Toon posts:

Rise of the triad.

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand dit spelletje nog van vroegah :P
Ik heb de cd er van net weergevonden tussen een stapel cdtjes.
Eigenlijk vind ik het voor zelfs deze tijd nog een retecool spelletje.
Zij er nog meer tweakers die deze gedachte met me delen?

Hier zijn wat screenshots om het geheugen op te frissen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/942455010-00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/942454889-00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/942454820-00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/942454971-00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leuk spelletje, maar wist je ook dat Rise of the Triad origineel een add-on was geweest voor Wolfenstein 3D? :)

linkje: http://www.apogeesoftware.com/rott/originalspec.html

Jammer dat er daar niks van terecht gekomen is. Het is imho best wel interessant om te spelen.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Leuk Rise of the Triad.... ga vanmiddag meteen weer ff kijken. Moet ik nog wel ergens hebben liggen.

Afbeeldingslocatie: http://tecfa.unige.ch/etu/E72b/97/Alvarez/rott.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.rolemaker.dk/documents/Requirements/BA_GameReference/screenshots/rott/pic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.csoon.com/issue4/shots/DARKWAR2.JPG

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat was echt een gave game, vrat weinig van je PC.

kun je die wel online nog doen dan? want we speelden em altijd over een nullmodem cabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Jaaa, dat spel brengt goede oude herinnereingen weer naar boven. :)
Ik kan me iets herinneren van een rocketlauncher en veel gore. Ik had de demo van het spel op de Duke 3D cd staan. Kheb eigenlijk nooit het hele spel gehad, misschien toch eens ergens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Oh no! Please, don't shoot!

Geweldige humor zit er soms in ROTT :) Vage wapens soms ook, of van die leuke geluidjes in multiplayergames: " BeeeeHIND YOU! " *D

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 26-09-2003 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
VEEEEL gespeeld op LAN met mijn grote broer _/-\o_ _/-\o_

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig spel dit :)

Omdat de source code een tijdje geleden vrijgegeven is, hebben mensen een Linux versie kunnen maken. Als het goed is kan je de source van de Linux versie ook compilen voor MacOSX en Windows, maar dat heb ik niet geprobeerd :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 08:22:
ja dat was echt een gave game, vrat weinig van je PC.

kun je die wel online nog doen dan? want we speelden em altijd over een nullmodem cabel
ik geloof het niet, maar alleen de singleplayer van dit spel was al zo tof.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
hehe deze game had naast een god mode ook een dog mode ?:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Oh dit was idd cool!

Ik had de shareware versie vroeger en die was al retelang!

INFIDEL!
oh no, no please don't shoot....

En als je ze dan niet doodschoot, dan stonden ze na een tijdje weer op!
Ik weet nog een stuk in het spel waar je door een open gang moest lopen waar om de meter een mannetje stond met zijn rug naar je toe, daar moest je je dan doorheen "knallen".

Pas nog eens geinstalleerd maar de graphics waren toch wel erg slecht. Voor die tijd natuurlijk niet, maar het is zo lelijk dat de fun er een beetje af is, ja je raakt verwend he...

Zo moeten gewoon een ROTT 2 maken!! en dan niet al te fancy gaan doen, hetzelfde coole concept en soepele gameplay. Zou ik zeker kopen.

Asbestos armour, oh so itchy!

Kamikaze, je had idd de dogmode en ook de schroom-mode (als je een paddo at)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Vinnie schreef op 26 September 2003 @ 08:25:
[...]

Oh no! Please, don't shoot!

Geweldige humor zit er soms in ROTT :) Vage wapens soms ook, of van die leuke geluidjes in multiplayergames: " BeeeeHIND YOU! " *D
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de shareware versie vroeger en die was al retelang!
De shareware levels waren ook echt voor de shareware versie. De retail had zijn eigen episode, dat zie je niet meer tegenwoordig :)

Het is jammer dat er maar weinig met de source code gedaan is, ik zou TCP/IP ondersteuning geen onwelkome aanvulling vinden (wie offert z'n vrije tijd op? ;))

/ecc /www /ekg = >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 08-10 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

K heb t spel hier origineel op cd-rom staan... damn wat heb ik dit spel vaak gespeeld. Gewoon rondvliegende lichaamsdelen, geweldig :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 09:46:
De shareware levels waren ook echt voor de shareware versie. De retail had zijn eigen episode, dat zie je niet meer tegenwoordig :)

Het is jammer dat er maar weinig met de source code gedaan is, ik zou TCP/IP ondersteuning geen onwelkome aanvulling vinden (wie offert z'n vrije tijd op? ;))

/ecc /www /ekg = >:)
Idd, alhoewel je bij Half-Life wel een soort van eigen subverhaallijn had. Bij de demo dus, Half-Life Uplink heettie geloof ik.

