Ik heb sinds een paar dagen een WiFi netwerk. Mijn laptop met Debian/Sid en kernel 2.4.23-pre5 kan via dit wireless netwerk het 'wired' netwerk bereiken en op deze manier ook op internet komen. Er is een probleempje en dat is dat ik geen lijst met voor mij beschikbare access-points kan opvragen.
Zo geeft 'iwlist eth2' het volgende terug:
Interface doesn't have a list of Peers/Access-Points.
Wavemon laat hetzelfde zien.
Ik heb speciaal een 2.4.23-pre5 kernel gecompileerd, omdat daar versie 16 van de Wireless Extensions inzitten. En hierbij ook de nieuwste wireless_tools.
Het schijnt voor sommige drivers een probleem te zijn om aan iwlist een overzicht te geven van de beschikbare access points, maar niet voor de laatste of gepatchte Orinoco-drivers. Aangezien ik de laatste kernel heb draaien, zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de Orinoco drivers up-to-date.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost ?
Of wordt het toch wachten op een nog nieuwere driver ?
Zo geeft 'iwlist eth2' het volgende terug:
Interface doesn't have a list of Peers/Access-Points.
Wavemon laat hetzelfde zien.
Ik heb speciaal een 2.4.23-pre5 kernel gecompileerd, omdat daar versie 16 van de Wireless Extensions inzitten. En hierbij ook de nieuwste wireless_tools.
Het schijnt voor sommige drivers een probleem te zijn om aan iwlist een overzicht te geven van de beschikbare access points, maar niet voor de laatste of gepatchte Orinoco-drivers. Aangezien ik de laatste kernel heb draaien, zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de Orinoco drivers up-to-date.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost ?
Of wordt het toch wachten op een nog nieuwere driver ?