p4p800+zalman wil niet overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 20:34
Ik heb allereerst de FAQ doorgelezen van DOC, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb sinds kort een P4P800 Deluxe met een P4 2.6 Ghz HT en 2 * 256 Corsair Low latency geheughen. Nu wilde ikeens gaan overclocken, dus eerst de FAQ hier doorgelezen :P.
Het probleem is het volgende: Als ik in de bios een overclock instel van meer dan 5%, boot mijn PC niet meer, ik kan me niet voorstellen dat dit het maximum is dat er te halen valt met deze configuratie, als ik ik in Sisoft Sandra de temperatuur van mobo en proc (non stressed) bekijk zijn deze rond de 30 graden.
Waarom kan ik niet verder gaan met overklocken en wat kan ik er aan doen :9.

Ik heb er trouwens een zalman 7000 Alcu koeler opzitten die op max draait.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:45
kHeb er weinig kaas van gegeten, maar is die proc niet gelockt? (D8 ut eigenlijk niet bij P4)

• CodeIT
  • Laatst online: 04-02 20:34
My-life schreef op 26 September 2003 @ 01:04:
kHeb er weinig kaas van gegeten, maar is die proc niet gelockt? (D8 ut eigenlijk niet bij P4)
Niet helemaal, de multiplier is gelockt, maar de bussnelheid en core voltage kunnen wel via bios worden ingesteld, ik (probeer) dit automatisch te doen in het bios, maar dat werkt dus niet.

Verwijderd

Muliplier is altijd gelockt bij p4's :O.

Wat je kan doen om een hogere oc te halen :
-Je vcore verhogen
-Je memory divider goed instellen (bv. 5:4)
-Betere cooling kopen (Zalman is stil, maar om te oc'en zou ik toch een betere (lees luidere :X) cooling kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 07:20 ]

• pisart
  • Niet online
Je moet ook je vcore niet hoger dan 1.7v zetten, anders gaat je proc kapot van snds (sudden northwood death syndrom).
Je kan ook de latencies versoepelen om hogere fsb's te halen, maar als je een divider zet, dan heb je dat niet zo vlug nodig.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Fsb op 250 zetten
Divider 66/ 33 (videokaart)
vcore op 1.6v

zo zou je 3 Ghz moeten halen en eigenlijk net iets meer. (me 2.4c's halen 3Ghz)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat je als actie meldt (overclock op 5% zetten?) is te beperkte info voor een goede topicstart, cq. om goed te overclocken. Koeling is niet het enige waar je aan moet denken. Memdividers, vcore en vdimm etc zijn ook belangrijk. Verdiep je eens in die aspecten van het oc'en, en gebruik de search, want tips over het oc'en in het algemeen zijn al veelvuldig voorgekomen :) Deze gaat iig dicht wegens zoekvraag.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.