Toon posts:

kan dvd kopie niet naar hdd kopieeren

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een dvd kopie naar de harde schijf te kopieeren om die vervolgens te branden. Ik heb al simpel geprobeerd om te kopieeren/plakken naar een map, maar dat ging al niet. Via dvd decrypter deed ie het niet. Met Nero een image aanmaken ging niet, on the fly ook niet. Het ziet er voor mij naar uit dat ik een kopie niet gekopieerd krijg. Ik heb een NEC 1300a, firmware 1.07 en al veel gelukte dvd's gebrand. maar kopieen lukt me niet. :(

Is er iemand die een antwoord heeft op mijn probleem? :'(
Dat zou ik dan heeeeeeel graag horen. :)

Verwijderd

Wat krijg je voor foutmelding?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 21:49

vehpol

Go Go Gadget!

Wat voor soort data is het? Film-data of data-data? Bij film-data zou je dvdshrink kunnen proberen.

Ceci n'est pas une signature!

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45
Volgens mij lukt het niet, omdat jij een FAT32 schijf heeft, die ondersteund namelijk geen bestanden groter dan 4 gig. Met NTFS moet het lukken. Je kan met Partition Magic FAT32 omzetten naar NTFS, maar niet andersom! En denk eraan, back-uppen is altijd verstandig :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14
sagara schreef op 26 September 2003 @ 01:41:
Volgens mij lukt het niet, omdat jij een FAT32 schijf heeft, die ondersteund namelijk geen bestanden groter dan 4 gig. Met NTFS moet het lukken. Je kan met Partition Magic FAT32 omzetten naar NTFS, maar niet andersom! En denk eraan, back-uppen is altijd verstandig :)
Sinds wanneer zijn de bestanden op een DVD groter dan 4 GB?

Waarschijnlijk heb je een DVD die niet goed gebrand is waardoor ie deels onleesbaar is. Probeer em eens in een andere DVD speler/brander te lezen.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Kijk eens of je regiocode instellingen van je DVD speler overeenkomt met die DVD schijf.
Zoniet, dan is dat de oorzaak.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

Of probeer de bestanden 1 voor 1 te kopieren, dan kan je zien waar het mis gaat he... ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

regio code en dergerlijke maken niets uit

volgens mij doe je iets niet goed

in dvddecrypter kies je gewoon voor iso-read en vervolgens iso-write

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 02:00:
regio code en dergerlijke maken niets uit

volgens mij doe je iets niet goed

in dvddecrypter kies je gewoon voor iso-read en vervolgens iso-write
Als je DVD op de verkeerde regiocode staat, dan is er geen programma die er wat mee kan.
Heb laatst deze handmatig moeten instellen op de juiste code (deze had ik ik er toen nog niet af gehaald).

Vraagje aan de TS:
Kun je de films wel bekijken? Dan heeft het niet met de regiocode te maken.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

XthinkZ schreef op 26 September 2003 @ 02:09:
[...]

Als je DVD op de verkeerde regiocode staat, dan is er geen programma die er wat mee kan.
Het is toch een kopie? Ik weet niet of hij het zelf heeft gekopieerd, maar ik neem niet aan dat de kopie uit Japan komt :/.

[ Voor 22% gewijzigd door Royz op 26-09-2003 02:16 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
De betreffende kopieen zijn films die gewoon afspeelt in een dvd speler. MIjn schijf is NTFS. Met dvd decrypter geeft ie ongeveer bij 87% aan dat ie een leesfout heeft gemaakt, en kan je kiezen tussen afbreken, opnieuw, negeren. na 10x opnieuw heb ik voor afbreken gekozen. Met dvd shrink kan ie de disc niet helemaal inlezen.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
nieuwste f/w in je nec 1300 flashen of een andere drive met wellicht beter lees/rip eigenschappen gebruiken. Ik heb soms soortgelijke verschijnselen met m'n pioneer dvd speler. Rippen lukt dan altijd wel in m'n nec brander met de nieuwste f/w. Ik gebruik altijd dvd decrypter.

http://herrie.rpc1.org/ voor de f/w

En welkom....