Ik heb vrije tijd zat, maar mijn sourcecode-dev capaciteiten zijn diep treurig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Goh, ja, dat is lang geleden. Ik had de shareware versie, ik vond het single player gedeelte toen wel amusant, maar niet echt super. Pas jaren later toen ik met een vriend die enkele kilometers verderop woonde ging experimenteren met bij elkaar inbellen (met 33k6 modem! :P), ontdekte ik dit spel pas echt en leerde ik het waarderen. Deathmatch was uberlol bij ROTT, die voice commands en drunk missiles zijn klassiekers, net zoals de meeste levels. Gewoon super :)

In die tijd heb ik ook Terminal Velocity via de modem met die gast gespeeld. Dat was ook super, dogfights roeleerden de pan uit. Jammer alleen dat zo'n modem-to-modem verbinding niet zo stabiel is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Devil N schreef op 26 September 2003 @ 10:24:
In die tijd heb ik ook Terminal Velocity via de modem met die gast gespeeld. Dat was ook super, dogfights roeleerden de pan uit. Jammer alleen dat zo'n modem-to-modem verbinding niet zo stabiel is :/
Hoezo niet stabiel? Ik heb vroeger aantal keren DooM via modem gespeeld, en dat ging prima *D

En dat interlokaal, lekker duur :X 8)7

ROTT heb ik jammer genoeg nooit echt via LAN gespeeld, ik vondt er vroeger minder aan dan DooM, en dat speelde ik en mijn neef dus veel vaker :)

* Vinnie zou het nu wel eens een keer willen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
KaMiKaZe schreef op 26 September 2003 @ 09:27:
hehe deze game had naast een god mode ook een dog mode ?:)
Ja, dat was altijd leuk, kon je die kereltjes in hun ballen bijten. })

Alleen was het spel wel mega lastig.
Heb hem dan ook nooit uit kunnen spelen zonder god mode...

Zat wel veel gore in met van die messen die op je af kwamen, endan van die rocket lauchers die 20 rakketten tegelijk afvuren. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Vanitas schreef op 26 september 2003 @ 10:56:
[...]

Zat wel veel gore in met van die messen die op je af kwamen, endan van die rocket lauchers die 20 rakketten tegelijk afvuren. :)
Vrijwel net zo lastig als Wolfenstein 3D, vooral door de blokken en zelfde soort textures kun je gauw verloren raken omdat het allemaal een beetje op elkaar lijkt.

Gelukkig is er wel een mapview optie, maar soms verpest die juist de irritatie van het zoeken van de goede weg :+ :)

Daarom was het ook een spel voor 18+, of iets in die richting. Staat ook vermeld als je het spel opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Vanitas schreef op 26 September 2003 @ 10:56:
[...]

De FlameWall was echt mijn wapen. Heerlijk...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10
Leuk was ook dat als je je systeemdatum op kerst zette dan kreeg dat ventje op het laadscherm een kerstmuts op! Was ook zoiets dergelijks met pasen d8 ik

idd. de flamewall was echt relaxed, hoorde je hun botjes rammelen...

[ Voor 20% gewijzigd door prutsger op 26-09-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Was dat ook niet dezelfde als je na het afschieten erg snel naar zo'n mannetje ging, dat je dan even het zwartgeblakerde skelet zag die daarnaa meteen in elkaar zakte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
_grover_ schreef op 26 September 2003 @ 11:00:
Leuk was ook dat als je je systeemdatum op kerst zette dan kreeg dat ventje op het laadscherm een kerstmuts op! Was ook zoiets dergelijks met pasen d8 ik

idd. de flamewall was echt relaxed, hoorde je hun botjes rammelen...
Eigenlijk was het best wel een sick spel voor die tijd.
Niet dat dat zo erg is ofzo. :)

Waren het eigenlijk Nazi's waar je tegen vocht??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Vanitas schreef op 26 september 2003 @ 11:04:
[...]

