Toon posts:

160 SCSI Controller met 320 SCSI HD mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag of het mogelijk is een Maxtor IV die 320 als transfer heeft op een controller met U160 ... :P 160 MB/s kan worden aangesloten en of de transfer speeds nagenoeg gelijk zijn ivm een 320 controller. Het gaat hier om 1 HD op een controller dus 1 HD haald volgens meerdere tests niet eens meer dan 160 MB/s dus waarom een dure 320 kopen als 160 contoller ook prima werkt? Iemand een idee of dit mogelijk is en vooral of het WEL/Niet veel uitmaakt ?

Verwijderd

Ik denk, dat het wel gaat ja +160mb haalt ie toch niet nog niet eens 100mb geloof ik.
Waarom heb je maar 1 schijf? scsi loont niet echt om voor 1 schijf een controller te kopen.. Of heb je die gekregen ofzo?

PS: stel niet zoeen lastige vragen om half 4 :+ crap over 3,5 uur naar school
/me gaat maar weer cisco leren :'(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 04:44 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Dude,
Je gooit een heleboel zaken heeeeel erg door elkaar.
A) U2W = 80mb/s
U160 = 160mb/s
U320 = 320mb/s
B) Een Maxtor 10k IV haalt geen 320mb/s transferrate, maar ergens rond de 70mb/s.

Antwoord op je vraag: Ja je kan U320 HDD's in principe zelfs aan een scsi-1 controller hangen, SCSI is backwards compatible.

Je koopt een U320 controller als je b.v. twee HDD's of 3 hdd's erop aansluit.
Hoewel dan ook nog een U160 controller prima zal werken. Hoe meer HDD's hoe blijer je bent met je U320 controller..
Bovendien biedt het U320 een aantal zaken meer aan waarover U160 nog niet beschikt, maar ze zijn praktisch gelijk (op de max. transferrate na dan.)

Ik heb zelf nu tijdelijk als noodoplossing even twee U320 Fujitsu MAP's (10k) aangesloten op een U2W controller, en JA het limit je bandwidth en NEE de 80mb/s haal je never ever nooit niet in de praktijk.
Dus voor 1 HDD is U2W voldoende, maar met toekomstperspectief zou ik gaan voor U160 controller, dan heb je de ruimte (hoewel je PCI bus ophoudt bij 133mb/s).

[ Voor 8% gewijzigd door Liam op 26-09-2003 04:44 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 22:34

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zal je sterker vertellen.. Zolang je een 32 bit PCI slot hebt hebben alle SCSI controllers die meer dan 80 MB/s spuwen vrij weinig zin. De PCI-bus architectuur kan in de praktijk tot ca. 100 MB/s. Die 100 MB/s moet je dan ook nog eens gaan delen met evt. andere devices. Denk bijv. aan een ethernet kaart, soundcard etc. Daarom is 80 MB/s zo'n beetje het maximum. Het wordt anders als je meerdere controllers en PCI bussen hebt of een snellere PCI-bus hebt bijvoorbeeld PCI-64 of PCI-X. Wellicht dat je op de toekomst voorbereid kan en wil zijn.

Alle schijven zijn backwards compatibel en alle controllers ook. Het traagste SCSI component bepaalt de snelheid van de SCSI bus. Is je controller het traagst, dan bepaalt de controller de SCSI bus-speed. Is een van de schijven het traagst dan zal die de bus-speed bepalen. Kortom je moet er een beetje op letten welke componenten je gebruikt om de snelheid te waarborgen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al dacht ik dat je bij LVD meerdere snelheden kon gebruiken, dus als je een u320 controller hebt met daaraan een u320 schijf en een u160 schijf, dat dan er wel u320 gebruikt wordt voor de ene schijf en u160 voor de ander. Of is dat onzin?

specs

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Daarmee bedoel je waarschijnlijk Adaptec Seamless Streaming® technologie.
Daarmee schijnt dat te kunnen had ik ergens gelezen, zoek anders ff de adaptec site af.
Ik heb ook geen idee of er meerdere fabrikanten dit ondersteunen.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt allemaal. Ik had een klein foutje staan U2W is 80 idd Ik wou gewoon een betrouwbare SCSI HD de maxtor IV bv naast een goedkope controller 100 euro ofzo ... dit wordt dus een max IV + Adaptec ASC-19160(2e hands)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:33 ]

Pagina: 1