Toon posts:

[Linux + Wifi] Kan geen lijst met AP's opvragen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een WiFi netwerk. Mijn laptop met Debian/Sid en kernel 2.4.23-pre5 kan via dit wireless netwerk het 'wired' netwerk bereiken en op deze manier ook op internet komen. Er is een probleempje en dat is dat ik geen lijst met voor mij beschikbare access-points kan opvragen.

Zo geeft 'iwlist eth2' het volgende terug:
Interface doesn't have a list of Peers/Access-Points.

Wavemon laat hetzelfde zien.
Ik heb speciaal een 2.4.23-pre5 kernel gecompileerd, omdat daar versie 16 van de Wireless Extensions inzitten. En hierbij ook de nieuwste wireless_tools.

Het schijnt voor sommige drivers een probleem te zijn om aan iwlist een overzicht te geven van de beschikbare access points, maar niet voor de laatste of gepatchte Orinoco-drivers. Aangezien ik de laatste kernel heb draaien, zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de Orinoco drivers up-to-date.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost ?
Of wordt het toch wachten op een nog nieuwere driver ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die hier een oplossing voor heeft :? :'(

Nog wat aanvullende informatie:
Het is een kaartje met Prism 2.5 Wavelan chipset.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
hmz, redelijk specifiek probleem. Misschien kan iemand je helpen als je het even op de debian-laptop mailinglist post.

Werkt de kaart en alles voor de rest trouwens wel? Ik dacht dat de orinoco driver het voor de rest wel goed deed. Om echter nou te zeggen dat de wlan support qua drivers in linux echt goed in elkaar zit ... nee. :(

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
sebas schreef op 28 September 2003 @ 03:50:
hmz, redelijk specifiek probleem. Misschien kan iemand je helpen als je het even op de debian-laptop mailinglist post.
Dat ga ik doen.
Werkt de kaart en alles voor de rest trouwens wel? Ik dacht dat de orinoco driver het voor de rest wel goed deed. Om echter nou te zeggen dat de wlan support qua drivers in linux echt goed in elkaar zit ... nee. :(
Op dit ene probleem na werkt werkt alles goed.
Het is natuurlijk wel vreemd dat mijn access point bereikt kan worden, maar dat er geen lijst gegenereerd kan worden van beschikbare access point. Want hoe wordt dan het access point gevonden waarmee nu contact is, als er niet bekend is welke er zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 11:29 ]