Toon posts:

Kloppen deze temps wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik kijk nu dus met MBM5 naar mijn temps en ik vroeg me af of deze wel kloppen. Op het moment is de kamer temp 19 graden. MBM5 geeft aan dat me systeem 17graden is en me proc 33 graden idle. Laatst bij een kamer temp van 25 graden was me proc 41 graden na 30x sissoftsandra te hebben gedaan. Kunnen deze temps wel kloppen? want ik vind ze namelijk nogal laag ( niet dat ik dat erg vind maargoed :P ). Alle temps zijn met de cooler op full speed.

Mijn spec zijn: abitnf7-s rev2 | amd 2500+ (niet oced) | coolermaster aero7+ | 4 standaart coolermaster casefans | 2x512mb pc3200 TWINMOS.

Verwijderd

Ja hoor het kan best zijn dat je temps kloppen, om de een of andere manier wordt mijn proc ook niet zo warm als ie niet OC'd is namelijk...

Verwijderd

Persoonlijk vind ik 41 misschien eerder te hoog dan te laag :)
Met zulke luchtkoeling in je kast kan het volgens mij nog lager.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. het zou wel kunnen jah.. Zo heeel erg laag is 41 graden niet eens.. je hebt best wel veel fans in je kast zitten namelijk.. Als deze een beetje optimaal werken dan zou het best wel kunnen kloppen..

Hoewel... Je kamertempratuur hoger als de tempratuur in de kast?? Kan het me niet voorstellen.. Kijk voor de gein een keer in de BIOS wat daar voor temps staan..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er word altijd gezegd, dat je van de temps van je BIOS uit moet gaan, MBM heeft altijd een te groot verschil / speling. Word ook op GoT hier altijd gezegd. Dit is dus ook bij SiSoft Sandra (zie reactie hieronder)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2003 08:44 ]

Verwijderd

bij sisoftware sandra kan je temps ook controleren. kijk daar eens

Verwijderd

Mijn amd werd standaard 50graden idle, en ik wist niet wat het was..Na een tijdje werd ik toch wel nieuwschierig en ging naar de bios. Stond in de bios dat me temps idle 56graden waren. Gelijk de hele bios uitgekamt en kwam ik erachter dat me amd2500+ naar een amd 2700+ ( o.i.d) was ge-oced bij het instellen ( hij stond op turbo mode/aggressive mode) dus dat had ik utigezet en de fsb naar 166( geloof ik) gezet en me temps vlogen naar beneden. Is nu atm 32idle en 40 stressed. ( bij fs2002) en 1 extra luchtkoeler ( sunon koler) en een amd espire cooler

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Niks mee aan de hand, de temps kunnen enkele graden afwijken van de 'werkelijke' temp, en deze zijn zo te zien best in orde. Zolang je sys stabiel is, gewoon lekker afblijven en verder pc'en. Hierover is overigens genoeg te vinden met de search ('te heet','temps raar','mbm betrouwbaar'), dus deze gaat op slot :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.