Toon posts:

gewiste files worden opnieuw aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een tijd terug een aantal bestanden via een ftp-programma van de server van mijn school afgehaald. Nu heb ik deze bestanden niet meer nodig en wil ik ze wissen. Het probleem is alleen dat als ik de bestanden heb gewist ze gewoon weer terug zijn als ik de volgende keer verbinding maak met het internet. De aanmaak datum en tijd van de bestanden geeft dan het moment van verbinden met het internet aan.
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit. Ik heb de bestanden op verschillende manieren gewist, maar niks helpt. Heeft iemand hier een oplossing voor??

bij voorbaat dank,

Marcel

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

offtopic:
Welkom op GoT :)
De 'brief stijl' is niet echt nodig hier, dus de aanhef en je naam eronder is echt niet nodig; ik zie al wie je bent aan je nickname ;)

Kan het zijn dat je het steeds met dezelfde FTP client probeerd?? Misschien zit de dir-listing dan nog in je cache en laat ie steeds de oude versie zien. Probeer dan eens een refresh (of "Flush Cache") of probeer het eens vanaf met een andere ftp client (bv ftp://username:password@ftp.adres.nl:21/).
Als je de bestanden ook niet kan wissen met de andere clients kan je volgens mij het best een mailtje sturen aan je school over hoe dat zit..

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 26-09-2003 08:38 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn werk, dus die briefstijl ging eigenlijk automatisch 8)7

Ik heb alleen niet zoveel verstand van computers, dus ik kan je niet helemaal volgen als je het over flush cache hebt enzo.

Ik heb pas geleden het ftp-programma gewist, want ik dacht dat ik op een of andere manier nog met de schoolserver was verbonden, maar dat hielp niet.

Zou je het uitkunnen leggen wat je bedoeld zodat een leek als ik het ook snapt???

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Vertel ook even welk ftp programma je gebruikt en op welk OS.

Zie ook get volgende voor informatie over wat we verwachten aan informatie in een topic:
Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?

Verder is dit meer een software probleem dus verplaatis ik 'm van Windows Operated Systems naar Software Algemeen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruikte ftp-programma is ws_ftp pro en ik draai op windows xp pro.

Ik heb in eerste instantie het ftp programma gewist en daarna de bestanden zelf nog eens. Dit hielp niet, ook het ftp programma weer installeren en de bestanden via het ftp programma wissen haalde niks uit. Ik heb de bestanden verplaatst naar een andere map en daar gewist, maar nou komen die ook gewoon terug naast de bestanden in de originele directory.

De systeembeheerder op mijn werk, heeft er ook al naar gekeken maar die heeft ook geen idee wat ie er aan moet doen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Heb je wel genoeg rechten om de bestanden te wissen ? , ik gebruik smartftp en daar kan je de ftp commando's + response bekijken, mischien kan dat bij ws-ftp ook wel, dan kan je zien of hij geen acces-denied of zo geeft.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volledige rechten op mijn pc hier, dat heb ik nog nagekeken. De bestanden worden ook echt gewist, als ik na het wissen de bestanden via de zoekfunctie probeer te vinden geeft ie aan dat die bestanden niet meer aanwezig zijn.
De datum van het creeeren van het bestand geeft ook de datum aan van het opnieuw verbinding maken met internet / inloggen op het netwerk. Dus het lijkt erop dat de bestanden opnieuw worden binnen gehaald op dat moment.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 10:03:
[...]
De datum van het creeeren van het bestand geeft ook de datum aan van het opnieuw verbinding maken met internet / inloggen op het netwerk. Dus het lijkt erop dat de bestanden opnieuw worden binnen gehaald op dat moment.
Kan je starten/locaal aanmelden nadat je de netwerkverbinding fysiek verbroken hebt? Zoja, komen de bestanden dan nog terug? En als je daarna de netwerkverbinding herstelt, komen ze dan terug?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de netwerkkabel even losgemaakt van de pc en de bestanden gewist. Na het opstarten zonder netwerkverbinding waren de bestanden inderdaad niet terug te vinden, ook niet nadat de netwerkverbinding weer tot stand was gebracht. Maar als ik daarna weer normaal opstart zijn de bestanden er weer gewoon. Als ik bij de Local Area Connection Status kijk dan heb ik ook meteen meer dan een mb received. Het lijkt er toch op dat de bestanden gewoon weer opnieuw binnen worden gehaald.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:58
misschien een domme vraag, maar over _welke_ bestanden hebben we het eigenlijk?
Zijn het wat documentjes die je niet meer nodig hebt? Systeemfiles die er altijd op moeten staan? Iets anders?
Het lijkt er namelijk op dat er een inlogscript oid. draait dat automatisch die files weer terugzet, mochten ze weg zijn :/