Eigenlijk was het best wel een sick spel voor die tijd.
Niet dat dat zo erg is ofzo. :)

Waren het eigenlijk Nazi's waar je tegen vocht??
Ik denk dat het een of andere triad was... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
was echt een leuke game vroeger, maar moet wel zeggen dat ik het meer als afwisseling van doom 1/2 speelde want dat was voor mij toch wel de topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
hehe dat heb ik ook nog eens gespeeld op de 486. lekuk tijdverdrijf toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Southern Sun schreef op 26 september 2003 @ 13:51:
hehe dat heb ik ook nog eens gespeeld op de 486. lekuk tijdverdrijf toen :)
Over 486 gesproken...

Als je in ROTT het scherm zo klein mogelijk instelt, krijg je de volgende melding net onder het speelscherm:

'Buy a 486!' 8)7

Zegt nog niks imho, want een 486SX 25MHz is ook niet veel soeps voor zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ahaaa, de FLAMEWALL ja. Dat schoot een stuk of 10 blokken die dan in de fik vlogen ofzo. Anyway, je hele horizon werd ermee "gecleaned" sick gewoon.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dinictus schreef op 26 September 2003 @ 14:40:
ahaaa, de FLAMEWALL ja. Dat schoot een stuk of 10 blokken die dan in de fik vlogen ofzo. Anyway, je hele horizon werd ermee "gecleaned" sick gewoon.
_/-\o_ Ik kan niet wachten om het weer eens te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Hmmm moet hem helaas eerst "kopen" maar dat kan vanavond nog wel geregeld worden denk ik... was ik maar alvast vrij...

NB, ik mag zeker niet vragen waar die "te koop" is? >:)

[ Voor 32% gewijzigd door prutsger op 26-09-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:09
Ik vond het spel brilliant voor zijn tijd!

De God mode was een echte Godmode :p
Je had de Dog mode (God andersom ;) ) waarbij je dus ook gewoon een hond werd (en dat pootje omhoog als je een deur opendeed :D ).
Handen, benen, organen en vele ogen vlogen om je oren. Op het laatst kreeg je volgens mij ook nog de Baseball Bat of Doom..?

Overigens mensen, klik hier:

http://www.oakland.edu/~lcmatero/files/rott32.zip

voor de Win32 port. Dan werkt hij volledig in een Windows environment, geen DOS nodig.
Je hebt een 640x480 en een 1024x768 versie, maar de 640 versie ziet er beter uit (spel was oorspronkelijk niet voor 1024 gemaakt).

-edit-

Godallemachtig man, het spel is maar 10 piek (nu 5 euro?) in de winkel.
Even zoeken in de budget schappen... hoe laag kan je gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door HuggyB op 26-09-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

THANX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ik had oorspronkelijk eigenlijk andere plannen........ maar ja prioriteiten stellen he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da was toch dat spel dat je van die Paddo's kon vinden en als je die pakte flipte je helemaal door...... Geniaal gewoon _/-\o_ nooit meer in een ander spel gezien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/rott.jpg

>:)

ff kijken of het poorten wil lukken (k heb m niet voor niks uit mn kast gehaad...).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Tentacle1 schreef op 26 september 2003 @ 15:36:
[afbeelding]

>:)

ff kijken of het poorten wil lukken (k heb m niet voor niks uit mn kast gehaad...).
Die heb ik ook nog liggen, alleen in een kartonnen doosje (waardoor hij net niet in de gewone cdbakken past :( )

Heerlijk spel, leuke wapens, leuke cheats (dipstick om ze aan te zetten, chojin voor onkwetsbaar en onbeperkt kogels, cujo voor dogmode, goto voor level uitkiezen (met leuk muziekje))

Vooral de 'hand of god' was wel een lekker wapen. 1x vuren, alle vijanden dood die je kan zien (en wat onzichtbare die de 'ster' wel zag)

Het meest vage wat mij is gelukt is een heatseeker in rondjes te laten vliegen, dan loopt het beoogde doel net uit het 'zicht' van de raket, en dan blijft die rondvliegen.

