Gezocht: mailclient met spamfilter

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Beste surfers,

Ik krijg dagelijks steeds spam op mijn 2 mailboxen van Tiscali en Xs4all.
Men kan mailserver maken en spamfilter erop doen, maar probleem is alleen dat de zaak ze ook moet binnenhalen. Niet erg eenvoudig.

De kleine oplossing is daarom een mailclient nemen met ingebouwde spamfilter.
Ik heb gehoord van mijn vrienden dat er programma bestaat bij Mozilla die filter heeft dat zelflerend is. Ik weet niet wat de ervaringen zijn en of het goed werkt.
Het is voor Windows 98 en hoger.

Graag zoek ik een mailclient dat Eudora kan vervangen (indien mogelijk mailboxen van Eudora importeren) en die over zelflerende spamfilter beschikt.

Geen Outlook! Ik wil geen riskante MS programma's hebben vanwege lekken en virusgevaren.

Heb je aantal programma's meegemaakt en kun je me wat adviseren? Het moet niet al te ingewikkeld programma zijn (het mag gratis zijn). Mijn ouders moeten zonder problemen mee kunnen omgaan. Zelflerend spamfilter zou mooi zijn.

Oh ja, een aparte spamfilter/programma installeren kan ook, zoals McAfee SpamKiller, maar het moet niet te ingewikkeld worden hoor. Probeer het simpel en effectief te houden.

Alvast dank.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Versie 6 van Eudora heeft een Junk Filter.

No production networks were harmed during this posting

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

MailWasher checked je pop box(en) en haalt, adhv online blacklists, de spam eruit; daarna wordt je 'echte' mailclient gestart, maar de spam is dan al uit je box gedelete!

MailWasher Pro kost tegenwoordig geld, maar als je een oude versie gebruikt dan is het nog gratis. Tijdelijke mirror: MailWasher v2b28

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

imail heeft dit ook, is een gratis particuliere versie voor.

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

De niewste Foxmail 5.0 Beta1 (Chinese version5.0 beta1) heeft een spamfilter, en is ook helemaal gratis.

Om hem in het engels te krijgen hoef je alleen maar chinese.lgb te verwijderen.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Bountyhunter op 26-09-2003 08:41 ]

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:58
Eeeya MrDummy, tijd niet gezien ;)

Ikzelf gebruik de Thunderbird mailclient van het mozilla project. Het is de mailclient van Mozilla maar dan als stand alone client. Opzich is het nog een Alfa, en in het Engels. Maar tot nu toe draait hij ontzettend stabiel, en volgens mij is er ook ergens iemand die er een Nederlandse language file voor heeft gemaakt.

Het spamfilter wat erin zit moet je wel zelf aanleren wat wel en wat geen spam is, maar na een paar dagen werkt dat ook naar behoren.

Als ik jou was zou ik het eerst zelf even testen voordat je het je ouders voorschotelt, maar voor mij doet het precies wat het moet doen ;)

nog even een linkje: http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/

Verwijderd

Pocomail is dat wat voor je, ik gebruik het zelf. Je kan er de mail van de server mee de leten en er is een nederlandse versie

www.pocomail.com

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
De vraag is of je de mail ook wilt binnenhalen. De Spam op de server van de provider deleten is mogelijk gewenst, i.g.v. een inbelaccount. Bij XS4ALL is een spamfilter inbegrepen in het abonnement, kun je aanzetten in het ServiceCentre. Ook kun je bij hen gebruik maken van procmail om op de server van alles met je mail te doen.

Zie:
XS4ALL introduceert spamfilters (nieuws van 24 mei 2002).
xs4all servicecentrum
procmail FAQ

Martin

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:58
Bountyhunter schreef op 26 September 2003 @ 08:39:
De niewste Foxmail 5.0 Beta1 (Chinese version5.0 beta1) heeft een spamfilter, en is ook helemaal gratis.

Om hem in het engels te krijgen hoef je alleen maar chinese.lgb te verwijderen.
Beter _/-\o_
Ik wist niet dat er een nieuwe versie uit was.
Deze heeft idd wel een zelflerend spamfilter. Maar aangezien ik hem nu pas 5 minuten draai kan ik nog niet veel zeggen over hoe goed die is :)

Foxmail _/-\o_ _/-\o_

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Wat zou ik doen? Foxmail of Thunderbird?

Thunderbird lijkt minder ver ontwikkeld te zijn en heeft laag versienummer.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Laag versienummer? ...tja, dat is te simpel om direkt te vergelijken. Gewoon even testen zou ik zeggen.

No production networks were harmed during this posting

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Thunderbird is gebaseerd op de laatste Mozilla Mail (die meegeleverd wordt in de laatste Mozilla), en hier werkt het perfect :)

Versienummers gebruiken om te vergelijken is uiteraard onzin, zou de nVidia Detonator 51.75 beter zijn dan de ATi Radeon Catalyst 3.7 omdat het versienummer hoger is? Tuurlijk niet, het is aan de maker om te beslissen hoe de versienummers worden geregeld. Ik zou voor elke testbuild van RafeSoftBla het versienummer met 1 kunnen verhogen, en dan ben je bij versie 136 voor het eindelijk stabiel is :P

Kortom: probeer ze allebei voor een weekje (belangrijke e-mails exporteren zodat ze kunnen worden geïmporteerd in de uiteindelijke mailclient) en beslis dan welke je wilt blijven gebruiken :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

FWIW: Mozilla spam filtering werkt hier al zo'n beetje sinds het in nightlies verscheen, en is vrijwel perfect. Let wel op dat je het filter zowel spam als niet-spam laat zien, en check eens in de twee weken of zo even vluchtig de spamfolder voor false positives (komen bij mij al lang niet meer voor).

Zoef

Pagina: 1