vignettes/antfarm.gif

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen hoe je zoiets maakt

• Dark Blue
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als ik het goed doe moet je het zo doen, ik tik het even uit mijn hoofd...

Plemp een tekstlayer neer, of een vector shape in Photoshop.
Dupliceer hem, en zet hem als layer 2 erboven op invisible. Ga terug naar layertje 1.
Rasterize / render deze layer. Geef de layer met Gaussian blur de volle laag. Zorg dat ie lekker softened en puffy overkomt.
Dupliceer de layer. Layer 2 laat je invisible staan, layer 3 (nu als middelste layer) ga je mee verder. Je hebt nu dus scherpe layer (invisible) - blur layer (visible) - blur layer (invisible)
Kies nu Filter - Pixelate - Color Halftone. Vul bij die waarden gewoon wat in. Zoek anders even in de Help file of op Google naar een uitleg waarmee je die waarden serieus leert te begrijpen... zou misschien nog leuker uitpakken ook.
Zet nu alle layers op visible. Je hebt nu een bovenste, scherpe tekst, die je misschien kunt inverten, zodat je witte tekst hebt en daaronder...:
en color halftone; misschien mooier om er een image-> adjust -> desaturate of juist een hue/sat/lightness en kies daarbij in het dialoogboxje voor de optie 'Colorize' , dan krijg je hem in een kleur.
En de onderste layer maak je natuurlijk in dezelfde kleur als je halftone layer, en die is mooi blurry, zodat je een beetje een verloop erin hebt.

Ik weet niet of dit werkt, ik doe dit even uit mn hoofd :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.shodown.net/img/utfs.gif

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.