Het is mij nog nooit gelukt met een split missile (2 heatseekers die zo lang je ctrl ingedrukt houdt bij elkaar blijven, en als je ctrl loslaat vliegt de een 45o naar links en de ander naar rechts, onafhankelijk heat seeking.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Die heb ik ook :) Na me werk weer ff spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat spel is werkelijk zo cool!!! _/-\o_
Negen jaar geleden heb ik samen met mijn vriend Peter een hele afdeling van Getronics lamgelegd met het spelen van ROTT op het lan. Sjezus, die drunk missiles en dat vage springen, en dan ergens hoog op een platform wachten.
En de hand van god waar dan een lichtpunt van af sprong om ieder te doen uit een spatten.
Totdat Getronics een nieuwe opdracht voor ons vond was het hele middagen 'overwerken' met de hele afdeling. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik vond de sfeer en de muziek nogal eng, daardoor sprak het me niet heel erg aan. Desondanks heb ik hem wel een keertje uitgespeeld geloof ik. Best eerie spel.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Bij mij zat ie ook in een doos, maar k heb gewoon een hoesje gepakt en daar de cd + booklet in gegooit en die doos later weggedaan. Dat poorten lukte niet helemaal... maar goed, k heb weer ff gespeeld en wat een muziek.. pff adrenaline :D

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08-10 18:32
Rise of the Triad _o_

Vroeger toch wel redelijk vaak gespeeld, ondanks dat ik nooit erg ver ben gekomen.
Ik weet nog precies hoe het ging toen ik 'm kreeg. Ik had eerst de demo stuk gespeeld op m'n 486 en toen ik later met m'n moeder in de Free Record Shop 'm zag staan voor 10 gulden wou ik 'm erg graag hebben. De volgende dag zat ik een spelletje te spelen en kwam m'n moeder ineens met ROTT aan :P

Dat is onderhand al denk ik zo'n 6 jaar geleden. Vooral de eerste levels heb ik tig keer gespeeld, omdat ik die uit m'n hoofd kon waren ze voor mij leuker en eigenlijk ook omdat ik nooit veel verder kon komen :+

Aangezien de originele versie hier een half metertje naast me in de kast staat heb ik even wat pics gemaakt van de originele verpakking, dus niet zo'n verneukte versie als die van Tentacle1 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ROTT1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ROTT3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ROTT2.jpg

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Rival24

I'll Be Back

Tssk dat is een opnieuw uitgebrachte versie.. n00b :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rival24 op 26-09-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Rival24 schreef op 26 September 2003 @ 16:36:
[...]

Tssk dat is een opnieuw uitgebrachte versie.. n00b :P
Ik heb precies de zelfde, en Tentacle1 ook.

Wij hebben tenminste een LEGALE versie.

ik heb maar 3 spellen echt legaal, deze, en Duke3d, en Half Life Generation (zie ik als 1 spel)

Ik heb hem ook op armlengte liggen, en die van mij kostte f.24,95

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 26-09-2003 17:18 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb een andere, the hunts begins, rise of the trian heet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Ja, ik heb ook The Hunt Begins.
Volgens mij precies hetzelfde. Die van jouw is zeker zo'n paars plastic hoesje..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 08:46:
Prachtig spel dit :)

Omdat de source code een tijdje geleden vrijgegeven is, hebben mensen een Linux versie kunnen maken. Als het goed is kan je de source van de Linux versie ook compilen voor MacOSX en Windows, maar dat heb ik niet geprobeerd :)
Vet spelen!!
Post mijn linux rott bevindingen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Rival24

I'll Be Back

Resistor schreef op 26 September 2003 @ 17:16:
[...]

Ik heb precies de zelfde, en Tentacle1 ook.

Wij hebben tenminste een LEGALE versie.

ik heb maar 3 spellen echt legaal, deze, en Duke3d, en Half Life Generation (zie ik als 1 spel)

Ik heb hem ook op armlengte liggen, en die van mij kostte f.24,95
Ik heb ook een legale versie hoor... een goed spel verdient het gekocht te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Aaaaaah , ging ik altijd bij de buren spelen. Die hadden tenminste een pc waar het op werkte :D Die dogmode en het smeekgebedje kan ik me nog herinneren ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15
evenals de cheatcodes
dipstick
chojin

wat een gaaf spel ik ging dit altijd bij skuzz gamen

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die .zip werkt helaas niet?
Rise of the Triad Startup Version 1.4
CD Version
Z_INIT: 8950000 bytes
IN_Startup: Mouse Present
W_InitFiles: no files found Episode = 0
Area = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 21:20:
Die .zip werkt helaas niet?