[ Voor 31% gewijzigd door benedictuz op 26-09-2003 02:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn foutmelding geeft aan bij direct van dvd naar schijf kopieeren: Kan VTS_07_01 niet kopieeren. Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Ik gebruik firmware 1.07

• Jimster
Bekijk die DVD eens onder een bureaulamp. Grote kans dat je een slecht/niet gebrande vlek ziet. Oplossing: Om een nieuwe kopie vragen :)

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ik kick even, want ik heb nu een heel vaag probleem wat neer komt op de topictitel. Namelijk als ik de bestanden van de DVD, ditmaal gewoon een originele, probeer naar de HDD te schrijven, dan geeft hij een foutmelding.
Dit is de foutmelding:

Fout bij het kopieëren van het bestand of de map

(rood kruisje) Kan VTS_01_1 niet kopieëren: Het maximum aantal geheimen dat op één systeem mag worden opgeslagen, is overschreden.

Persoonlijk vindt ik het een heel vreemde foutmelding, die ik nog nooit gezien heb. Terwijl ik al aardig wat DVD'tjes geript heb.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

EDIT: Andere bestanden van de DVD kan ik tevens wel kopieëren, alleen die VIDEO-files niet zegmaar.

[ Voor 9% gewijzigd door theXE op 12-10-2003 12:47 ]

• XthinkZ

XthinkZ

@ theXE,

Het zou handig zijn als je erbij zegt welke software je gebruikt.
Ik denk namelijk dat dit iets software specifieks is.

• theXE
Er wordt altijd gebruik gemaakt van Windows' ingebakken filemanager 'Verkenner'. Die werkt normaal gesproken altijd, maar nu dus niet.

Verder kan ik niet beredeneren of het iets hardware-matigs is, al dan niet software-matig. Ik hoop dat iemand weet wat er bedoeld wordt. Ik vind het imho een vage foutmelding.

[ Voor 44% gewijzigd door theXE op 12-10-2003 12:58 ]

Verwijderd

Ja, ik ben ook heel benieuwd waar die foutmedling die theEXE beschreef door komt. Ik krijg die ook met sommige dvd's. Regiocode heeft er iig niets mee te maken. En als je die .vob bestanden al niet naar je HD kunt kopieren dan houdt het feest op.

Iemand een oplossing?

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:14
Heb dit probleem ook gehadt met mijn NEC 1100 DVD brander dat hij 1 file van een een gekopieerde dvd niet meer kon rippen met DVDdecrypter / smartripper naar de harde schijf.

Maar bij een vriend van mij in een dvd-rom speler geen problemen met rippen van de dezelfde dvd, dus heb ik er een LG dvd-rom speler naast gezet en nergens meer problemen mee.

Ik heb een gevoel dat de laser van de DVD-branders gevoeliger zijn met uitlezen van gekopieerde dvd's.

• Jimster
Voor de problemen van theXE en IvoW53:
Weten jullie wel dat de meeste dvd's beveiligd zijn tegen kopieren. (ook naar HD) CSS encryptie heet dat geloof ik. Om de bestanden te rippen kan je het beste DVD Decrypter gebruiken.

• theXE
Dat snap ik Jimsterr,

Maar het probleem is dat hij het af en toe doet bij dezelfde disc..

Verwijderd

Als je met dvd decrypter met de iso - read optie de film niet naar je hd meer kan kopieren heeft dat te maken met de kwaliteit van de dvd waarop de film gebrand staat , test hem eens met Nero CD speed .
Enige oplossing is een andere dvd speler gebruiken om te rippen , als dat niet werkt dan is ie zo brak dat ie niet meer in te lezen is .
Wat voor merk is de dvd die je probeerd te kopieren en speelt ie wel goed af in stand alone dvd spelers ?
Goeie media gebruiken is de simpele oplossing maar daar heb je weinig aan als ie al op een brakke dvd staat .
Ik had het zelfde probleem met Princo dvd's , branden wel , sommige stand alone dvd spelers spelen 'm af maar met geen mogelijkheid meer te kopieren op mijn compu spelers , zelfs niet in de brander waar ik hem mee had gemaakt op 2x speed .
Pagina: 1