[ASP] maximum aantal sessievariabelen ?

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Ik durf regelmatig wel eens te kiezen voor een oplossing met sessievariabelen, maar nu ik dat nog eens wou doen begon ik eens te tellen in mijn global.asa en zag ik dat ik er toch al 11 in gebruik had waarvan 3 arrays zijn.
Nu heb ik al gelezen dat de Session_OnEnd niet de meest betrouwbare event is en dat die niet altijd uitgevoerd wordt, dus dat er wel eens wat sessies open blijven staan op de server (vandaar ook dat je best geen objecten in je sessies stopt).
Nu vroeg ik mij af of er iemand al slechte ervaringen had gehad met te veel sessievariabelen te gebruiken? Of heeft iemand er al wat meer over gelezen? Of is er ergens een gouden regel die ik nog niet ken? Of is het gewoon een rare hersenkronkel van mezelf die ik zo snel mogelijk moet vergeten? B)

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Als Session_OnEnd niet wordt uitgevoerd is er altijd nog zoiets als de session timeout. Na een timeout verdwijnen de sessie variabelen en hun waardes.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• codemann
mocean schreef op 26 September 2003 @ 09:33:
Als Session_OnEnd niet wordt uitgevoerd is er altijd nog zoiets als de session timeout. Na een timeout verdwijnen de sessie variabelen en hun waardes.
Dat is waar... dus je zegt dat er niet echt een beperking is qua sessievariabelen zo lang je er maar geen duizend ofzo gebruikt?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Voor zover ik weet is de enige beperking de grote van je temp directory op je server. Je moet het dus wel erg gek maken wil je hiermee in de problemen komen ;)

Trouwens: Session_OnEnd treedt toch alleen op wanneer de session timeout is verstreken :?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt het zelf makkelijk uitrekenen. Het is in veel gevallen helemaal niet zo erg om ze te gebruiken.

Stel dat je 10 verschillende variabelen per gebruiken hebt, en daar elk een string van 250 bytes in stopt.

10 * 250bytes = 2.5kb

stel dat je 100 gelijktijdige gebruikers hebt dan gebruik je nog maar 100 * 2.5 = 2500kb

Je gebruikt dus de geweldige hoeveelheid van 2.5Mb!! geheugen. Geen probleem dus.

Gewoon doen!

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• P_de_B
  • Niet online
DeverauX schreef op 26 september 2003 @ 09:52:
Voor zover ik weet is de enige beperking de grote van je temp directory op je server. Je moet het dus wel erg gek maken wil je hiermee in de problemen komen ;)

Trouwens: Session_OnEnd treedt toch alleen op wanneer de session timeout is verstreken :?
Jep, die treedt op na 20 minuten na de laatste aktiviteit. Veel mensen denken ten onrechte dat het gebeurt als mensen wegnavigeren van de site.

(20 min. is default dit is te wijzigen.)

• codemann
Ah, bedankt voor de info mannen, ik ben weer wat wijzer geworden ! _/-\o_ B)

Wat ik over Session_OnEnd zei heb ik gehaald van http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2078

[ Voor 4% gewijzigd door codemann op 26-09-2003 10:02 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Veel mensen denken ten onrechte dat het gebeurt als mensen wegnavigeren van de site
Dat was me inderdaad bekend ;) Ik kan de opmerking van mocean echter niet goed plaatsen, en daar ging het me dus om:
Als Session_OnEnd niet wordt uitgevoerdt is er nog altijd zoiets als de session timeout

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• P_de_B
  • Niet online
DeverauX schreef op 26 September 2003 @ 10:03:
[...]

Dat was me inderdaad bekend ;) Ik kan de opmerking van mocean echter niet goed plaatsen, en daar ging het me dus om:

[...]
Die opmerking is inderdaad niet helemaal goed, bij Sessiontimeout wordt het Session_OnEnd event afgevuurd (en soms niet om onduidelijke redenen) het is inderdaad niet andersom

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Stel dat je 10 verschillende variabelen per gebruiken hebt, en daar elk een string van 250 bytes in stopt.
Mag ik hieraan toevoegen dat een varabele (exclusief string/array data) altijd 16 bytes is... Als het een array betreft, dan is ieder element in die array nog eens 16 bytes. Bij een sting is ieder karakter volgens mij wel 1 byte.

Dus die 2,5KB per sessie zit je zo aan...

日本!🎌

Pagina: 1