Toon posts:

[BIOSTAR M6TL] Start niet meer na dichtschroeven kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer, heb net nieuw geheugen en andere HD in een computer van een kennis gedaan.

Eerst geheugen getest: Resultaat OK
Hardeschijf getest: Resultaat OK

Gegevens van oude schijf dmv van Ghost overgezet, resultaat OK.

Na alles "nieuw" en starten maar, prima. FF alles testen, internet, schijf etc., alles goed en wel.
Ik trek vervolgens alles los, zet de behuizing (1 zijplaat) op z'n plaats en schroef deze vast.

Alles aansluiten, PC aanzetten Resultaat: pieeeeeep piep piep.

Opgezocht: pieeeeeeeeep piep piep is Video Error ??
Ok, ander video kaartje (PCI, oude was ook PCI) erin, resultaat: pieeeep piep piep. Nog steeds video error.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn??
ik weet het ff niet meer, wordt er een beetje 8)7 8)7 8)7 van ....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 23:50 ]

Verwijderd

Videokaart niet iets te grof losgetrokken? Zodat hij nu los/scheef in het AGP-slot zit.

Het PCI-kaartje wordt misschien niet gezien wanneer in de BIOS display op AGP first/only staat. Laad even de BIOS defaults d.m.v. het jumpertje op het moederbord.

Anders het systeem zo kaal mogelijk opstarten (met zo min mogelijk hardware aangesloten).
Als hij met alleen CPU (+ koeler), videokaart (eventueel de PCI) en geheugen aangesloten gaat werken kun je hierna opbouwen en ontdekken bij welk onderdeel het vast loopt.

Verwijderd

Dit soort fouten komen bijna altijd van contactjes welke niet goed contact maken. Vaak helpt het om alles even los te halen en weer vast te zetten. Eventueel met een vlakgom of met een heel fijn schuurpapiertje (grid > 1000) de contactjes van je PCI kaarten schoonmaken.

//edit
en controleer even of je mobo niet stiekum ergens contact maakt met de tray..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 08:08:
Videokaart niet iets te grof losgetrokken? Zodat hij nu los/scheef in het AGP-slot zit.

Het PCI-kaartje wordt misschien niet gezien wanneer in de BIOS display op AGP first/only staat. Laad even de BIOS defaults d.m.v. het jumpertje op het moederbord.

Anders het systeem zo kaal mogelijk opstarten (met zo min mogelijk hardware aangesloten).
Als hij met alleen CPU (+ koeler), videokaart (eventueel de PCI) en geheugen aangesloten gaat werken kun je hierna opbouwen en ontdekken bij welk onderdeel het vast loopt.
Het origineel was ook met PCI kaartje.
Kan ik in dat moederbord een Geforce2 TI steken (enige AGP kaart tot mijn beschikking).

Kaal opstarten geeft het zelfde effect.

Waar ik nog achterkwam, is dat ie wel doorstart met een bootfloppy in de drive.
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 08:18:
Dit soort fouten komen bijna altijd van contactjes welke niet goed contact maken. Vaak helpt het om alles even los te halen en weer vast te zetten. Eventueel met een vlakgom of met een heel fijn schuurpapiertje (grid > 1000) de contactjes van je PCI kaarten schoonmaken.

//edit
en controleer even of je mobo niet stiekum ergens contact maakt met de tray..
Dat schoonmaken zal ik vanavond eens doen.
Contact maakt ie niet, hij heeft altijd goed gewerkt die PC.

Verwijderd

Topicstarter
Na, ik heb er een Geforce2 TI Kaart ingestoken, nog steeds geen beeld, en
pieeeeeeep piep piep bij het opstarten.
Is het boardje overleden??

Verwijderd

Topicstarter
kickje.

Heb ander moederbord geprobeerd, maar die is ook niet in orde blijkbaar,
zowel XP als 98 geven errors. XP reset zelfs spontaan, zonder enig logging
in de eventviewer.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 18:56 ]