[...]
Die zip bevat ook alleen maar alle executables en bijbehorende DLL's. De gamefiles moet je nog apart ergens vandaan zien te halen (shareware of volledige versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb de shareware versie ff gedownload, alleen nu kan ik niet installen in windows xp, het dos progje om te installen reageert niet op mn toetsenbord. Soms wil het helemaal niet opstarten.
Ik heb al allerlei compatibiliteits dingen uitgeprobeerd, maar krijg het niet werkende... :/

weten jullie raad?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

HuggyB schreef op 26 september 2003 @ 19:36:
Volgens mij precies hetzelfde. Die van jouw is zeker zo'n paars plastic hoesje..?
Nee het is er 1 van pc cd rom TOP ofzo. Die lagen altijd bij de blokker voor 5 euro.

lol: minimum requirements: 386 dx 25 Mhz, VGA monitor en DOS 3.3. of hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zip bevat ook alleen maar alle executables en bijbehorende DLL's. De gamefiles moet je nog apart ergens vandaan zien te halen (shareware of volledige versie).
ah ok, in dat geval heb ik niets gezegd...
weten jullie raad?
Ja: download die .zip die een paar posts hierboven staat.. die .exe's werken wel..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 21:25:
[...]

ah ok, in dat geval heb ik niets gezegd...

[...]

Ja: download die .zip die een paar posts hierboven staat.. die .exe's werken wel..
En als jij eens kijkt naar die link over ROTT op Linux, daar staan ook de game files van de shareware versie. Die werken ook met die Windows versie. Net ff getest, brings back memories :)

• HuggyB
Nee het is er 1 van pc cd rom TOP ofzo. Die lagen altijd bij de blokker voor 5 euro.
Ja die, met die krokodil met een zonnebril op de voorkant. :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

BoyGenius schreef op 26 September 2003 @ 21:25:
Ik heb de shareware versie ff gedownload, alleen nu kan ik niet installen in windows xp, het dos progje om te installen reageert niet op mn toetsenbord. Soms wil het helemaal niet opstarten.
Ik heb al allerlei compatibiliteits dingen uitgeprobeerd, maar krijg het niet werkende... :/

weten jullie raad?
Ik heb het een tijd terug geinstalleerd. Ik weet dat het setup programma NIET tegen 'snelle' pc's kan (en daar valt mijn *kuch* 500mhz *kuch* ook onder). De oplossing is om een programmatje te vinden die de processor/programma snelheid vertraagt "slow mo" oid heet het, dacht ik. Het probleem staat ook ergens op een forum vermeld. En overigens staat er denk ik in de faq van SG ook wat van deze programma's vermeld (weet ik niet zeker)
For direct access to ALL Apogee shareware games, call:

(508) 365-2359 @ 2400 baud
(508) 368-7036 @ 9600-14.4k v.32bis
(508) 365-4035 @ 28.8k v.fast class (v.fc)
:o. 28.8k anyone? :P

• Devil N
41.6C.6D.61.72 schreef op 27 September 2003 @ 09:48:
[...]

Ik heb het een tijd terug geinstalleerd. Ik weet dat het setup programma NIET tegen 'snelle' pc's kan (en daar valt mijn *kuch* 500mhz *kuch* ook onder). De oplossing is om een programmatje te vinden die de processor/programma snelheid vertraagt "slow mo" oid heet het, dacht ik. Het probleem staat ook ergens op een forum vermeld. En overigens staat er denk ik in de faq van SG ook wat van deze programma's vermeld (weet ik niet zeker)

[...]

:o. 28.8k anyone? :P
Ik denk dat je moslo bedoelt. Dat was zo'n progje om je computer te vertragen. Ik vraag me alleen af of 't onder de nieuwere Windowsen zal werken, zoals 2000 en XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Echt een ontzettend oud onderwerp, maar wel de moeite waard misschien om omhoog te schoppen. Sinds vorige week is de klassieke Rise of the Triad beschikbaar in een moderne jas (http://www.riseofthetriad.net). Ik heb wat problemen (gehad) met de ROTTlauncher die vaak crashte, maar na opnieuw installeren lijkt het spel het nu te doen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om online te spelen. Ik heb een officiele serial en heb geregistreerd voor een account, maar als ik een bestaande multiplayer-sessie in wil gaan dan gebeurt er niets en blijf ik in het hoofdmenu.