Een ander alternatief is nl. een virus... En dat hoop ik niet voor je

[ Voor 2% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 26-09-2003 11:06 . Reden: typo ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Flush cache is trouwens de cache legen; ctrl-F5 in IE en of en hoe met ws_ftp weet ik eigenlijk niet. Maar ik begrijp dat de bestanden juist op je lokale PC komen dus de cache is hier achteraf niet relevant. Of lees ik het nu juist verkeerd? :+

Ik gok dat je ooit 'maak offline beschikbaar' hebt aangezet - kijk eens in verkenner --> tools --> folder options -> offline folders -> view files of het daar bij staat :)
Eventueel het helemaal uischakelen als je het niet gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een aantal Word-bestanden die ik niet meer nodig heb. Normaal gesproken zou het dus geen probleem moeten zijn om die te verwijderen. Kan ik ergens controleren of er een inlogscript draait??

Ik heb ook even gekeken naar offline files, maar die heb ik niet dus dat kan het ook niet zijn. De bestanden komen inderdaad op mijn lokale pc (niet verkeerd gelezen hoor :) )

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 11:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Het lijkt mij een profiel probleem. De bestanden worden opgeslagen in het lokale profiel, en bij het uitloggen wordt het profiel naar de server geschreven. Dit profiel wordt dan bij het inloggen weer teruggezet. Bugje in profiel.

Je systeembeheerder zal het profiel op de server even moeten wissen, zodat er een nieuwe aangemaakt kan worden door jou. (door een keer uit te loggen.)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Leuk probleempje :D

Systeembestand: dan zou het in de lokale dllcache staan (als die niet is verplaatst door een systeembeheerder, maar dat lijkt me erg stug).

Inlogscript: dat zou aan de serverkant kunnen zijn ingesteld als je op een (Windows) netwerk inlogged, maar dat zou de sysadmin moeten hebben gemerkt neem ik aan.

Wat je even kan doen, is kijken wat Autoruns allemaal aangeeft. Opstarten & dan via view -> copy to clipboard kan je de resultaten kopieren om hier te plakken (als het niet gruwelijk veel is natuurlijk, dan is het makkelijker om het als txtbestand te uploaden en een link te geven :) )

edit:

Oeh, wat DynaMikeY zegt klinkt eigenlijk zwaar logisch :P

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 26-09-2003 11:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is was autorun uitspuugd:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit
+ C:\WINNT\system32\userinit.exe
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx\
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
+ mobsync.exe /logon
+ C:\Program Files\NavNT\vptray.exe
+ "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
+ "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce\
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce\
C:\Documents and Settings\All Users.WINNT\Start Menu\Programs\Startup
+ desktop.ini
+ Poort voor Symantec Fax Starter Edition.lnk -> C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1043\OLFSNT40.EXE
C:\Documents and Settings\MVaissier\Start Menu\Programs\Startup
+ desktop.ini
+ Microsoft Outlook.lnk ->
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\
+ WebCheck -> %SystemRoot%\System32\webcheck.dll
+ SysTray -> C:\WINNT\System32\stobject.dll
+ PostBootReminder -> %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
+ CDBurn -> %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Run
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Load
HKCU\Software\Policies\Microsoft\Windows\System\Scripts
HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\System\Scripts
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx\
C:\WINNT\win.ini
Task Scheduler

Ik zal de systeembeheerder ook even vragen of hij mijn profiel van de server wil wissen. Eens kijken of dat wil helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost... De bestanden hadden een "modified datum" die ergens in 2019 stond. Door het roaming profile dat we hier hebben werd daardoor elke keer die bestanden vanaf de server terug geplaatst. Door de bestanden te wissen op de server was het meteen opgelost. DynaMikey zat er dus heel dichtbij.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties!
Pagina: 1