Maar mijn eerste indruk is dat het heel erg aanvoelt als het originele spel van bijna twintig jaar geleden. Het is niet te vergelijken met het gemiddelde moderne 3d-schietspel. Maar dat boeit mij voor geen meter, het is een lollig spel. AI is niet hoog, je vliegt van links naar rechts door de ruimtes heen en de muziek is prima, je kunt zelfs voor de oude Adlib-muziek kiezen (Classic mode). De trampolines zitten erin, de zwevende platformen en de wapens. Ik heb helaas nog maar hooguit een uurtje kunnen spelen, maar het voelt erg herkenbaar aan als je het origineel ook vroeger hebt gespeeld. Maar dan visueel een stuk gedetailleerder en eindelijk alle kanten op kunnen kijken.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Holy topicbump Batman!

Ze hebben de remake netjes gemaakt. Vol met lol, zoals het origineel. Dat je ook in dit spel wordt geconfronteerd met een account die je moet/kan maken vind ik dan weer een beetje jammer.

Bij de pre-order kreeg je er nog de oude ROTT en een paar andere er gratis bij, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40
HuggyB schreef op vrijdag 26 september 2003 @ 19:36:
Da's de shareware-versie. De volledige versie heet Dark Wars. Daar heb ik nog een originele CD van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gDCnd0PnJE8]

Ook bezig met de nieuwe ROTT, gameplay beelden voor de liefhebber die ik heb gemaakt tijdens de eerste gameplay.
Geniaal om een 10 jaar oud topic van me opgegraven te zien worden trouwens. :D Tijd vliegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Leuk om te zien dat ze gewoon trouw zijn gebleven aan het origineel, inclusief de zwevende platforms, trampolines, munten en ongelimiteerd bij je dragen van wapens. Dit hadden ze ook bij Duke Nukem moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik had ROTT2013 besteld via Apogee zelf, maar de eerste versie bleek een aantal bugs te hebben. Maar helaas biedt Apogee zelf geen patches aan. Contact gehad met Apogee en kreeg erg snel een reactie met een sleutel om te gebruiken via Steam of GOG. Dus nu heb ik de laatste/gepatchte versie via Steam binnen kunnen halen. Ik kan nu de ROTTlauncher weer gebruiken en zelfs een multiplayerspel doen. Al zie ik wel verdacht weinig servers om op te spelen. In totaal een stuk of zes, waarvan er twee een aantal spelers hebben, maar de rest is leeg. Ik had wel verwacht dat er minstens tientallen servers zouden zijn ondertussen. Ook verversen van de lijst helpt niet.

Ondertussen halverwege episode twee in het spel en moet zeggen dat sommige stukken heel vervelend over kunnen komen (platformen waar je maar mis blijft springen), maar dat ik iets als quicksave totaal niet mis. Als het uiteindelijk lukt geeft het ook wel weer voldoening. Ik vemaak me tot nu toe nog steeds prima met het spel en voor de prijs is het dubbel en dwars waard.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:07:
Leuk om te zien dat ze gewoon trouw zijn gebleven aan het origineel, inclusief de zwevende platforms, trampolines, munten en ongelimiteerd bij je dragen van wapens. Dit hadden ze ook bij Duke Nukem moeten doen.
Goede games van vroeger worden vaker in een nieuw jasje gestoken, maar naar mijn mening vrij beperkt als je je bedenkt dat ze hiervoor een one for all game-engine met vrij veel beperkingen gebruiken.

FPS van vroeger vs nu vind ik weinig beperkt eerlijk gezegd. Er zijn gamemodussen die leuk zijn maar na een poosje is dat al voorbij. De echte verslaving van vroeger zit bij mij maar echt in een paar games.

Leuk om te zien, ROTT. Hoevaak dat niet gespeeld is op een 486/DX2 66Mhz met 16MB geheugen. :+
Pagina: 1